Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Juhani_80 - 18.08.2011, 19:01:40
-
Elikkäs mulla on tommone 740 -89 b200e , ja aattelin et teen konerempan . Tos nurkas on b230f moottorin lohko ja männät , miettisin et laittaisin sen 2.3 lohkon ja 2.0 loput osat ja kantta vähä työstäis ja kohdistais imu- ja pakokanavat , jtn pientä ...
Tähtäimessä on vähintään 140-150hp---->
- Onko jotain nokka ehdotuksia tai muita juttuja/niksejä mitä kannattais tehä.. ?
- Mitenkäs toi 2.0 kansi mahtaa pelittää tosa 2.3 lohkos ? vai kannattaisko hommata 2.3 kansi..
Auto on iha katu käytössä ...
Kiitoksia etukääteen :)
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1873.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1873.0)
Tuolta poimin tuollaisen reseptin nimimerkiltä zero
Zero:
tällä reseptillä ei 200pollea saa mutta kummasti liikkuvuutta, itsellä tällä hetkellä tuo b230e jossa H nokka, RR-exhaust 4-1 pakosarja, 2.5" putkisto kahdella simons pöntöllä,seokset sääsin penkissä kunnollisiks, kartiosuodatin,ja sähköflekti(pakko oli laittaa, jos sillä 0,2hv sais lisää ;D ) ekassa penkityksessä kun seoksia ei saatu säätöihin imuvuotojen takia tehoa tuli vain 143hv ja vääntöä 223nM(yllättävän hyvin) sitte imuvuodot korjattiin seokset saatiin kuntoon, hc arvo tippu 6500-->174 ::) ja co säädin 2.9 niin tehoa pitäisi olla noin 160 kaakkia ja noin 250nM. eihän tuo tykki ole,mutta huomattava ero vakioon ja tuo vääntö on sen verran hyvä että kiihtyykin ohituksissa yms mukavasti :) eri eri kastiin menee kuitenkin turbo käkättimien kans.
-
samoja kansia käytetään molemmissa :D
-
http://www.metsys.fi/ana/VolvonKansi.html
Tuolla tietoa vinokoneiden kansista...
-
Kiitti :)