Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Volvoprumm - 29.01.2017, 20:51:50
-
Cruiserin teksti syttyy mittaristoon mutta plussaa painaessa ei vakkari reagoi mitenkään. Kuulemma joskus ratti vaihdettu, mutta siitä ei tietoa onko toiminut ennen sitä.
Katsoin testerillä ja tuli jotain "steering wheel control button" tai vastaavaa. Kurkkasin ratin sisään eikä silmämääräisesti näyttänyt olevan vikaa. Kannattaako vikaa nyt kuitenkin hakea ratista vai muualta? Pitkä ajomatka tiedossa ja olisi passeli saada toimimaan.
Kiitos!
-
Vikoja/koodeja saattaa olla useita, niin olisi hyvä ihan kunnollisella testerillä käydä tarkastamassa koodit, yleisin vika näissä taitaa olla se kytkinpolkimen juuresta löytyvä asentotunnistin joka hajoaa ajan kanssa, edellyttää tietysti manuaalivaihteistoa, toinen on viiksen juuresta poikki olevat johdot ja miksei myös napit ratissa itsessään voi olla hajalla.
Koodeja lähtisin kuitenkin lukemaan ihan ensiksi.
Tässä vielä kuvaa miltä kytkinpolkimen asentotunnistin näyttää: https://www.bildelsbasen.se/img/a/240/a/ba20d7/path/mnt/newftp/67/bil/lgnr/1337304_1.jpg/volvo_v70_2007_kopplingspedal_givare.jpg
-
Mulla oli joskus S60 jossa vakkari ei välillä toiminut, akun kenkä irti minuutiksi korjasi aina tilanteen muutamaksi päiväksi.
Ilmeisesti oli alkavaa CEM-vikaa...
-
Mulla oli joskus S60 jossa vakkari ei välillä toiminut, akun kenkä irti minuutiksi korjasi aina tilanteen muutamaksi päiväksi.
Ilmeisesti oli alkavaa CEM-vikaa...
Minulla lähti pelittään vakkari kun vaihdatin kytkinpolkimen asentotunnistimen,osa maksaa n: 60-70e asennettuna 100e.
-
Sama homma. Marmoritiskiltä osa ja ihan itte asensin. YouTubesta löytyy hyvä ohje, homma ottaa n.5min ihan perustorstilta. Mikäli oikein muistan, sain nollattua vian mittarilla mutta vaati buuttauksen eli akunkengät irti ja oikoseen ennenkuin alko toimimaan normaalisti?