Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: v8 - 06.02.2017, 18:59:04
-
Ongelmana ettei kyseinen vekotin millään halua käynnistyä.starttaa hyvin ja pitkällä startilla lupailee hiukan muttei lähde. Akunkenkää pidetty irti ja akku ladattu. Tulpat ja bensan suodatin vaihdettu. Tulpat kyllä kostuu eli pumppukin pumppaa evästä tarpeeksi. Releen toiminta tarkastettu ensimmäisenä. Vikakoodi tuli lambdasta. Voiko anturi sökönä ollessaan estää kokonaan käynnistymisen.
-
Suosittelen tarkastamaan onko jako kohdillaan..
-
Tuleeko kipinää? ELK
-
Jakopää laiteltu 6000km sitten joten en sitä edes lukenut vikalistaan vaikka mielessä kävikin.tarkastan huomenna.löytyisikö tähän jostain ajoitusmerkkien kuvia jostain netin syövereistä. Ja kipinäkin tulee
E:ajoitusmerkit löytykin nopeasti googlella
-
Jakohan siellä oli hypännyt. Pako nokalla 2 hammasta ja imulla 3. Mistähän lie johtunee? Hilppeet uusittu vasta. Kylmänä pyörinyt huonosti aiemmin johtuen ilmeisesti lambdasta. Hyvä että pysyi kylmänä käynnissä,rynkytti ja meinasi sammua. Minuutti kaasua vähän pitäen alkoi pysyä myös tyhjäkäynnillä. Voiko tuo rynkytys pomppauttaa jaon. Kiitokset fordille kun annoit äänesi epäilyksilleni, se kannatti ;)
-
Joskus näissä saattaa jako hypätä jos on jätetty peräpää alamäkeen ja laskettu vaihteen varaan. Pätee tietysti vain manuaaliin. Puristaa kiristintä kasaan ja startatessa kiristin ei ehdi reagoimaan ja hihna on hetkellisesti löysällä. Oisko käynyt niin? Tuollaisen jäljiltä on tiedossa muutamia venttiilivaurioita, koska hihna on hypännyt reilusti.
-
Vaihteen varaan kyllä jätetty mutta suht tasaiselle. Siitä sitten ilman lämmitystä lähdetty -20c pakkasesta yrittämään ja jako hypännyt koska ei käynnistynyt. Käppärin kehintä kaukana joten siksi tuota vaihteen varaan jättöä harrasteltu. Ilmeisesti tämän yksilön kansi säilyi kunnossa käynnistä päätellen.
-
Enpä olisi muuten tuota veikannut, mutta Harri94 kanssa vastaavaan törmäsimme juuri pari päivää sitten
-
Näitä sattuu :)
-
Kyseinen auto alkanut nykiä ajossa. Ja tyhjäkäynti seilaa välillä 800-1200rpm. Ei aina mutta usein. Voiko tyhjäkäynti venttiili tai ilmamassamittari tehdä nuo oireet.
-
Juu, kyllä voi.
No kokeile vaikka imm töpseli irti, monasti viallinen imm antaa vain lambdakoodia kun kaikki menee sekaisin, sitten kun imm on aivan valmis, tulee suora koodi immusta.
Töpsän kun vedät pois niin tulee koodi immusta mutta vakaantuuko käynti?
Käytettyjä Boscheja saa noin 50€.
-
Kiitokset vinkeistä. Valitettavasti auto ja kuljettaja eivät enää näillä teillä ajele. Yllättävä tilanne tien päällä koitui kohtaloksi. Rauha hänen sielulleen...
-
No jos oikeasti on näin käynyt niin otamme kaikki varmaankin osaa sydämemme pohjasta.
Tuskin oli kuitenkaan auton vika??
-
Kyllä se vaan valitettava tosi asia on jota en itsekkään halunnut uskoa.. ei autossa vikaa ollut vaan yksinkertaisesti sattumien summa ja yllättävä tilanne.