Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Fanders - 23.02.2017, 17:28:36
-
Auto on siis V70T5 manuaalivaihteistolla M66, ajettu 170 000km.
Ostin auton helmikuussa 2015, eli ollut minulla nyt 2 vuotta.
On toiminut ihan hyvin, kulutus ollut alusta alkaen n 9,6-9,8 L/100 km auton ajotietokoneen mukaan, ihan rauhallista ajoa päivässä n 40 km, josta 30 km on moottoritietä ja loput kaupunkiajoa.
Mutta viime kesän jälkeen kulutus rupesi nousemaan, vaikkei mitään muutoksia ajossa tai autossa ole tapahtunut, ja kulutus on nyt 10,8 L (ajotietokone). Alla on hyvät renkaat, talvella kitkat, on kytketty lohkolämmittimeen, kaikki huollot on tehty ajallaan ja Volvolla. Mikä saa yhtäkkiä kulutuksen nousemaan n 10% ilman mitään syytä? Edellisenä talvena kulutus ei koskaan noussut yli 10L.
Onko vika suuttimissa? Ja mikä kulutus on muilla T5 omistajilla?
-
Kokeile ottaa pois se alumiini putkenpätkä josta lähtee kumiletku ja menee jonnekin jäähdyttäjään mustaakseni (3 pultilla kiinni)ja peset se-sillä siellä on reilusti öljyä ja nokea-on koneen oik.puolella edestä katsottuna.Minulla tippu kulutus kun pesin ja putsasin-(on joku huohotus systeemi kai)
-
Kokeile ottaa pois se alumiini putkenpätkä josta lähtee kumiletku ja menee jonnekin jäähdyttäjään mustaakseni (3 pultilla kiinni)ja peset se-sillä siellä on reilusti öljyä ja nokea-on koneen oik.puolella edestä katsottuna.Minulla tippu kulutus kun pesin ja putsasin-(on joku huohotus systeemi kai)
Onko tuo helppo irroittaa? Voisi varmaan itsekin sen tarkistaa..
-
Mulla on omani ajettu nyt 300tkm. Kulutus on aikalailla 10l/100km., ei paha automaatille, ja ei ole kevyt kaasujalka. Ja 2 ruiskua siihen on vaihettu ainaki, toisesta oli merkintä huoltokirjassa ja toisen vaihoin ite. Ei muuten maksannu alkuperänen kun 60€, kun oikeesta paikasta hommasi. Mulla alko moottorin vikavaloakin polttelemaan ja käynti huononi selvästi.
-
Kokeile ottaa pois se alumiini putkenpätkä josta lähtee kumiletku ja menee jonnekin jäähdyttäjään mustaakseni (3 pultilla kiinni)ja peset se-sillä siellä on reilusti öljyä ja nokea-on koneen oik.puolella edestä katsottuna.Minulla tippu kulutus kun pesin ja putsasin-(on joku huohotus systeemi kai)
Saisko tarkennusta sijainnista? Onko tämä jossain ilmanpuhdistajassa?
Mulla on kulutus ajotietokoneen mukaan vaihdellut 9-10.4. Laskettu kulutus oli viimeksi 9.2l.
Auto on ollut jotain viisi vuotta. Itse ajanut n. 150tkm. Mittarissa nyt 280tkm. Isoimmat viat ovat olleet vetoakselit. Muuten pientä kulutusosaa. Automaatti kyseessä.
-
Minulla vm2000 mk2 korin vakio t5 geartronic:lla ja kulutus ollut kaupunki ajossa noin 12,5l/100km nätillä ajolla.ei kyllä millään meinaa mennä vähemmällä kaupunki ajossa.vakio alusta ja 225/50/17 renkailla.matka-ajossa sitten noin 8l.
Itseänikin kiinnostaisi tietää tuosta härpäkkeestä mikä putsata.olisko heittää vaikka kuvaa kyseisestä osasta?
-
Saisko tarkennusta sijainnista? Onko tämä jossain ilmanpuhdistajassa?
Mulla on kulutus ajotietokoneen mukaan vaihdellut 9-10.4. Laskettu kulutus oli viimeksi 9.2l.
Auto on ollut jotain viisi vuotta. Itse ajanut n. 150tkm. Mittarissa nyt 280tkm. Isoimmat viat ovat olleet vetoakselit. Muuten pientä kulutusosaa. Automaatti kyseessä.
Olisko nyt menny d5 ja t5 sekasin....normi kulutukselta nuo vaikuttaa... toki esim viallinen ilmamassamittari?pienikin imuvuoto jonka lambda korjaa rikastamalla ja ei välttämättä tule vikakoodia jos korjaustarve vielä pieni? Likainen läppäkotelo? huonot sytytystulpat?ilmansuodatin likainen? Laahaava jarru? Kampikammion tuuletus toimii? Moottorin mekaaninen ajoitus ok/vvt säätö toimii oikein? Softapäivitykset suositeltavaa jos ei ole uusimpia ohjelmia.... siinähän niitä alkuun...
-
Olisko nyt menny d5 ja t5 sekasin....normi kulutukselta nuo vaikuttaa... toki esim viallinen ilmamassamittari?pienikin imuvuoto jonka lambda korjaa rikastamalla ja ei välttämättä tule vikakoodia jos korjaustarve vielä pieni? Likainen läppäkotelo? huonot sytytystulpat?ilmansuodatin likainen? Laahaava jarru? Kampikammion tuuletus toimii? Moottorin mekaaninen ajoitus ok/vvt säätö toimii oikein? Softapäivitykset suositeltavaa jos ei ole uusimpia ohjelmia.... siinähän niitä alkuun...
Se on edestä katsottuna moottorin oik.puolella siinä edessä-eikä ole paha irroittaa-muovikoppa pois irroitus ja pesemään.
Mitenkä tuollaisia kuluuksia /100km-mulla näyttää keskikulutusmittari 6,2 /100km lyhyellä ajolla joka on noin 7km sivu-mutta ei ole todellinen siihen kun lisää 2-2,5l niin aika liki on.
-
Se on edestä katsottuna moottorin oik.puolella siinä edessä-eikä ole paha irroittaa-muovikoppa pois irroitus ja pesemään.
Mitenkä tuollaisia kuluuksia /100km-mulla näyttää keskikulutusmittari 6,2 /100km lyhyellä ajolla joka on noin 7km sivu-mutta ei ole todellinen siihen kun lisää 2-2,5l niin aika liki on.
Nyt varmaan kyse diesel d5 moottorista?
-
Olisko nyt menny d5 ja t5 sekasin....normi kulutukselta nuo vaikuttaa... toki esim viallinen ilmamassamittari?pienikin imuvuoto jonka lambda korjaa rikastamalla ja ei välttämättä tule vikakoodia jos korjaustarve vielä pieni? Likainen läppäkotelo? huonot sytytystulpat?ilmansuodatin likainen? Laahaava jarru? Kampikammion tuuletus toimii? Moottorin mekaaninen ajoitus ok/vvt säätö toimii oikein? Softapäivitykset suositeltavaa jos ei ole uusimpia ohjelmia.... siinähän niitä alkuun...
Jeps, tämähän on normikulutus V70 T5:lle. Kaikkia softapäivitystä ei ole ajettu mahdollisen lastun olemassaolon takia.
Sytytystulpat pitäisi vaihtaa seuraavaksi. Kilometrit täynnä. Ilmansuodattin kannattaa vaihtaa usein.
Otettiin parin kaverin kanssa kisat kulutuksessa. Rippimittarin sekä ajotietokoneen nollaus ja sata kilometriä matka-ajoa. Voittaja oli 7.8L/100km. Talviolosuhteet 225/17 nastat. Kaikki autot V70 T5 mkII Aut.
Tuostahan se lähtee äkkiä nousemaan jos kruisailee esim. kaupungissa. Mut matkassa voi päästä pienemmällä.
-
Nyt varmaan kyse diesel d5 moottorista?
Kyllä minun on d5-05
-
Kyllä minun on d5-05
Tämä aihe koski T5 moottoria eli bensalla rokkaavaa ::)
-
Sotketaan vielä pakkaa lisää jos ei topicin alottaja siitä suutu eli paljonka on ollut kulutus kaupunki ja matka ajossa t5 moottorilla ja automaattilaatikolla varustetuissa v70 mk2 korimalleissa? Itsellä 2000vm geartronic vakio t5 matka ajossa talvi nopeuksilla noin 7,5l/100km ja kaupunki ajo noin reilu 12l/100km
-
Itellä sekalaisessa ajossa n.11l/100km, vm 2001, geartronic, softalla.
Tuntuu olevan sama kulutus kesät talvet ::)
-
12 litran pintaan pääasiassa taajama-ajoa, sellainen 7km työmatkaa jota kuljen. Re85 menee 14-15 sadalla samassa ajossa. Auto on tuo -05 v70 T5 automaatilla.
Kesällä yhdellä pidemmällä reissulla jossa oli vauhtiakin ihan sujuvasti oli kulutus 8,4 ja lähes täyttä 85 tankissa.
-
12 litran pintaan pääasiassa taajama-ajoa, sellainen 7km työmatkaa jota kuljen. Re85 menee 14-15 sadalla samassa ajossa. Auto on tuo -05 v70 T5 automaatilla.
Kesällä yhdellä pidemmällä reissulla jossa oli vauhtiakin ihan sujuvasti oli kulutus 8,4 ja lähes täyttä 85 tankissa.
Moro, onko sulla joku palikka tuota 85:sta varten, vaiko ihanko ilman mitään tankkailet?
-
Eflexfuel-sarja on asennettu autoon :)
-
Mites selviskö tässä koskaan mikä autossa sitten oli että söi niin paljon? Oma 2.3 t5 v70 mkII -01 tällä hetkellä ajotietokoneen mukaan pyörii 17l/100km tuntumassa. Ei pala mitään vikavaloja tehot tuntuu olevan kohillaan. Juuri tehty kaikkien stefojen vaihto sekä tulpat ja ilmanputsari. Putsattu ilmamassamittäri ja näytti myös puhtaalta yleisesti. Kierrokset tasalla mutta aina kun ilmastointi naksahtaa kierrokset tippuu aikalailla ja naksuu usein. Tehty huolto ja täyttö. Jakopää sekä kilkkeet ja vesipumppu laitettu. Nyt huohotin seuraavaksi tutkinnassa kun tuntuu että pukkaa öljyä ehkä korkista tai tikusta.