Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: miknip - 03.02.2017, 14:17:00
-
Päivää kaikille, ongelmana -00 V70 diisseli (uudempi koppa) airbag valo joka estää luonnollisesti katsastuksen. Kuskin penkin alla oli katkennut oranssi johto, juotin sen nätisti kiinni ja laitoin noin saman vahvuisesta johdosta muutaman sentin jatkopalat, ainakaan auto com:illa ei suostunut sammuttamaan valoa, vika koodit:
0034 -Sivutörmäysturvatyyny, etuvasen, liian suuri resistanssi
0105 -Vasemman etuistuimen sivuturvatyyny, virtapiirin virhe
Mitähän tässä seuraavaksi kannattaisi tehdä?
-
Käy joko merkkiliikkeessä tai jossakin muussa paikassa, missä on esim. Boschin laitteet nollaamassa koodit. En tunne Autocomin laitetta, mutta epäilen, että se ei tuohon kykene. Ainakin omasta kulkineestani lähti sama ongelma Boschin laitteella.
-
Bosch testerillä ainakin lähti vikakoodit nollautumaan. Itsellä tuossa pakutuksen yhteydessä täytyi kuitata. Pitäisi lähteä myös autocom:lla. Jos noilla ei kuittaudu, niin siellä ilmeisesti oikea vika.
-
Jos ei anna nollata ja vika on korjattu, kannattaa pyytää Volvon liikkeessä Srs-yksikön softan uudelleenlataus.
Menee joskus jumiin ja vaatii softauksen. Jos sekään ei auta niin yksikön voi nollata oikeilla työkaluilla irrallaankin.
-
Voi joutua nollaamaan ensin CEM:in ja sen jälkeen vasta SRS-boksin.
-
Muutamaan paikkaan oon soitellut ja kaikki epäilee eri vikaa, kuka selkänojan bagin liitintä, toinen yksikköä?? sanottiin myös, että ohjelmointia ei enään voi tehdä kun volvo ei anna ohjelmia...
palaan asiaan kun tulee asiaa...
-
Itse kokeilisin vielä varmuuden vuoksi korvata bagin 4-6ohm vastuksella ja katsoisin häviääkö koodi. Jos häviää, niin bägi vaihtoon. Joskus on noitakin ollut rikki.
Missäpäin auto on, että osaisi mahdollisesti ohjata asuantuntevalle pahalle?
-
Nokiallahan tämä.
-
Hain AVK:lta SRS-yksikön ja laitoin paikalleen, autocom käski ensin nollaamaan CEM:in, tein työtä käskettyä, siellä oli koodi:
1A51 -Tietoliikenne SRS:n (turvatyynymoduulin kanssa)
-tyhjäkäynnin vakautin
Kone suostui nollaamaan sen mutta ei se sieltä mihinkään lähtenyt?
SRS boksi taas kertoo vikaa:
E003 Konfiguraatiovika. Väärä konfigurointi
-jatkuva.
Ei sekään sieltä tietenkään mihinkään lähtenyt, kummankin koodin autocom nollaa ja kertoo, että ei koodeja mutta kun katsoo uudestaan niin siellä ne kumminkin ovat ja pysyy, milläs kikalla nuo nyt kuittaisi pois?
Vika kumminkin näyttäisi olevan boksissa eikä tyynyissä tai johdoissa?
-
Paikallisessa merkkiliikkeessä SRS-boksin uudelleenohjelmointi.
-
Autodiagnoosi Ylöjärvellä on aika lähellä sinua.
-
Sinne on tullut pariin otteeseen soiteltuakin, ruuhkainen paikka, eivät ehtisi kuin joskus viikon päästä vilkaiseen.
-
Vidalla koitettiin ohjelmoida SRS-boksia, ei onnistunut mutta silti meni 156€ rahnaa, on mukavaa kun saa maksaa tyhjästä. Seuraavaksi olis boksin korjaus ja taas ohjelmointia sun muuta, arviolta 500€-1000€. :buck2:
Olisin saamassa käyttöön samanikäisen S80 vollen, josta saisin palikoita, onnistuukohan jos vaihdan cem:in, srs-boksin ja vaikka varmuuden vuoksi kuskin penkin niin pitäisikö arvon raadin mielestä valon sammua?
-
Vidalla koitettiin ohjelmoida SRS-boksia, ei onnistunut mutta silti meni 156€ rahnaa, on mukavaa kun saa maksaa tyhjästä. Seuraavaksi olis boksin korjaus ja taas ohjelmointia sun muuta, arviolta 500€-1000€. :buck2:
Olisin saamassa käyttöön samanikäisen S80 vollen, josta saisin palikoita, onnistuukohan jos vaihdan cem:in, srs-boksin ja vaikka varmuuden vuoksi kuskin penkin niin pitäisikö arvon raadin mielestä valon sammua?
Käytetyt osat on aina riski että saako ohjelmoitua vai ei... et saa kyllä autoa käyntiinkään jos otat cem yksikön toisesta, tarviit lisäksi avaimen ja ecm:n.... ei kannattavaa... uskoisin että vika ei kyllä boxissa alunpitäinkään ole vaan johtosarjassa... jos boxi vika on niin yleisin ongelma on silloin turvavyön lukkojen herjat...
-
Käytetyt osat on aina riski että saako ohjelmoitua vai ei... et saa kyllä autoa käyntiinkään jos otat cem yksikön toisesta, tarviit lisäksi avaimen ja ecm:n.... ei kannattavaa... uskoisin että vika ei kyllä boxissa alunpitäinkään ole vaan johtosarjassa... jos boxi vika on niin yleisin ongelma on silloin turvavyön lukkojen herjat...
No miksei mun boksia sitten saatu ohjelmoitua jos ei siinä ole vikaa?
-
Koska se on rajotettu Volvon toimesta.
Miksi sitä vanhaa alkuperäistä boksia ei ole yritetty nollata tai ladata softaa uudelleen?
-
Koska se on rajotettu Volvon toimesta.
Miksi sitä vanhaa alkuperäistä boksia ei ole yritetty nollata tai ladata softaa uudelleen?
Nimenomaan ensin yritettiin nollata siinä onnistumatta ja sitten koitettiin ladata uusi softa eikä siinäkään onnistuttu??
-
Sitten siihen vanhaan olisi vielä mahdollista kokeilla nollata vika irrallaan autosta.
Ei ole merkkiliikkeen hommia ja vaatii omat työkalut asiaan. Ohjaimen varaosanumero kertoisi onko mahdollista tehdä em. toimenpide.
-
Sitten siihen vanhaan olisi vielä mahdollista kokeilla nollata vika irrallaan autosta.
Ei ole merkkiliikkeen hommia ja vaatii omat työkalut asiaan. Ohjaimen varaosanumero kertoisi onko mahdollista tehdä em. toimenpide.
Olisikohan täällä joku joka kykenisi kyseiseen toimenpiteeseen?
-
Laita sen alkuperäisen purkin varaosanumerot niin voin tsekata.
-
(https://s23.postimg.org/5tq8ibt3r/IMG_20170222_130014_1.jpg) (https://postimg.org/image/5tq8ibt3r/)
-
Itsellä syttyi tuo SRS-valo S60 kun menin vääntämään virrat päälle samalla kun ilmastointipaneeli oli irroitettu, kaveri sai Maxiscan testerillä valon sammuun vaikka väitettiin ettei lähde kuin Boschin testerillä...
-
Tuohon malliin nollaus onnistuu eräänlaisella "pakko-ohjelmoinnilla". Tuttu juttu ja jumissa olevan purkin saa elvytettyä.
Tässä tapauksessa ei ole kyse normaalista vikakoodien nollauksesta, kun ohjain on mennyt jumiin.
-
No kukas ja missä tämän voisi tehdä?
-
Elehuolto pattijoki. 150e plus postit. Minulla oli takapenkkien poiston jälkeen ongelmaa. Lopulta mikään testeri ei enään auttanut. Boksi elehuoltoon ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
-
Elehuolto pattijoki. 150e plus postit. Minulla oli takapenkkien poiston jälkeen ongelmaa. Lopulta mikään testeri ei enään auttanut. Boksi elehuoltoon ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
Mitä takapenkkien kanssa tehtiin, mulla kans se on nyt lisäongelmana? Mulla on jo aika varattuna erääseen diagnoosipajaan, halusivat kumminkin koko auton sinne eikä pelkkää purkkia, vähän hirvittää!
Kumminkin vikaa ei ole löytynyt kuin pelkästä boksista, niitäkin on jo yhteensä kolme eli kaksi varalla, saman ikäisen S80 boksin jossa on saman verran turvalaitteita kun laittaa niin valon saa sammumaan noin 5 sekunnin ajaksi, sitten tulee herja, että väärä automalli.
-
Mullakin onnistuu nollata kun en riittävän selvästi tuonut asiaa ilmi.
-
Autodiagnoosi ylöjärvellä korjasi boksin ja nyt on herja poissa ja leima kirjassa. Pari tuntia oli auto pajalla.
-
Tiesin, että pojat osaa siksi ehdotin heti. Hyvälle pajalle kannattaa jonottaa. :)