Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: jupe123 - 30.01.2017, 16:46:48
-
Eli vm81 240 ssä kiinni m47 (ilmeisesti 740stä) jatkeena 700sarjan kardaani, ja tarviis vaihtaa loota vaijerilähdölliseen niin onko vaijerilähdöllinen erikokoinen että joutuuko hommaa uuen kardaanin? Ilmesesti jos m45 vaihtaa joutuu ainakin vaihtamaan pidempään?
-
Jos vaihdat m45 niin pidempi etupätkäbon tarpeen. Jos laitat vaijeri m47, voi olla että menee ok, voi olla että joudut joko vaihtamaan etupätkän tai ottamaan siivun takapätkän booreista ettei ne pohjaa
-
Jos vaihdat m45 niin pidempi etupätkäbon tarpeen. Jos laitat vaijeri m47, voi olla että menee ok, voi olla että joudut joko vaihtamaan etupätkän tai ottamaan siivun takapätkän booreista ettei ne pohjaa
Joo niin vähä aattelinki täytyy ny kahtoo minkä laatikon saa käsiin vaihto riippuu siitä! :-\
-
Lisäksi laatikoita ja kardaanin etupätkiä on kahdella erikokoisella laipalla.
-
Lisäksi laatikoita ja kardaanin etupätkiä on kahdella erikokoisella laipalla.
Niijuu seki vielä!
Onko teillö millane näkemys mikä ois viisain vaihtiehto laatikolle ehk helpoin/halvin ratkasu M45? M46? M47? Ei viittis vaihtaa mittarin sisustaa sähköseks ja yks m46 kyl löytyis ::) ainii se vielä kyseessä b230 r sport turbo,eikä aleta virittämään:)
-
Niijuu seki vielä!
Onko teillö millane näkemys mikä ois viisain vaihtiehto laatikolle ehk helpoin/halvin ratkasu M45? M46? M47? Ei viittis vaihtaa mittarin sisustaa sähköseks ja yks m46 kyl löytyis ::) ainii se vielä kyseessä b230 r sport turbo,eikä aleta virittämään:)
M45 varmaan löytyy helpoiten ja halvimmalla. Tosin matka-ajomukavuus kärsii kun kierroksia on enemmän. Tosin riippuu perän välityksestä paljon.
M46 kanssa tulee sitten hieman sähkötöitä ylivaihteen kanssa. En osaa sanoa onko johtoja kuinka paljon valmiina. Laatikossa on asentotunnistin nelosvaihteelle ja sitten mittaristossa on valo.
M47 olisi helpoin jos sellaisen löytää vaijerilähdöllä.
-
M45 varmaan löytyy helpoiten ja halvimmalla. Tosin matka-ajomukavuus kärsii kun kierroksia on enemmän. Tosin riippuu perän välityksestä paljon.
M46 kanssa tulee sitten hieman sähkötöitä ylivaihteen kanssa. En osaa sanoa onko johtoja kuinka paljon valmiina. Laatikossa on asentotunnistin nelosvaihteelle ja sitten mittaristossa on valo.
M47 olisi helpoin jos sellaisen löytää vaijerilähdöllä.
Tarviko m45 muutakun kardaani muutkoksen,b230et koneesern jossa vakio kytkin?
Vaihoin uuen mallisen m47 siks ajaks et voi ajella ku löytyy vaijeri lähtöinen laatikko ku sattu nurkissa olemaan noi osat.
Peränä 1031 mitkäs välit siellä ny si oli. :-\ mutta ei tuu matka ajoon ni 4 vaihdetta kävisi hyvin.
-
Uudemmissa malleissa kardaaneis on ns. Hardykiekko. Mut päasääntösesti ihan pulttaa kii touhua toi on, kardaanin etupätkän kun vaihtaa niin menee mikä tahasnsa manuaaliloota. Paitti M90.
Vastaus siis on et etupätkä vaihtoon vaan jos muut himmelit löytyy.
-
Uudemmissa malleissa kardaaneis on ns. Hardykiekko. Mut päasääntösesti ihan pulttaa kii touhua toi on, kardaanin etupätkän kun vaihtaa niin menee mikä tahasnsa manuaaliloota. Paitti M90.
Vastaus siis on et etupätkä vaihtoon vaan jos muut himmelit löytyy.
Lueskelin tossa jostain että m45 käy iso laippa esim perästä ku tarkotuksena viedä laatikolta 1031 perään asti paksummalla kardaanilla ilmeiseti d24 paksumpi pötkö kävisi tähän viritelmään suoraan?
-
Lueskelin tossa jostain että m45 käy iso laippa esim perästä ku tarkotuksena viedä laatikolta 1031 perään asti paksummalla kardaanilla ilmeiseti d24 paksumpi pötkö kävisi tähän viritelmään suoraan?
Paksumpia on kyl ihan 240 volvoiskin. En nyt muista tarkkaa vuosimallia mut ainakin 87 ja uudemmat.