Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: VNT - 24.02.2017, 00:16:19
-
Valikosta löytyy tehostimen asetukset, mutta ei ne vaikuta mitään. Mistä vikaa etsimään tai onko ne huvin vuoksi siellä valikossa?
-
Kyllä ne mulla ainakin vaikuttaa ohjaus tuntumaan ja -jäykkyyteen.
-
En vieläkään ole saanut selville, miks asetus ei muuta ohjaus tuntumaa..Tehostin toimii, ei ulise yms. Öljyt vaihdettu, suodatin puhdas ei sakkaa.... Ei vikakoodia.
-
Ei niillä kuuhun mennä. Todella olemattomat "säädöt". Eli tuskin mitään vikaa.
-
Ei siis tunnu miltään. Miten toi systeemi toimii, johonkin pitää mennä johdot, ei ainakaan pumpulle mene mitään.
-
Nyt kun ei ole edes mallia tiedossa niin vaikea sanoa tarkemmin. Mutta väittäisin silti että menee :)
-
XC70, sama systeemi lienee kaikissa, jotain venttiiliä ton täytyy säätää tehostajassa.
-
Olen luullut tehostimen olevan jo sähköinen.. Auto kun on mallia 2014. No joka tapauksessa säätö toimii ja voimakkaimmalla tehostuksella on kyllä tosi kevyt pyöritellä
-
Ihan tavallinen pumppu kyseessä. Uudemmissa toki sähkö.
-
Oma Summum vuodelta 2008, ja säädöillä kyllä selvä vaikutus.
Outo juttu, että kevyimmällä asetuksella tuntuisi olevan paras tuntuma eturenkaisiin - raskaammilla säädöillä ohjausvastus tuntuu jotenkin keinotekoiselta.
-
Putsasin liittimen tehostajan juuresta, ilmeisesti mag.venttiili, ei suurenpaa vaikutusta. Laitoin RVS voiteet öljyn sekaan ja nyt tuntuu erot asetusten välillä myös ohjaus vähän tuli tunnokkaammaksi.
No nyt kuiten high asetuksella tehostus on vähäisin ja low:lla tehokkain. Liitintä ei saa väärään asentoon joko bitti poikittain tai johdossa jotain.
High eli vähäisimmällä tehostuksella, tuntuma on parhain, mutta liian raskas..
-
Se on normaalia kun tehostusta lisätään niin tuntuma vähenee. Ja niin se pitääkin olla että korkea asennossa tehostus on pienin.
-
Ne on Volvolla ajatelleet kuljettajaa ja hänen voimankäyttöä, high'lla joudut käyttämään omaa hauistasi enemmän, low'lla taas tehostin tekee enimmän työn ja hauis lepää. Itsekin ihmettelin aikoinaan tuota, mutta siinähän sitten manuskaa lukiessa huomasi sen noin päin olevan.
Omassa alimmalla tai keskimmäisellä asetuksella, vähimmällä tehostuksella vain radalla käyttänyt, jotta kaikki lisätehot (0,1hv ?? :D ) koneesta saadaan eteenpäin vieväksi voimaksi, samaten ilmastointi pois.
Oma Summum vuodelta 2008, ja säädöillä kyllä selvä vaikutus.
Outo juttu, että kevyimmällä asetuksella tuntuisi olevan paras tuntuma eturenkaisiin - raskaammilla säädöillä ohjausvastus tuntuu jotenkin keinotekoiselta.
Samaa mieltä, tuntuma sellainen pökkelömäinen.
-
No, sehän on järkevä juttu että high onkin oikeesti low.
Onko kukaan kokeillu antaisko noi atf öljyt paremman tuntuman kuin noi ohuet rypsiöljyt. Toi RVS ainakin vaikutti.
-
No, sehän on järkevä juttu että high onkin oikeesti low.
Onko kukaan kokeillu antaisko noi atf öljyt paremman tuntuman kuin noi ohuet rypsiöljyt. Toi RVS ainakin vaikutti.
Jos auto on suomenkielinen niin tuon asetuksen nimi on "ohjausvoiman taso". Ja taso "korkea" tarkoittaa että ohjaus on raskaampi.
Jännä miten renkaat vaikuttaa. 225 leveillä kitkoilla kevyimmässä asennossa ohjaus oli liiankin kevyt. 245 leveillä kesärenkailla todella paljon raskaampi