Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: spoonkiller - 25.01.2017, 13:56:47
-
Hei! Auto rupesi nykimään melkeinpä jatkuvasti ajossa ja antoi vikakoodin U1040. Onko mitään mitä voisi itse tarkastaa? Nollasin koodin ja nyt pikku lenkillä toimi ainaki normaalisti, mutta joku vikahan siellä on. Autossa on aiemmin ollut ongelmaa nykimisen kanssa, mutta vain tasa kierroksilla 1800-2000 ja yleensä 3 vaihteella ~50km/h ajaessa. Autosta otettiin dpf ja egr pois, sekä samalla ohjelmoitiin. Voiko tämä vikakoodi johtua nuista? Tuota tasakaasulla nykimistä tapahtui jo ennen nuita operaatioita. Ohjelmoinnin yhteydessä huomattiin myös kosteutta moottorinohjauksen piirilevyssä, mutta ne puhdistettiin ja kuivattiin.
-
Hävisikö se tasakaasulla nykiminen sillä ohjelmoinnilla ja EGR+DPF poistolla?
-
Toivoin että häviäisi, mutta ei
-
Tuo tasakaasulla nykiminen tapahtui ennen ~1900rpm kohdilla, mutta nykyään tuntuu tapahtuvan ~1500rpm tietämillä. Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Toivottavasti ei olisi mikään sähkö/elektroniikka vika. Vikakoodi ei ole enää tullut uudestaan nollauksen jälkeen, silloin kun vikakoodi tuli ja auto nyki huomattavasti keskikulutus oli noussut melkein litralla tankillisella vaikka koodi päällä ajelin vain 60km. Ja tasakaasulla nykiminen tapahtui ennen oikeastaan vain 3 vaihteella, mutta nyt 3 ja 4 vaihteella.
-
Vikakoodi ei ilmeisesti liittynyt ongelmaan. Moottorinohjauslevyssä oli taas kosteutta, huomenna selviää korjaantuuko vaiva kun koko palikka putsataan viimeisen päälle. Ohjelmoijalta kuulin että kosteus vikaa on ilmaantunut fordeissa paljon missä on sama boxi. Siemensin boxissa olevat liimat ovat todella huonot.
-
Moottorinohjainlaitteessa komponentti vika, joutuu uuden tilaamaan... Uusi kuulemma luokkaa 1500 siniseltä, koitetaan saksasta löytää halvemmalla. Onneksi tuli kloonattua tuo alkuperäinen.
-
Tuliko tämä kuntoon?
Itsellä saman tyyppistä vikaa. Kolmosella pienillä kierroksilla nykäisee/ ei jaksa kiihtyä. Kun höllää kaasua ja kiihdyttää uudestaan toimii taas OK.
-
Missä se boxi oikein näissä on? Voikohan sille tehdä jotain ennakoivia toimenpiteitä ennenkuin kyrvähtää?
-
Boxi on moottorin ja ohjaamon välissä lasinpyyhkijöiden alla. Tuskin sinne kosteutta pääsee ennen purkin avausta ja ohjelmointia...
-
Siemens merkkisissä boxeissa on ongelmaa kosteudelle, pajalla näyttivät miten huonolaatuisia ovat. Vaihdettiin bosch tilalle, nykiminen ei korjaantunut tällä. Itse asiassa tänään sain saksasta paketin missä tuli uudet abs anturit, vaihtelen ne ja ilmoittelen oliko vaikutusta. Boxi vaihtoineen 480e ja uudet anturit joka nurkkaan posteineen yht. 70e jos jotakin kiinnostaa.
-
Tässä näkyy että kyllä se kosteus on ollut siellä jo aika pitkään.
(https://s12.postimg.org/3ue7t302x/IMG-20170102-_WA0003.jpg) (https://postimg.org/image/3ue7t302x/)
-
Siemens merkkisissä boxeissa on ongelmaa kosteudelle, pajalla näyttivät miten huonolaatuisia ovat. Vaihdettiin bosch tilalle, nykiminen ei korjaantunut tällä. Itse asiassa tänään sain saksasta paketin missä tuli uudet abs anturit, vaihtelen ne ja ilmoittelen oliko vaikutusta. Boxi vaihtoineen 480e ja uudet anturit joka nurkkaan posteineen yht. 70e jos jotakin kiinnostaa.
Tuskin on Bosch laitettu jos Siemens on ollut alunperin.
-
Näin tähän kuitenkin laitettiin. Eikö pitäisi toimia vai?
-
Näin tähän kuitenkin laitettiin. Eikö pitäisi toimia vai?
No ei varmana ole laitettu eri merkkistä boksia mitä alunperin on ollut.