Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: jompsa - 30.01.2017, 00:13:48
-
eli kaksneliskantin kaa sellasta onkelmaa että öljyvalo jää kylmällä koneella palamaan useita sekunteja, pisimillään on palanut varmaan puoli minuuttia. Katoin kuitenki öljynkorkista niin hyvin näytti roiskivan öljyä vaikka valo paloi. Äkkiseltään tuntuis anturi vialta mutta miksi tekee tota vaan kylmänä, eikä sillonkaan ihan joka kerta. lämpösenä kun käynnistää valo sammuu varmaan alta puolen sekunnin ja ajaessakaan ei koskaan syty palamaan. Öljynä on mobil super 5-40w ja normaalisesti oikea määrä.
-
onko öljysuodatin tarvike vai alkuperäinen?
-
Onko öljynpaineen säätöventtiili ehjä ja puhdas? Venttiili löytyy öljypumpun yhteydestä. Jousikuormitteinen venttiili, joka päästää liiat paineet öljypohjaan.
Öljyvalon anturi saattaa jumittaa. Halpa osa, ja helppo vaihtaa. Kojetaulun merkkilampputesti haittaa öljyvalon syttymisnopeuden tarkkailua, kun moottorin pysäyttää.
-
Suodatin on ihan tarvike merkiltään M-filter. Öljynpaineen säätöventtiilistä ei pahemmin tietoa, ei oo koskaan tarvinnu öljypohjaa irrottaa saatika muutenkaan konetta availla. Toi öp-anturi tosin on mallia motonet, orkkis hajos aikoinaan sillä tavalla ettei koko valo syttynyt missään tilanteessa.. Täytyy nyt aluksi vaihtaa suodatin, öljyt + se anturi. Jos vinokoneen öljypumpussa on vikaa 490tkm ajettuna minun mielestä se on sitte maanataikappale ;D ;D
-
Ite lottoaisin tuota m-filterin tarvikesuodatinta syyksi. Minusta ne ei mitenkään häävejä oo.
-
katotaan miten käy ku vaihtaa. Tuo sama volvo on ollu mulla sen 6-vuotta ja jos en väärin muista niin aina oon laittanu öljynvaihdon yhteydessä M-filtterin suodattimen eikä pinenitäkään ongelmaa oo ollu. Ehkä nyt sitte osu susi kohalle vaan :o