Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Marko heikkinen - 25.02.2017, 09:12:54
-
Eli absit ei pelaa ja mittarissa ei pala valoa.ja o koiteltu toisella mittaristolla.käytin vikakoodit luetuttamassa ja herjas etu oikeaa ja vasenta anturia voiko siis vika olla tässä. Vai onko absi yksikkö romuna
-
Eikö kenenkään volgassa oo ollu vastaavanlaista tapausta
-
Jos ei valo pala ja molemmissa mittaristoissa ollut ehjä polttimo niin yksikkö tod. näk. rikki.
-
Se toinen oli purkaamon mittari.et eihä siitä oo täyttä takuuta et oliko ehjä polttimo. Mut omassa ainaki o. No voisha ne anturit allottaa tietenni tutkimaan ku jaksaa.mut aika varmasti tosiaan yksikkö pjaskana... Ja perkele ku en ou ikänä kolvanna
-
Ota boksi irti ja sahaa se auki, sitten viet sen johonkin liikkeeseen jossa tekevät tuollaisia hommia.
Joku elektr.liike tai vastaava. Hinnaksi tule muutama kymppi.
-
Tai osta käytetty boxi? Minulla esim on ylimääräinen 1995 vuoden t-5 mallista ilman tracseja ja ei montaa kymppiä maksa.
Olen kyllä myös joskus kolvauttanut jos ei ole ollut sopivalla hinnalla myynnissä lähialueilla
-
https://www.midwest-abs.com/Troubleshooting.php
All 96-98 FWD cars, non-tracs. 850, V70, S70, C70 9140773 and 8602265. All of these are identical and compatible with each other.
-
Sain kaverilta boksin tuohon kotteroon joka ei toiminut minun autossa.vikakookoodeja mm. Etu anturi taka anturi ja nopeudesta jotain edessä. Voiko olla että boksi on väärä ku siinä ei täsmännyt sen viivakoodin alapuolella oleva num sarja edellisen boksin kans ja tuossa nykysessä ei oo luiston estoa. Wetterillä nimittäin väittivät et jos tossa nykysessä ei oo luiston estoa ni se ei käy koska vanhassa ot
-
Niin ja vanhassa boksissa herjas etuanturia. Olisin toodella kiitollinen sille joka tietäs et mite nuitten numerosarjojen pitää passata ja tartteeko muka olla luistonestoa jos se entisessä ot
-
Lukisit sulle annetut vastaukset läpi kunnolla... Tuolla laatikkovian linkkaamalla sivustolla sanotaan selvästi, että tracsilliset ja tracsittömät ei passaa ristiin. Siellä myös kerrotaan mitkä numerosarjat omaavat boksit pelaavat ristiin.
-
Noku ei tuo lontoo oikein taivu yritin kyllä lukea juttuat
-
https://www.midwest-abs.com/Troubleshooting.php
All 96-98 FWD cars, non-tracs. 850, V70, S70, C70 9140773 and 8602265. All of these are identical and compatible with each other.
Eli siis suomeksi: Kaikki 96-98 etuvetoisten tracsittömien, 850 jne. osanumeroilla 9140773 ja 8602265 on samoja. Kaikki nämä on identtisiä ja sopivat toistensa tilalle.
Sivulla sanotaan myös seuraavaa:
All 96-98 FWD cars with TRACS. 850, V70, S70, C70. 9162675, 9140774 and 8602266. All of these are identical and compatible with each other.
Joka tahtoo sanoa, että: Kaikki 96-98 etuvetoiset, joissa on tracs, 850 jne. osanumeroilla 9162675, 9140774 ja 8602266 on samoja. Kaikki nämä ovat identtisiä ja sopivat toistensa tilalle.
Eli jos sulla on tracsillinen auto niin hanki boksi joka on jollakin seuraavista numeroista 9162675, 9140774, 8602266 ja pitäis alkaa rokkaan mikäli vika on siinä. :)
-
Kiitoksia vaneju2.ja muillekki helppimisestä..pitänee rueta boksia metästelee
-
Joo ens viikolla tulee uus boksi.joku entine omistaja laittanu semmose boksin tuoho koslaan misä ei oo luiston estoa ni ei se ihme ettei wörki
-
Alkaa pikku hiljaa usko loppua tän absi hommelin kans tänään rupesin vaihtamaan luiston estollista pumppua mikä tuli tuon boksin mukana ni se ei passannu tohon koslaan. Koska jarruputkien reijät oli kolmella isolla mutterilla ja tuossa entisessä kolmella pienellä.ja entisessä o luiston estottoman pumppu. Vaikka tuossa o se traksi nappi. Menee vähän mystiseksi.sitte kävin wettiriltä varaosa pumpun numeroa kysymässä ja otin yhteyttä pumpun myyjään joka kahto oman auton pumun varaosa numeroa ni se oli sama.eli mitä vittua pitääkö tässä nostaa käjet pystyyn
-
Se on vaan edellinen omistaja laittanu sen napin siihen :) sille napille tulee piuhat vaikka ei tracsejä tehtaalla olis laitettukaan ;)
-
Se on vaan edellinen omistaja laittanu sen napin siihen :) sille napille tulee piuhat vaikka ei tracsejä tehtaalla olis laitettukaan ;)
Tää on tosiaan ihan mahdollista.
Oon itekkin törmänny 850 tohon, että samalla varaosanumerolla on ihan erilainen abs pumppu. Ei ole kyllä yhtää volvon tapaista, mutta näin se vaan on.
-
Jep pumpusta näkee kun ottaa boxin irti tracsi mallissa 8 niitä tappeja siinä pumpussa ja ilman tracsiä 6kpl :)
-
Ahaa se auttaa sitte paljo. no sen verra o edetty et boksin käytin tinauksessa mut ei vaikutusta vaikka siellä tinattavaa oli. Jotku maa hommelit.ollaan mittailtu virtoja ja selvis ettei pumpulle tule virtaa sieltä boksin pienemmästä liittimen nastoista mihin se pumpun piuha tökätään.
-
Ja tuo absi valo o mystinen ku se ei syty vaikka liittemestä tuli 12 volttia ku mitattiin valopinniltä. Liekkö mittaristossa vika ku tuossa o pensa auton mittari vaikka on diisseli auto. Muut valot kyl palaa mittaristossa
-
Kuulin tuossa että abs valo toimii herätteenä tuolle järjestelmälle,pitääkö väite paikkaansa???...
-
Elikkäs nyt palaa abs valo.mittariston perkele oli väärä,joku laittanu bensa auton mittarin.nyt o diisselin mittaristo.vielä pitäs taakse anturi vaihtaa sitte pitäs abs toimia
-
Saitko anturin vaihdettua ja alkoiko toimimaan?
-
En vielä vaihtanu.laitan tänne miten käy ku oon vaihtanu
-
Nyt toimii absit.anturi piti enää taakse oikealle puolelle vaihtaa.kiitoksia kaikille jotka autto tuon vian kanssa.
-
oliko paha rasti anturin vaihto ku itellä ois sama homma tiedos
-
Taka-anturit kannattaa hakea vaikka Biltemasta, tulee parina ja hinta varsin kohtuullinen. Useampaan autoon olen moiset laittanut hyvällä menestyksellä.
Homman voi tehdä vaikeasti irrotamalla tankin tieltä, jotta pääsee vetämään johdot tankin päällä olevan luukun kautta kontin puolelle liittimen kanssa, tai sitten vanhoja johtoja apuna käyttäen:
Kaiva kontin puolelta esiin keltainen anturien liitin. Molempien antureiden johdot tulevat samaan liittimeen. Pura vanha liittimen muovikuori ehjänä pois vaikka rautalankaa apuna käyttäen ja laita talteen.
Irrota vanhat anturit navoista ja katkaise johdot anturien juuresta.
Nyt koita purkaa uusien anturien liittimen muovikuori pois. Biltemalaisista ei ehjänä lähtenyt, siksi otettiin vanha talteen...
Nyt kun johtojen päissä on enää liitinpinnit, ne saa teipattua tasaisesti ja pitävästi vanhoihin johtoihin auton alla.
Tässä vaiheessa kannattaa myös irrottaa vanhat johdot kakista kiinnikkeistään, mihin pääset käsiksi.
Sitten vaikka vaseliiniia vielä liukasteeksi johtojen pintaan ja kotin puolelta nykäiset vanhojen johtojen avulla uudet paikalleen.
Enää liitinkuori takaisin paikalleen, liitin kiinni, johdot kannakkeisiinsa ja anturit paikoilleen.
Helppoa ja nopeaa.
-
Tänään myös vaihdettu Motonetin uudet taka-anturit 1996 850 farmariin. Vikakoodeina 314 ja 324. Lisäksi satunnaisesti ABS-valo sammui, ja samalla kevyelläkin jarrutuksella meni ABS:t päälle. ABS-boksi oli tietysti ensimmäisenä mielessä, mutta ajattelin kokeilla onneani pelkästään anturien vaihdolla. Kehät olivat kyllä melkoisen täynnä tauhkaa, joten ehkä pelkkä puhdistus olisi auttanut. Mutta koska paikat olivat valmiiksi auki, niin ajattelin sitten samalla uusia anturit. Itse vedin narun avulla piuhat läpi hieman lähempää oikeaa takarengasta, ja hienosti tulivat läpi. Suurin homma oli vanhojen anturien irroitus, toinen piti ottaa ulos millin paloissa. Tämä oli nyt toinen remontti, jossa on veikattu 100%:n varmuudella ABS-boksin juotoksia, mutta homma selvinnyt anturi(e)n vaihdolla. En tiedä onko sitten itsellä käynyt tuuri tässä.
Se tunne kun monen tunnin ähellyksen jälkeen ABS-valo sammuu testilenkillä.. ;D
-
Itselläni ABSit eivät ole toimineet ja mittaristossa ei näy edes vika valoa virrat päällä. Joskus satunnaisesti abs vika valo syttyi ja absit toimivat ja joskus pumppu jäi itekseen päälle, tracsit eivät toimineet ja vikakoodiksi tuli tuolloin oikea etu anturi joka on vaihdettu. Nykyään ei saa yhteyttä boksiin edes abs yksikön vaihdolla tai vanhan kolvauksella ja epäilivät virran syöttö vikaa merkkikorjaamolla? Sulakkeet oli ok mutta mihinkä tämä absi liittimen johdon toinen pää kulkee?