Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jusu850 - 11.02.2017, 21:05:18
-
Pitäisi vaihtaa tuo anturi auton oikealta puolelta. Nyt kysynkin missä se liitin siellä moottoritilan puolella oikein on? Ilmeisestikkin pirun pahassa paikassa.. Jossain vaiheessa täällä oli joku juttu tästäkin aiheesta mutta en löytänyt :-\
-
Haynes sanoo että etupyörän abs-anturien liittimet on kummassakin moottoritilan takakulmassa. Sisälokasuoja irti ja etsimään siis jos ei päältä näy.
-
Löysin... Hain aivan turhan kaukaa. Heti siinä takakulmassa ihan näkyvällä paikalla. En tiedä oliko sittenkään itse anturissa vikaa ollenkaan. Abs kehä oli poikki. Nyt sammu abs/luistonesto/jarruasistentin ja luistoneston muistus tekstit ja häiriövalot. Vaihdoin samalla kaikki jarrupalat ja vaihoin napapultit volvon alkuperäsiin. J ELK
-
Volvossa nuo sentään on toistaiseksi lähteneet ehjänä irti nuo abs-anturit. Hyvä että homma hoitui.
-
Oli niin helppo vaihtaa juurikin tuo oik puolen anturi. vasemmalla on sitten putki hässäkkä siellä haittaamassa. Nyte on sit ylimääräinen toimiva oik puolen anturi tallin hyllyllä.
-
Sori, kun kysyn täältä. Mikä on ABS-0092 Ohjausyksikön Kommunikaatio, on tuollainen vikakoodi omassa. Ei ajossa huomaa mitään oireita.
-
Voi olla tilapäinen yhteyskatko, onko ikinä sähköt pätkäissyt hetkeksi kesken ajon.
-
Ei omalla ajolla. Vaihdan ABS-anturit, tuskin niissä vikaa, mutta on tallissa.
Mikäs tuo on: PHM-E003 Konfigurointi vika?
-
Puhelinmoduuli ehkä ollut autossa joskus. Anturit tuskin tota abs-vikaa antaa vaan abs-boksi-cem-väli. Tai sitten akun kunto ja maadoitukset
-
Akku on hyvä.
-
Moi, apukuskin puolelle vaihdettu, oli aika helppo. Nyt kun karmee ilma, niin hyvää aikaa olis tallissa. Mitä pitää konehuoneesta poistaa, kun kuskin puolelle vaihdetaan ABS-anturi, eipä tuossa vanhassa tuskin vikaa, mutta kun on tallissa uusi ja aikaa on. 8)
-
En viitsinyt alkaa purkamaan, joten pätkäisin johdot ja liitin uudelleen, kutistesukkaa suojaksi. Hyvin on pelannut jo monta vuotta.
-
Missähän kohtaa se johdon liitin on siellä koneen vieressä?
-
Mitä kuskin puolelta konehuoneesta pitää purkaa, että saa anturin helpolla vaihdettua?? :-\
-
Ei ole haynes nyt mukana mut ilmanputsari on ainakin semmoinen joka on helppo ottaa irti että saa lisää näkyvyyttä. Vai mahtaako se liitos olla lähempänä abs-yksikköä, jolloin ehkä se poikittaistuki on ensimmäisenä tiellä. Ootko raottanut sisälokasuojaa?
-
Ok, poikittaistuki ja ilmanputsari on ollu kyllä irroitettuna useasti, pitää ne irrottaa, niin ne varmaan auttaa näköä. Tallin oveen vaihdetaan lukko, pitää sen jälkeen koittaa aloittaa ruuvaus. :-*
-
Ei maailman tarkin kuva, mutta antaa ainakin osviittaa mistä etsiä.
(https://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-76660.jpg)
-
Vaihdettu, aika hankalassa paikassa, mutta onnistui. Tais menna 1 tunti. Kun ajettu niin mitata vikakoodit, toivotaan, että ABS-0092 häviää. :buck2:
-
Löytyi kuvan mukaisesti jostain jarrunestepurkin alta?
-
Siinä se oli, hiukan sivussa.