Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Vauxi - 25.01.2017, 21:10:42
-
Tosiaan, aski vaihtaa aina ja kaikkialla kuten kuuluukin.Hyvin siveästi ja tarvittaessa napakkaasti. Mutta kylmällä liemellä, eikä tarvitse olla edes mitään oikeasti kylmää. On hidastettaessa tapahtuva kolmoselta kakkoselle vaihto napakka. Miksi ? Se ei jysäytä klapilla selkään tai mitään semmoista. Mutta tapahtuma on selkeästi liian napakka ja ero on huomattava vaikka 2-1 tapahtumaan verrattuna. Aattelin että voiskohan olla solenoidin tiivisteet menossa? Nehän ei taida olla vaihtotavaraa. Mutta minkä solenoidin? Ite noihin vaihteisiin vaikuttava(t) vaiko paineensäätöventiili? Vai onko vaan joku mekanismi kulunut siten että ei kylmänä oikeen liiku kute kuuluu?
Vaihteistoöljyillä on kurvailtu viime pesu+öljy+sihti rupeaman jälkeen jotakuinkin 10tkm.
-
Onko tietoa että onko ennen viime öljynvaihto vaihdettu koskaan
-
Oli vaihdettu.
Kattelin räjäytyskuvia ja onpa hyvinkin vaihdettavissa olevia tiivisteitä mäntiin ja jopa molempien vaihdesolkkujen juuriin.
-
Paineensäätöä ohjaa solenoidi STH ja turbiinin lukkoa ohjaa solenoidi SL elikkä jompi kumpi voi ehkä olla syyllinen tai kaasuläppäanturi. Lue vikakoodit ekaks ennen kun meet purkaan mitään.
-
Eikö ollu niin että ecu käskee laatikkoa muttä laatikko taas ei kerro mitään ecu:lle
-
Eikö ollu niin että ecu käskee laatikkoa muttä laatikko taas ei kerro mitään ecu:lle
Ei ainakaan vaikuta toimintaan tai vikakoodeihin jos laatikon boksin poistaa manuaaliksi muuttaessa.
-
Näin muistin että oli puhetta
-
Ecu:lle tulee öljyn lämpö kierros nopeus ja pnp:ltä tieto.
-
En toistaiseksi pääse lukemaan vikakoodeja askista. Mutta niitä eiole ollut aiemmin yhtään ja "ongelma" on ollut päällä jo jonnin aikaa. Oon myös tarkentanut peffalla että se onkin 2-1 vaihto mikä on napakka. Seurattava vuan se on.
-
Seurattu on takapuolidynamometrillä ja se on joko niin että 3-2 vaihto on napakka ja 2-1 yli siveä. Tai sitten 2-1 tulee välilämpöisenä noin 10kmh ylempänä kuin kuumana jolloin se ikäänkuin kolahtaa pesään. Jatkettava seuraamista :D Ylöspäin vaihdot ovat kunnossa oli lämpötila vaihteistossa mikä vaan ja vaihteet vaihtuu aina samoilla nopeuksilla tahi kuorma tilanteissa.