Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: tepa3 - 24.02.2017, 06:17:09
-
Tyhjäkäynnillä palaa välillä latausvalo.Olisko laturin hiilet menossa.Onko se jännitteensäädin paha tossa pihalla vaihtaa.Eikös sitä vikaa siitä kannata ensin hakea?
-
Niin tuohon äskeiseen,että valo palaa vähän aikaa kun kylmänä käynnistää.Valo sammuu ja ajovalot kirkastuu kun polkasee kerran kaasua ja sen jälkeen se ei tyhjäkäynnilläkään pala?kiitos vastauksista etukäteen.
-
Jännitteensäädin vaatii muistaakseni kahden ruuvin ja yhden mutterin irroituksen, joten ei todellakaan ole paha vaihtaa. Kallis se vaan on... Vanhoihin Boschin latureihin sai reilulla kympillä, näihin maksaa 90 e.
-
Biltemassa 34.90e.Toivottavasti se on sopiva.Onkohan noissa erimallin latureita?Kuitenkin rekisterin mukaan torjoaa tuota.
-
Useimmissa tuon ikäluokan Volvoissa taitaapi olla se 140A Bosch 0 124 525 029.
Itse hain vastikään romikselta -04 D5:n kulahtaneen tilalle reilut 100tkm ajetun, luovuttajana XC90.
-
Kannatta varautua siihen, että liukurenkaat ovat niin kuluneet, ettei jännitteensäädintä kannata vaihtaa. Korjaus maksaakin helposti sen mitä kunnostettu laturi.
-
No siksipä itsekin vaihdoin koko vehkeen, maksoi reilun satkun ja varmasti vie tuon auton hautaansa saakka.
Itsellähän oireet alkoivat siten että alkuun lataus loppui ~3500rpm kieppeillä ja jonkin ajan kuluttua sama tapahtui jo reilun 2000rpm kohdalla. Ja kun vielä vapaakytkinkin äänsi hienoisesti niin ei juurikaan ideaa alkaa korjaamaan.
-
Sain ton bilteman osan sinne näperrettyä ja tuntuu pelittävän ainakin toistaiseksi.
-
Sain ton bilteman osan sinne näperrettyä ja tuntuu pelittävän ainakin toistaiseksi.
Kiitos tiedosta että se käy! Onko muuten näissä Volvoissa joillakin järeämpiä kuin 140A latureita ja oliko samalla vaivalla laitettavissa?