Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mikkis76 - 17.08.2011, 22:49:50
-
Tuotanoinnaaniin...
Eli 04 vuoden S60 D5 ja kone pitää sellaista ulisevaa ääntä, ihan niinkuin hihna luistaisi. Ulina loppui aluksi kun vähän oli autoa käyttänyt mutta nyt jatkuu jopa ajossa. Ulina ei kuitenkaan muutu kierrosten mukaan vaan on koko ajan ns. vakio. Voisiko laturin vapaakytkin pitää tälläistä ulinaa? Olen ruvennut myös epäilemään tehostimen pumppua siinä päällä että lähteekö ulina siitä...Voikos siihen vaihtaa laakerin vai onko se sitten uusi pumppu? Moottori ei myöskään sammu "sivistyneesti" ajon päätteeksi vaan...se ikäänkuin lopettaa vain toimintansa kolahtamalla.
Toinen mieltäni askaruttava asia on että mikähän voisi olla kun Volvon RTI näyttää sijainniksi ruotsin? Onko joku antenni Navissa rikki tai jotain? Softana on -08 vuoden rti
Ja vielä viimmeisenä kysyn että minkälainen lisälämmitin tuohon kannattaisi hankkia kun kyseessä on italian malli, ja edes lohkolämppäriä autossa ei ole. Webastoa olen zoomaillut mutta mitä semmoisen jälkiasennus (mylly+työt) maksaa Volvoon?
E:Otsikkoa kysymyksiä
-
Tuotanoinnaaniin...
Eli 04 vuoden S60 D5 ja kone pitää sellaista ulisevaa ääntä, ihan niinkuin hihna luistaisi. Ulina loppui aluksi kun vähän oli autoa käyttänyt mutta nyt jatkuu jopa ajossa. Ulina ei kuitenkaan muutu kierrosten mukaan vaan on koko ajan ns. vakio. Voisiko laturin vapaakytkin pitää tälläistä ulinaa? Olen ruvennut myös epäilemään tehostimen pumppua siinä päällä että lähteekö ulina siitä...Voikos siihen vaihtaa laakerin vai onko se sitten uusi pumppu? Moottori ei myöskään sammu "sivistyneesti" ajon päätteeksi vaan...se ikäänkuin lopettaa vain toimintansa kolahtamalla.
Joku varmaan tietää paremmin tähän vastauksen... Mutta...
.. Kannattaa heti tarkastuttaa/tarkastaa ainakin nuo moniurahihnan "rullat", että miten ne pyörivät.. Hihna varmaan voisi myös olla kulunut.. Mutta kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa nopeaa nuo kunnot ja korjata viat pois, että ei mee koko moottori hajalleen....
Toinen mieltäni askaruttava asia on että mikähän voisi olla kun Volvon RTI näyttää sijainniksi ruotsin? Onko joku antenni Navissa rikki tai jotain? Softana on -08 vuoden rti
Tyhmä kysymys: Onko karttalevy oikea? Eli kun tod.näköisesti liikut Suomessa niin löytyykö siitä levyltä Suomen kartta?
-
älä vaan laita mitään liimattavaa lelua. laita letkuun lämmitin, asennussarja volvoon n.150€ , ja varmasti toimii.( lämmittää suoraan nesteet). Webasto lienee n. 900€ + asennus...............
-
Tyhmä kysymys: Onko karttalevy oikea? Eli kun tod.näköisesti liikut Suomessa niin löytyykö siitä levyltä Suomen kartta?
Juu löytyy kartalta Suomi ja haku toimii mutta näyttää sijainniksi Göteborgin :P
Ja jakopäänhuolto on tehty n. 40k km sitten ja ainakin mitä hihnaa olen tutkaillut niin kunnossa/kireä. Ei vissiin auto kuin viedä autoa huoltoa kohden jottei tosiaan mitään laukeaisi
-
Jos päädyt ohjaustehostimen vaihtoon, niin en suosittele tarvike sellaista. Mulla on menossa jo toinen vuoden sisään. Pannuhuoneesta kuuluu taas lievää ulinaa jollain kierrosluvulla, mutta syyllistä ääneen en ole vielä selvittänyt.
-
älä vaan laita mitään liimattavaa lelua. laita letkuun lämmitin, asennussarja volvoon n.150€ , ja varmasti toimii.( lämmittää suoraan nesteet). Webasto lienee n. 900€ + asennus...............
Tähän huikkaan että älä silti odota "letkulämppäriltä" samoja tehoja kuin perinteiseltä lohkolämppäriltä, parempi varmasti kuin säteilylämmitin mutta pakkasilla teho ei yllä samalle tasolle kuin vanha kunnon lohkis :( Oma kokemus Calixin letkumallista...