Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: p444 - 09.02.2017, 09:50:39
-
Osaisiko joku sanoa, mihin viittaa? Moottorin häiriövalo palaa, mutta mitään muuta oiretta ei ole. Valo syttyy käynnistettäessä ja kun kuittaa testerillä pois, pysyy poissa puoli päivää ja syttyy käynnistettäessä taas.
Tuo 0488 viittaa jotenkin EGR -venttiiliin ja 2002 hiukkassuodattimeen. EGR näyttää olevan kohtuullisen siisti ja loukku on vaihdettu huolto-ohjelman mukaan.
Voisikohan olla oire lisäaineen puuttumisesta, koska sen lisäyksestä ei ole varmuutta? Autolla ajettu 205tkm ja 180 huolto on tehty muualla kuin Volvolla...Vai onko tuolle lisäaineelle joku oma koodi...
-
Osaisiko joku sanoa, mihin viittaa? Moottorin häiriövalo palaa, mutta mitään muuta oiretta ei ole. Valo syttyy käynnistettäessä ja kun kuittaa testerillä pois, pysyy poissa puoli päivää ja syttyy käynnistettäessä taas.
Tuo 0488 viittaa jotenkin EGR -venttiiliin ja 2002 hiukkassuodattimeen. EGR näyttää olevan kohtuullisen siisti ja loukku on vaihdettu huolto-ohjelman mukaan.
Voisikohan olla oire lisäaineen puuttumisesta, koska sen lisäyksestä ei ole varmuutta? Autolla ajettu 205tkm ja 180 huolto on tehty muualla kuin Volvolla...Vai onko tuolle lisäaineelle joku oma koodi...
Lisäaineelle tulee koodia jos se siitä olisi kiinni. Hyvin vahva veikkaus, mikä on osoittautunut 95% tapauksista oikeaksi: EGR rikki ja DPF-suodatin tukossa. Tuon DPF:n voisi vielä pelastaa jos tuon EGR:n hävittäisi kokonaan, jolloin happea kulkisi enemmän pönttöön saakka jne jne ja pönttö pysyisi puhtaanpana. Poisto tietenkin vaatii ohjelmoinnin. Toinen vaihtoehto on uusia EGR ja tapella taas sen kanssa myös uudestaan tulevaisuudessa.
-
Selvisi.
Onneksi ei kuitenkaan ollut EGR vaan letku poikki hiukkassuodattimen vierestä. Ei mikään suunnittelun kukkanen, kun kumiletku on kuumaa vasten.