Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Harri94 - 05.02.2017, 16:48:52
-
Elikkäs ongelmana kyseisessä autossa käymään lähtemättömyys. Hyvin starttaa, mutta ei lähde käyntiin. Hinaamalla saa käyntiin, mutta käy todella huonosti ja pakokaasu haisee lähinnä uuden vuoden raketilta. Netistä koittanut katella noita merkkien kohtia, mutta tässä koneessa erinlainen ylämuovi jossa ei ole lovia nokka-akselin merkeille. Ohessa pari kuvaa jakopäästä ja yläkopasta.
Jakomerkit
(http://i11.aijaa.com/t/00065/14330006.t.jpg)
http://aijaa.com/JwTp33
Jakopään suojakoppa
(http://i4.aijaa.com/m/00330/14330008.jpg)
Elikkäs jako yli hypännyt, jako laitettu paikoilleen. Nyt pitää omituista raksutusta, kuulostaa että voisi olla nostaja, mutta ääni kuitenkin melkosta kova. Ohivuodot katottu, moottori kylmänä, näytti seuraavaa
1. 45%
2. 30%
3. 45%
4. 35%
5. 35%
Paine kuuluu menevän öljytilaan, öljykorkista suhisee. Pakoputkesta ja ilmanputsari kotelosta kuunneltuna ei kuulu suhinaa. Paisuntasäiliössä ei kupli.
Voiko vaan olla nostaja mennyt sököksi, vai voisko olla veivin laakeri tms.?
https://youtu.be/-E8kRJ1vKoE (https://youtu.be/-E8kRJ1vKoE)
Siinä videopätkä jossa kuuluu mystinen ääni.
-
Pura koneen takapäästä virranjakaja ja nokka-akselin asentotunnistumen rojut pois jotta näet nokka-akselien takapään.
(http://i990.photobucket.com/albums/af25/joebass3/intakecam.jpg)
imunokan tulisi olla tässä asennossa (ura kannen sauman yläpuolella sauman suuntaisesti)
(http://i990.photobucket.com/albums/af25/joebass3/exhaustcam.jpg)
pakonokka näin (ura kannen sauman alapuolella)
(http://i27.photobucket.com/albums/c190/huseinholland/CarMods/B5254T2%20Head/EnemVVTcams0002.jpg)
ja kampiakselin merkki
(https://i.imgur.com/n22xoxY.jpg?1)
-
Kiitos, täytyy ruveta purkamaa, jotta näkee kohdalleen.
-
Kiitos, täytyy ruveta purkamaa, jotta näkee kohdalleen.
Jako oli pielessä, nyt lähti käyntiin, mutta naputtaa hieman, mahtaakohan olla kuinka herkkä venttiilien suhteen?
-
Joku on näköjään leikannut päälimuovista lipareen pois keskeltä ja juuri siinä on ajoitusmerkit. Joskus tulee vastaan samalla tavalla leikeltyjä muoveja. Vissiin ajatelleet helpottaa hihnan poistoa ja asennusta, vaikka sitä ei tarvitse leikata saati poistaa paikaltaankaan :idiot2:
Hieman saa olla ajoitus pielessä ennen kuin venttiilit ottavat mäntiin, mutta ei nokasta katsoen kahta-kolmea hammasta enempää kuitenkaan. Puristuspaineiden tai ohivuodon mittaus on seuraava vaihe. Voisi veikata, että pääsee tekemään venttiiliremonttia.
-
Joku on näköjään leikannut päälimuovista lipareen pois keskeltä ja juuri siinä on ajoitusmerkit. Joskus tulee vastaan samalla tavalla leikeltyjä muoveja. Vissiin ajatelleet helpottaa hihnan poistoa ja asennusta, vaikka sitä ei tarvitse leikata saati poistaa paikaltaankaan :idiot2:
Hieman saa olla ajoitus pielessä ennen kuin venttiilit ottavat mäntiin, mutta ei nokasta katsoen kahta-kolmea hammasta enempää kuitenkaan. Puristuspaineiden tai ohivuodon mittaus on seuraava vaihe. Voisi veikata, että pääsee tekemään venttiiliremonttia.
Alotusviestiin päivitelty ohivuoto mittauksen tulokset. Sen mukaan ei olis venttiileissä vikaa, ainakin vahvasti öljypuolella sihisee.
-
Siinä tapauksessa naputus voi johtua nostajasta. Käyttää lämpimäksi ja antaa hieman reilummin kierroksia jonkin aikaa. Yleensä sillä asettuu. Saattaa pitää ääntä kylmänä käynnistyksen jälkeen silti.
Kiertokangenlaakeri ei ois näissä koneissa mikään poikkeuksellinen juttu sekään. Käytä suuttimenjohtoja yksi kerrallaan irti koneen käydessä. Häviääkö ääni jonkun pytyn kohdalla?
-
Siinä tapauksessa naputus voi johtua nostajasta. Käyttää lämpimäksi ja antaa hieman reilummin kierroksia jonkin aikaa. Yleensä sillä asettuu. Saattaa pitää ääntä kylmänä käynnistyksen jälkeen silti.
Kiertokangenlaakeri ei ois näissä koneissa mikään poikkeuksellinen juttu sekään. Käytä suuttimenjohtoja yksi kerrallaan irti koneen käydessä. Häviääkö ääni jonkun pytyn kohdalla?
Kun jako laitettu kohdalleen autolla ajettu n. 30km lämpimäksi. Melkee vois sanoa, että pahemmaksi tuli. Suuttimen johtojen irrotuksella ei vaikutusta.
Pitäisköhän kaivaa öljypohja pois ja kurkata veivien laakerit, onnistuuko helposti?
-
Äänen perusteella veikkaisin että kiertokanki mutkalla.
https://www.youtube.com/watch?v=Q29zUWjjHK4 (https://www.youtube.com/watch?v=Q29zUWjjHK4)
-
Äänen perusteella veikkaisin että kiertokanki mutkalla.
https://www.youtube.com/watch?v=Q29zUWjjHK4 (https://www.youtube.com/watch?v=Q29zUWjjHK4)
https://youtu.be/4hXXBwjh9ro (https://youtu.be/4hXXBwjh9ro)
Kummoset noitten nostajien kuuluis olla? Kaikki muut sormella painaen kovia, mutta yksi 4pytyn pakonostaja meni ihan löysästi painamalla pohjaan. Oisko se tuo yksi ryökäle kun aiheuttaa mystisen äänen....
-
Aika pehmeän oloinen kaveri kyllä joten kannattaa vaihtaa ennenkuin alkaa öljypohjaa irrroittelemaan.
-
Aika pehmeän oloinen kaveri kyllä joten kannattaa vaihtaa ennenkuin alkaa öljypohjaa irrroittelemaan.
Juu huomenna hakemaan uus nostaja ja koitataa eka sillä, en oikeen ite tohon kiertokankeen usko....