Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: bjorra - 23.02.2017, 15:12:06
-
Moro kaikille--taas tää kuuluisa Ardic,missä on vika kun 912d-alkaa käymään kuin höyryveturi ja samalla tikittäjä harventaa tikitystä-vai olisiko tikittäjässä jotain häikkää.
Ollu auki 4 kertaa tai peräti 5 kertaa 2vk aikana--lähee tosi nätisti tulille eikä pölläytä-mutta tsutsutus.
Kai jollain ollu samoija oireita-niin rohkeesti kertoilemaan S*
-
Jaa meinaatko sitä ppolttoainepumpun tikitystä?
-
Sitä juuri tarkoitin eikai siellä muita tikittäjiä ole.
Vai onko piirikortissa jotain ku jonkunajan kuluttua alkaa tsutsuttaa-ikäänkuin kierrokset laskis
-
On tää sellainen forumi ei saa mitään tietoa-kaivettava muualta tietoa ;D
-
Katteleppas articin huolto topikista, siellä on kaikenlaisiin hommiin selityksiä. >:(
-
Eli mikä on topikista
-
Ardic huolto ja ongelmat.
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=491.0
;) ;)
-
Moro kaikille--taas tää kuuluisa Ardic,missä on vika kun 912d-alkaa käymään kuin höyryveturi ja samalla tikittäjä harventaa tikitystä-vai olisiko tikittäjässä jotain häikkää.
Ollu auki 4 kertaa tai peräti 5 kertaa 2vk aikana--lähee tosi nätisti tulille eikä pölläytä-mutta tsutsutus.
Kai jollain ollu samoija oireita-niin rohkeesti kertoilemaan S*
Kuten edellä on mainittu, se tikitys liittyy polttoainepumppuun. Kun tikitys on tiheää, niin ardicci käy täydellä/suurella teholla ja kun ardicci on päässyt tavoitelämpötilaan esim. 50*C niin se pudottaa lämmitystehoa pienentämällä polttoaineensyöttöä.
Tietysti aluksi kun ardicci on kylmä niin tikitys on harvempaa, ettei se hukkuisi polttoaineeseen. Tarpeeksi lämmettyään kääntää kyllä hanat kaakkoon
-
Vahva veikkaus että paineen tasaaja entinen ja sen takia käynti aaltoilevaa samassa syklissä pumpun tikityksen kanssa.
-
Vahva veikkaus että paineen tasaaja entinen ja sen takia käynti aaltoilevaa samassa syklissä pumpun tikityksen kanssa.
Täältä saat kannatusta tuolle veikkaukselle, tutun autossa oli vastaava vika ja tolla korjaantu.
-
Onko mitää mahiksia käydä läpi vanhaa--muuten vaihdoin toisen moottoripidikkeen jossa oli paineentaaja-voikohan olla molemmissa sama vika-kitti kommenteista
tuota luskellessa toiseenkertaan niin huomasin---minulla on päinvastoin, kylmänä tikittää tiheään ja kun lämpenee niin harvenee ja alkaa käymään kuin höyryveturi
Minkä hintanen on uusi paineentasaaja--kysyy köyhä
-
Paineentasain/suutin oli muistaakseni 110e.
Koko pömpelin joudut purkamaan, että saat tuon vaihdettua.
-
Vahva veikkaus että paineen tasaaja entinen ja sen takia käynti aaltoilevaa samassa syklissä pumpun tikityksen kanssa.
Visko olla jotain tekemistä sen kanssa missä kohtaa tuuletin on-tarkoitan korkeutta axelin päässä eli onhan siinä tuuletusvoimalla eroa
-
Vois olla kokeilemisen arvonen juttu laittaa letkun väliin tuleva paineen tasaaja, ainakin webasto sellaista valmistaa ja samalla tietäisi että on alkuperäinen paineen tasaaja entinen.
-
Vois olla kokeilemisen arvonen juttu laittaa letkun väliin tuleva paineen tasaaja, ainakin webasto sellaista valmistaa ja samalla tietäisi että on alkuperäinen paineen tasaaja entinen.
Noniin nyt on vaihdettu paineentasaaja--v....ttu mitään auttannu ,ei vaan lähde tulille ja pientä savua antaa ja kun tarpeeksi monta kertaa yrittää niin kerää polttoainetta kammioon.
Mikä piru siinä voi olla joka mättää-hehku toimii on punasena tavaraa näkyy saavan--mutta ei vaan syty perkele täytyy viedä jäälle ja upottaa koko paska !
-
...ja nestepumppuhan pyörii. :buck2:
-
Nii nytkö se ei lähde ollenkaan tulille kun vaihdoit sen paineen tasaajan? Yks mikä kannattaa katsoa on polttoainepumpun sihti ettei ole tukossa, pitäisi löytyä siitä pumpun letkuliitännän sisästä ellei ole poistettu
-
Vielä Ardicista,tietääkö joku kunka paljon polttoainetta pitää tulla putkenpäästä kun pumppu tikittää-minulla tulee vaivaiset tippa per tikitys-Autosähkö Ahosella se myyntinainen sano että pitäis tulla niinkuin injektioruskulla.
-
ainakin suuttimen päästä pitää tulla niinku injektioruiskusta
-
Aamulla putken vaihto, varmaan vanha länässä mistä letku lähtaa
-
Jos avointa 6mm putkea katsot, niin tulee tippa per naksaus. Suuttimesta sitten kaiketi pitäisi lentää sumuna.
-
Jos avointa 6mm putkea katsot, niin tulee tippa per naksaus. Suuttimesta sitten kaiketi pitäisi lentää sumuna.
Nyt löyty vika miksi ei jaksa työntää polttoainetta-imuptkessa ilmavuoto,kun laitoin kannusta suoraa imun niin jo rupes pöhisemään.Soitin Autosähkö Ahoselle ja kysyin voiko sen jotenkin korjata-mutta kuulema pirun paha laittaa ja pitäis tankkikin laskee alas,ja ei osannu sanoa saako Volvolta uutta liitosta.
Laitoin 5l kannun takapaksiin ja 8m/m muoviletkua noin 3m pätkän nippusiteillä kiinni ja varapyörän kotelon sivusta sisään,mutta ei jaksa imeä sieltä-mutta kannusta joka oli vajaan metin alempana pumpusta imi oikein hyvin.
Onko kellään tietoa pitäisikö sen jaksaa imee yläkautta.
-
Mulla on sellainen käsitys, että pa-pumppu ei juurikaan ime. Jos saat imuputken ilmattua, niin sitten voisi noinkin toimia. Säiliöön pitää myös päästä korvausilmaa jostakin.
-
Mulla on sellainen käsitys, että pa-pumppu ei juurikaan ime. Jos saat imuputken ilmattua, niin sitten voisi noinkin toimia. Säiliöön pitää myös päästä korvausilmaa jostakin.
Hyvin paljon mahdollista, että pumppu ei jaksa imeä. Tämä pätee lähes kaikkiin pumppuihin, tyypistä riippumatta. Kuten sanoit, imuletkun täyttäminen ja huolehtiminen sen täytenä pysymisestä saattaa auttaa.
-
Hyvin paljon mahdollista, että pumppu ei jaksa imeä. Tämä pätee lähes kaikkiin pumppuihin, tyypistä riippumatta. Kuten sanoit, imuletkun täyttäminen ja huolehtiminen sen täytenä pysymisestä saattaa auttaa.
Näin minä ajattelin-mutta nyt laitan perämoottorin bensatankin ja poraan reijän sivulle ja hitsaan kiinni ja 8m/m putken letkulle
-
Vois olla kokeilemisen arvonen juttu laittaa letkun väliin tuleva paineen tasaaja, ainakin webasto sellaista valmistaa ja samalla tietäisi että on alkuperäinen paineen tasaaja entinen.
Vika löydetty ja korjattu-ei ollu paineentasaajassa vika sillä vaihdoin senkin-mutta vika oli pa-pumpussa nyt pelittää *taavih->
-
Katsoitko vanhasta pumpun polttoaineliittimen sisästä että oliko siellä suodatin sihti paikallaan?