Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Dopi - 05.02.2017, 22:44:12
-
En tiiä tuleeko oikeeseen paikkaan mutta kokeillaan. Eli hommasin tuommosen C70 2007 D5 koneella ja heti tuli ongelmia. Kierrokset saattaa yhtäkkiä nousta 1500rpm eikä laske. Auton sammuttaa ja antaa olla jonkin aikaa ni alkaa taas toimii normaalisti. Ei kellää ois tietoa mistä alkais vikaa etsimään?
-
Olisko kaasuläppä ongelma? putsaus ja kokeilu. sisältää jonkin verran elektroniikkaa joten varovaisuutta.
-
Olisko kaasuläppä ongelma? putsaus ja kokeilu. sisältää jonkin verran elektroniikkaa joten varovaisuutta.
D5 koneessa on vain sammutinläppä, sillä ei säädetä tyhjäkäyntikierroksia.
En tiiä tuleeko oikeeseen paikkaan mutta kokeillaan. Eli hommasin tuommosen C70 2007 D5 koneella ja heti tuli ongelmia. Kierrokset saattaa yhtäkkiä nousta 1500rpm eikä laske. Auton sammuttaa ja antaa olla jonkin aikaa ni alkaa taas toimii normaalisti. Ei kellää ois tietoa mistä alkais vikaa etsimään?
Kun alkaa käydä tuota 1500rpm, reagoiko kaasupolkimen painamiseen kunnolla?
-
Reagoi kaasuun oikeen vaikka kierrokset 1500. Kierrokset laskee myös aina ku painaa jarrua.
-
Nyt sain luettua autocomilla koodit ja tuli: 952F kaasupolkimen anturi - virheellinen signaali.
Onko vika siis kaasupolkimen anturissa?
-
Mahdollisesti, osta vaikka romikselta toinen poljin ja kokeile sillä.
-
Nyt tullu koodi lisää: 18B0 pyörteilyventtiili -poikkeama epäuskottava. Koitin tuota googlailla eikö mitään tuloksia mikä vois olla. Onko kellää faktatietoa tästä?
-
Nyt tullu koodi lisää: 18B0 pyörteilyventtiili -poikkeama epäuskottava. Koitin tuota googlailla eikö mitään tuloksia mikä vois olla. Onko kellää faktatietoa tästä?
Pyörreläppien tanko kenties irronnut koodi viittaisi siihen