Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: pjarvenpaa - 17.08.2011, 18:49:28
-
hei,
Kohta alkais olla aika jarrurempalle etupäähän. Mistä saa orkkisosat edullisimmin, kotimaa vai ulkomaa?
-
Miksi pitäisi olla osat, jossa lukee Volvo ??? kun varaosaliikkeistä saa samaa tavaraa huomattavasti halvemmalla ( on tietysti tuo "Volvo" teksti hiottu pois ) 8)
-
Ulkomailta esim. GB saa kyllä osat yleensä halvemmalla. Kuitenkin nuo jarruosat painavat jo niin paljon, että lähetyskulut helposti vievät hyödyn. Noita jos haluaa katsella, niin esim. ebay.co.uk:sta löytyy paljon tarjontaa. Esim. XC90:n alkuperäiset etulevyt ja palat näyttivät olevan 145 puntaa, mutta tuon myyjä ei tainnut postitella Suomeen lainkaan. Tosin enpä tiedä mitä nuo Suomessa edes maksavat.
-
Miksi pitäisi olla osat, jossa lukee Volvo ??? kun varaosaliikkeistä saa samaa tavaraa huomattavasti halvemmalla ( on tietysti tuo "Volvo" teksti hiottu pois ) 8)
no joo, kun näistä tarvike-jarruosista on minua varoiteltu, että palat kitisee jne. Mutta kyllä käy varaosaliikkeenkin osat, jos ne on toimiviksi havaittu, ja varsinkin, jos ovat samaa tavaraa orkkisten kanssa.
-
Olikohan -08 ostin varaosaliikkeestä jarrulevyt toiseen päähän Rhembon ja toiseen Nk:n sekä käsijarru hilppeet ja palat eikä ole ollut mitään onkelmia.Noitahan Rhembon ja Nk:n
levyjä muistaakseni käyttäävät ensiasennus juttuinakin ja hintaa tuli osille n.350eu kun itse vaihdettiin eli työ ilimanen.
-
Skandix.de
-
no joo, kun näistä tarvike-jarruosista on minua varoiteltu, että palat kitisee jne. Mutta kyllä käy varaosaliikkeenkin osat, jos ne on toimiviksi havaittu, ja varsinkin, jos ovat samaa tavaraa orkkisten kanssa.
Juridin palat oli jossain vaiheessa samat mitä myytiin Volvolla Volvo-merkillä näihin uudempiin malleihin.
-
no joo, kun näistä tarvike-jarruosista on minua varoiteltu, että palat kitisee jne. Mutta kyllä käy varaosaliikkeenkin osat, jos ne on toimiviksi havaittu, ja varsinkin, jos ovat samaa tavaraa orkkisten kanssa.
Tarvikeosiakin on monenlaisia. Itse en enää Volvon alkuperäisiä huolisi, johtuen lähinnä niiden tuottamasta jarrupölystä (sai vanteet pestä melkein "päivittäin"). Edessä on vuoden verran ollut EBC:n keraamiset Red Stuffit ja takana samat alkukeväästä. Jarrupölyä ei tule oikeastaan ollenkaan, vaikka on uritetut levyt edessä ja takana. Ovat myös kestäneet erinomaisesti.
Jarrupalojen kitinä voi kyllä johtua huonosta asennuksestakin.
-
R&H:n palat ja olikohan samanmerkkiset etulevyt. Tyytyväinen olen ollut. Ei kitise, sotke eikä mitään muutakaan negatiivista Olisko nuo maksanu 180€ yhteensä.
-
TRW paloja ja Brembon laikat , kolmee eri autoon vaihtanut eikä ole ongelmia ollut . Ei kitise ja on herkät jarrut.
-
Itellä Nationalin Reijitetyt ja uritetut levyt ja ihan TRW palat... ...palat tahtoo liata vannetta pitemmän päälle, mutta tehollisesti yhdet parhaat markkinoilla olevat... ja muita levyjä en tule enää ostamaan! (jos ISOJA brembom jarru-kittiä ei lasketa) Ei kuumene nämä nationalin levyt samalla tavalla kuin normaali levy, ja jarrutuntuma ei häviä edes radalla... Kyllä jarruosat ja niiden tarvikkeissa EI VOI SÄÄSTÄÄ!!! Se on pelkkää itsensä kusettamista ostaa jotain motonetin/biltema parinkympin jarruosia... jarrutusmatkoissa ja niiden toimivuudessa aivan järkyttäviä eroja!!! ja lisäksi niitä saa kokoajan olla vaihtamassa, koska niiden kuluminen on niin voimakasta...
-
Omaani tein keväällä totaalisen jarrurempan Motonetin osilla, oisko ollu trw... Levyt ja palat oli made in sweden ja laadultaan vähintäänkin sinisen tiskiä. mm. palat oli nätisti viistetty ja takapuolella oli valmiiksi vulganoitu kumimatto rajoittamassa kitinää. Ei voi kun kehua Volvon kohdalla. Samasta paikasta olen kyllä aikaisemmin muihin merkkeihin hakenut jotain kiinalaisia kieroja jarrulaikkoja mutta tällä kertaa osat olivat laadukkaita :)
-
Itse nyt kesällä vaihdoin Brembo Max Brake Discs VOLVO V70 II levyt eteen. Englannista tilasin ja oli 186€ toimituksineen.
Kyllähän tuo hyvin noilla pysähtyy. Tietty ois saanut varmaan muita merkkejä halvemmalla.
ebay linkki (http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270755466760&ssPageName=ADME:L:OU:US:1123)
-
Itse laitoin tammikuussa Motonetista ostetut palat ja levyt joka nurkkaan.
Hyvin ovat pelanneet nyt 20tkm ajan, joten enpa itse ainakaan nae mitaan pointtia maksaa enempaa siniselle :)
-
Menee ohi topicin, mutta otsikon alle kyllä.
Olisko ajatusta mitkä jarrulevyt kestäsi paremmin ruostumatta -vai onko kaikki yhtä herkkiä. Toinen kärry seisoo melko paljon ja ekan sateen jälkeen levyt ovat pintaruosteessa ja jarrut "pehmeät" ennen kuin kilsoja/jarrutusmetrejä kertyy.
Ennepitkää noi kärsii ja on vaihdettava, johonkin.
-
Onkohan noista Black Diamond -levyistä kellään kokemuksia? Ruostuukohan nuo yhtä helposti kuin tavalliset?
-
Onkohan noista Black Diamond -levyistä kellään kokemuksia? Ruostuukohan nuo yhtä helposti kuin tavalliset?
Black Diamond on mulla jo toisessa autossa alla... en voi kyllä moitti niitä miltään osin! Ei voi edes verrata TRW.n levyyt... Siis totta kai kun vettä sateleen, niin ainahan jarruihin tulee sitä pintä ruostetta ajan kanssa, mutta ei sellaista mikä aiheuttaisi vaaraa/ylimääräistä kulumista sen takia... mutta minulla ni ei kyllä ole lähtenyyt reinoilta päin ruostumaan läheskään samalla tavalla kuin esim: TRW kiekot... ekat diamond.t tullu ostettua jo 4vuotta sitten...
-
Normilevyt vetää hetkessä pintaruosteeseen, kunhan pinta vain kostuu.
Mitenhän toimisi (ja maksaisi) jos teettäisin haponkestävästä.. (vitsiksi tarkoitettu)
-
Onkos noita etujarrupaloja montaa paksuutta olemassa? En saanut uusia paloja sopimaan paikoilleen uusien levyjen kanssa, en tiedä oliko sitten liian pieni leka käytössä vai mistä johtui. Täytyy huomenna tarkistaa, että palat on varmasti oikeat. :facepalm:
-
Onkos sulla levyt vaihdettu koska levyissä muistaakseni on paksuus eroja jolloin palat ei mahdu vaan joutuisi ostamaan myös jarrusatulan isomman?
-
Onkos noita etujarrupaloja montaa paksuutta olemassa? En saanut uusia paloja sopimaan paikoilleen uusien levyjen kanssa, en tiedä oliko sitten liian pieni leka käytössä vai mistä johtui. Täytyy huomenna tarkistaa, että palat on varmasti oikeat. :facepalm:
Niihin on olemassa kahta eri pala kokoa... vaikka minulla on NYT 305mm levyt niin jouduin laittaa 286mm palat... Eli on mahdollista...
-
Onkos sulla levyt vaihdettu koska levyissä muistaakseni on paksuus eroja jolloin palat ei mahdu vaan joutuisi ostamaan myös jarrusatulan isomman?
Jarrusatuloita ei ole eri kokoja... (pois lukien R tottakai ja XC) Ainoastaan isommissa levyissä 286->305 asennus/väliraudat on erinlaiset... ...satula on silti sama...
-
Onkos noita etujarrupaloja montaa paksuutta olemassa? En saanut uusia paloja sopimaan paikoilleen uusien levyjen kanssa, en tiedä oliko sitten liian pieni leka käytössä vai mistä johtui. Täytyy huomenna tarkistaa, että palat on varmasti oikeat. :facepalm:
Tyhmiä kysymyksiä, mutta...
Olihan männät aivan pohjassa asti? Voi vaatia sen että avaat jarrunestesäiliön korkin ja poistat vähän nestettä (jarrunestettä liikaa uusiin jarruosiin nähden). Korkin voi antaa olla auki kun painat mäntiä sisään kunhan huolehdit ettei nestettä valu konehuoneeseen.
-
Homma bueno! Uudet palat meni nätisti paikalleen, kun sai kaikki liikkuvat taakse.
Vähän noloa, mutta nyt on hyvä mieli. V:>
-
tämä tulee vähän myöhässä, korjauskäsikirjassa suositellaan avaamaan ilmausruuvi kun painaa männän sisään, jottei säiliöön päin palaava neste veisi samalla likaa abs järjestelmään.
-
Vanha aihe, mutta hyvä otsikko.
Mitä mahtaa nykyään maksaa alkup. jarrulevyt V70kymppiin ja onko jotkin tarvikelevyt mitkä uskaltaa laittaa. (Allekirjoituksen autoon vm 2002)
Tuohon autoon n. 1,5 v sitten edellinen omistaja tehnyt jarruremontin tarvikeosilla ja alkaa jo täristämään todella paljon. Nuo levyt on jäähdytetyt ja alkuperäisethän ei ilmeisesti ole. Viimeaikoina luotto vähän syöpynyt tarvikeosiin, joten yritetäämpä nyt vähän selvitellä etukäteen...
-
Tänään kävin sinisellä kysymässä hintaa omaan. Mulla 305mm levyt. Loppuhinta olisi ollut 310€. Hain tarvikkeena Brembon levyt paloineen. Hintaa tuli 190€.
-
Kyllä edessä on muutenkin jäähdytetyt levyt. Itse ostin Polar autotarvikeesta kaksi vuotta sitten Brembon levyt ja roadhousen palat ja kengät hintaan 250e
-
Nyt kun nuo Brembon levyt ollu jonkin aikaa alla niin huomannut että ovat aikas ruostuvaa mallia. Täytyy ottaa keväällä irti ja maalata.
-
Nyt kun nuo Brembon levyt ollu jonkin aikaa alla niin huomannut että ovat aikas ruostuvaa mallia. Täytyy ottaa keväällä irti ja maalata.
Tai rasvata.
-
Tai rasvata.
Ymmärrän kyllä valurautapannun rasvauksen, mutta rasvaus levyissä?
Tänään viimeksi kurkkasin vieressä olevan vollen jarruja. Maalaamattomat,mutta kuitenkin hyvässä iskussa.
Omista saa kohta raapia kerroksen pois.
Tarkennetaan vielä että tuuletusreiät ja se runko johon vanne tulee ovat pahasti ruosteessa.
-
Viesti sisälsi hieman huumoria, muttei tarkoittanut pahaa.
Omassa on vielä paikallaan jotkin motonetin kierot levyt, mutta en niissä kyllä isommin ole ruostetta huomannut. Teräsharjalla kyllä aina renkaan vaihdon/ irrotuksen yhteydessä hierasen patinan pois.
-
Onko näitä s60/v70 T5 tehty tuolla 286mm levyillä? Kun ihan sama mistä kattoo niin tyrkyttää tota vaihto ehtoo vaikka itelläkin on nuo 305mm. Menin sit luottamaan tohon et 286mm sielä on kun kaikkialta sitä tyrkytettiin ja mettäänhän se meni.
-
Onko näitä s60/v70 T5 tehty tuolla 286mm levyillä? Kun ihan sama mistä kattoo niin tyrkyttää tota vaihto ehtoo vaikka itelläkin on nuo 305mm. Menin sit luottamaan tohon et 286mm sielä on kun kaikkialta sitä tyrkytettiin ja mettäänhän se meni.
Ei pitäisi olla. Vapareissa ja dieseleissä on sitä pienempää levyä, mutta bensaturboissa aina isommat.
Tuoniautoissa on myös dieseleissä isompia jarruja.
-
Onko näitä s60/v70 T5 tehty tuolla 286mm levyillä? Kun ihan sama mistä kattoo niin tyrkyttää tota vaihto ehtoo vaikka itelläkin on nuo 305mm. Menin sit luottamaan tohon et 286mm sielä on kun kaikkialta sitä tyrkytettiin ja mettäänhän se meni.
Jokapaikan pitäisi kyllä tyrkyttää tuohon autoon myös isompaa levyä, oikeamminkin kaikkia levykokovaihtoehtoja
Volvolla ei erotella ollenkaan jarrulevyjä niin tarkasti, että niitä voisi tarjota oikean kokoista jarrulevyä tiettyyn malliin, vaan erottelu jarrulevyjen kohdalla tehdään ilmoittamalla jarrulevyn koko, tai oikeastaan ns. jarrukoko, joka on 15"-17" (joka kuvaa suoraan vannekokoa, vaikka niin voisi luulla.)
Se mikä jarrukoko (15"-17") autossa on, löytyy volvon tietokannasta, johon esim. meillä on pääsy.. tai sitten hyvin yksinkertaisesti mittaamalla jarrulevyn halkaisija.
Eli vaikka volvon omasta varaosa-ohjelmasta valitsee minkä vain mallin, niin siellä on näkyvissä useampi koko, joista sitten pitää valita auton tarkemman spesifikaation mukaan.