Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: miikel - 17.08.2011, 21:01:04
-
Paljon voisi hönkiä tällä kombinaatiolla? b230f puristukset 9.0:1. Megaruutta, garrett gt40 halkosarja ;D
Kokoonpano on vähintäänkin nauretta, mutta mitä voisin odottaa? Pakosarja vaihtuu kylläkin jossain vaiheessa, mutta talveksi ei suuria tehoja haeta.
Halkosarjan ja ahtimen välille tehtäisiin ylös/eteen muutoskappale
-
Ainiin siis nyt puhutaan halkosarjan läpivirtaamisesta, ei moottorin mahdollisesta tuotosta. Koneeseen kaikki tulossa uusiksi ym. Alun perin ideana ajaa talvi vaparina, mutta uskaltaako tuolla ahtimella ja halkosarjan välilaipalla ajaa?
-
Vaparin pakosarja vois olla jopa toimivampi tossa konstruktiossa.
-
Sitten se on varmaan tyydyttävä talvi ajamaan vaparina ja kesällä heittää sitten ahtimen kiinni jonkun laadukkaan pakosarjan kanssa :) Tuleepahan ainakin leima ensin
-
Vaparin pakosarja vois olla jopa toimivampi tossa konstruktiossa.
Meinaskohan juha tässä että tekisi laipan vaparisarjan ja ahtimen väliin
-
Meinaskohan juha tässä että tekisi laipan vaparisarjan ja ahtimen väliin
Jep
-
Meinaskohan juha tässä että tekisi laipan vaparisarjan ja ahtimen väliin
Miksei.
No onhan niitä ollut Sävar ukoilla, ainankin tikkukoneessa, ihan pulsesplit sellaisia ja helvetin kovasti ovat niillä ajaneet.
Tai no ei varsinaisesti pelkkää adapterilaippaa vaan väliputket.
-
Niin eikös sillä naapurimaan jenssillä ollu b20 valusarjasta putket turbolle ja 400 kaakkia tehoja? Muistelin, että jossain välis ainaki sellanen viritys ollu.
-
Mulla oli aikoinaan 9.3:1 puristeisen B21E:n kyljessä halkosarjassa kiinni HX35. Kiinnitys oli hoidettu erittäin tyylikkäästi, hitsasin 90asteen 2.5" pakoputkikäyrään kiinni T03laipan, ja tuon laipan pulttasin halkosarjaan ja hitsasin migillä ympäri. Tuohon sitten toiseen päähän kanssa T03 laippa ja holsetti siihen töröttämään. Ja väliputkeen sitten kiinakopio 50mm hks:stä.
Tuossa (http://www.oksanentuning.com/id598.htm) tuo jäätävä asennus näkyy, onneksi siitä halkosarja-sovituslaippahässäkästä ei ole kuvia :D
Mutta toimi tuon ihan jees. Tuossa streetdynolla tehtyä lappua, tuosta (http://www.students.tut.fi/~oksanent/Holset/hx35.jpg) näkee miten ahtopaine käyttäyty, en kuolemaksenikaan muista onko kakkosella vai kolmosella vedetty, on kuitenkin 7vuotta vanhaa asiaa.
-
Mutta toimi tuon ihan jees. Tuossa streetdynolla tehtyä lappua, tuosta (http://www.students.tut.fi/~oksanent/Holset/hx35.jpg) näkee miten ahtopaine käyttäyty, en kuolemaksenikaan muista onko kakkosella vai kolmosella vedetty, on kuitenkin 7vuotta vanhaa asiaa.
Eikö teholappu oteta suoralla vaihteella eli yleensä nelosella? :juhau: Vai onko tässä vain testattu jotain? ???
-
Eikö teholappu oteta suoralla vaihteella eli yleensä nelosella? :juhau: Vai onko tässä vain testattu jotain? ???
Tuossahan oli puhetta ahtopaineen käyttäytymisestä.
Luulen että tuollainen vakiopakosarja hyödynnettynä voi olla hintaan ja työmäärään nähden joskus ihan varteenotettava.
-
Eikö teholappu oteta suoralla vaihteella eli yleensä nelosella? :juhau: Vai onko tässä vain testattu jotain? ???
Noissa streetdynotuksissa menis äkkiä kortti jos nelosella survois sen pari markkaa taulussa. On siis laskettu sytkäpulssin mukaan lasketusta kiihtyvyydestä kun tiedetään vaihteen, perän ja renkaan koosta tuleva välitys ja auton massa.
-
Noissa streetdynotuksissa menis äkkiä kortti jos nelosella survois sen pari markkaa taulussa. On siis laskettu sytkäpulssin mukaan lasketusta kiihtyvyydestä kun tiedetään vaihteen, perän ja renkaan koosta tuleva välitys ja auton massa.
Mä käsitin ensin että tämä streetdyno on jokin tehomittauksia suorittava paikka. :facepalm: Pahoitteluni väärinkäsityksestä. :D