Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: volvo60 - 19.08.2011, 10:10:12
-
Aamulla auton siirron jälkeen n.30min kuluttua äänimerkki alkoi huutaa kurkku suorana.
Kaukosäätimen napeista ei tapahtunut mitään eikä torvi sammunut vaikka auton laittoi käyntiin.
Huuto sammui itsekseen.
Herjasi myös ajonvakautuksen olevan tilapäisesti pois käytöstä.
SAS anturin herjan olen kuitannut joskus BSR:llä aiemmin pois.
SAS ehkä vaihdettava.
Näillä kahdella vialla ei liene muuta yhteistä kun ovat samassa autossa...
Aiemmin on ollut epäilyt sadeveden pääsystä autoon.
Yöllä oli ollut kova vesisade mutta vettä sisällä ei näkynyt.
Ajattelin jotain hapettumaa liitoksessa.
Autossa ei mielestämme ole varashälytintä. Kojelaudassa ei ole lediä eikä auto myöskään
huuda volvo-manuaalin hälytin testeillä.
Vikailmoituksia en ole vielä päässyt katsomaan kun auto on 100km:n päässä.
Mitä TI-miehellä on tehtävissä? Vai auto siniselle ja kortti pöydälle?
-
Oliko torven huuto yhtenäinen
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
vaiko
tuuuuuuuuuuuuuuuuut tuuuuuuuuuuuuuuuuut tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut
Jos jälkimmäinen, niin joku on painanut kaukosäätimen panikkihälytysnappulaa (taskussa painunut, toisella kaukolla piruuttaan painanut, tai jotain), tämä huudattaa äänimerkkiä jotain puoli minuuttia tai jotain sen suuntaista, aika tuntuu tosin pidemmältä, kun sitä huutoa yrittää sammuttaa :)
-
Äänimerkki huusi siis suoraa huutoa.
Katsoin autosta vikailmoitukset ja huomasin auton infossa myös tekstin:
Ajonvakautus vaatii huollon.
DTC read out 2011-08-23, 06:53 PM
BCM - Brake Control Module----> näitä ajonvakautukseen liittyviä tämä herjaa vaihtelevasti
0x0115 - Communication between control units Communicational problems with SAS, signal missing
0x0109 - Communication between control units Communicational problems with SAS, internal fault
0x0148 - Communication between control units Wrong configuration ID
SAS - Steering angle sensor
0x0019 - Control module Internal fault
0x0044 - Steering wheel angle sensor Faulty signal
0x004B - Steering wheel angle sensor Faulty signal
0x0008 - Steering wheel angle signal IX Signal too low
0x0020 - Steering wheel angle sensor signal A/B/IX/IY Faulty signal
CEM - Central electronic module (D2)
0x8D02 - Ignition lamp and high-mounted stop (brake) lamps Signal too high/Signal missing
0x8FA3 - Relay, horn Signal too low
0x1A5E - Communication with SAS control module Signal missing
ECM Denso - Engine control module, Nippon Denso----> tämä tuli jakopään hihnan vaihdossa. Pitää muuten kysyä korjaamon mielipidettä.
0x640A - Variable camshaft
CEM - Central electronic module (D2)----> tätäkö se äänimerkki parkui?
0x8FA3 - Relay, horn Signal too low
BCM - Brake Control Module
0x0109 - Communication between control units Communicational problems with SAS, internal fault
0x0115 - Communication between control units Communicational problems with SAS, signal missing
0x0148 - Communication between control units Wrong configuration ID
SAS - Steering angle sensor
0x0044 - Steering wheel angle sensor Faulty signal
Nämä ovat vanhempia raportteja:
DTC read out 2011-08-22, 09:39 PM
BCM - Brake Control Module
0x0115 - Communication between control units Communicational problems with SAS, signal missing
0x0148 - Communication between control units Wrong configuration ID
CEM - Central electronic module (D2)
0x8D02 - Ignition lamp and high-mounted stop (brake) lamps Signal too high/Signal missing
ECM Denso - Engine control module, Nippon Denso
Page 1/30x140A - Manifold absolute pressure (MAP) sensor
BCM - Brake Control Module
0x0115 - Communication between control units Communicational problems with SAS, signal missing
ECM Denso - Engine control module, Nippon Denso
0x640A - Variable camshaft
DTC read out 2011-05-06, 11:21 PM
BCM - Brake Control Module
0x0115 - Communication between control units Communicational problems with SAS, signal missing
CEM - Central electronic module (D2)
0x8D02 - Ignition lamp and high-mounted stop (brake) lamps Signal too high/Signal missing
ECM Denso - Engine control module, Nippon Denso
0x140A - Manifold absolute pressure (MAP) sensor
BCM - Brake Control Module
0x0115 - Communication between control units Communicational problems with SAS, signal missing
0x0148 - Communication between control units Wrong configuration ID
Nämä olivat autossa ostaessa.
DTC read out 2011-05-01, 05:36 PM
BCM - Brake Control Module
0x0140 - Pedal pressure sensor Signal outside its permitted range
0x0103 - Pedal position sensor Faulty signal
0x0031 - Wheel sensor, left rear Faulty signal
0x0041 - Wheel sensor, right rear Faulty signal
0x0057 - Power supply Voltage too low
0x0115 - Communication between control units Communicational problems with SAS, signal missing
PDM - Passenger door module
0x0035 - Control, passenger window Faulty signal
UEM - Upper electronic module
0x0038 - General lighting Signal too low
0x0039 - General lighting Signal missing
SWM - Steering wheel module
0x0003 - Flash headlight Activated too long
0x000A - Communication with steering wheel buttons Faulty signal
0x0008 - Communication with steering wheel buttons Signal too low
CEM - Central electronic module (D2)
0x6C45 - Antenna/light ring Communication fault
0x6A03 - Door locked, left rear Signal too low
0x6A01 - Door unlocked, left rear Signal too high
0x8D02 - Ignition lamp and high-mounted stop (brake) lamps Signal too high/Signal missing
0x6A02 - Door unlocked, right rear Signal too high
AUM - Audio module
Page 2/30x41FF - Amplifier, sub-antenna Signal missing
CEM - Central electronic module (D2)
0x8D02 - Ignition lamp and high-mounted stop (brake) lamps Signal too high/Signal missing
BCM - Brake Control Module
0x0115 - Communication between control units Communicational problems with SAS, signal missing
Aika helvetisti tässä on kaikkea probleemaa. Hirvittää viedä siniselle.
Auttaisikohan akun irroittaminen viikonlopuksi osaan vaivoihin?
-
kato että akussa on virtaa kunnolla tai vaihda suosiolla uusi. boottikaan ei varmaan olisi pahasta, eli virrat pois
-
Mikäs se semmoinen kaukosäätimen paniikkihälytysnappula on?
-
Mikäs se semmoinen kaukosäätimen paniikkihälytysnappula on?
(http://i211.photobucket.com/albums/bb198/henkka863/pg71b.jpg)
Buttons in remote control
1 - Fold key in/out, 2 - Lock, 3 - Approach lighting
4 - "Panic" function *, 5 - Unlock tailgate, 6 - Unlock
-
Auto polttaa äänimerkin sulakkeen. Vetää jostain Tellukseen. Millainen homma on tarkistaa ohjauspylvään johtonippu? Ehkä SAS vikakin voisi johtua eristysviasta...Onko näissä ollut sielläpäin vikaa?