Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: teepee - 27.02.2017, 16:27:40
-
Omamekaanikko valisti, että kojetauluun tulee kyllä ilmoitus kun anturi havaitsee, että automaattilaatikon öljy pitää vaihtaa. Onkohan kukaan tälläistä ilmotusta nähnyt? Kyseessä XC60 Geartronic 6v tuolloin, nyt uudempi 8v.
-
En ole nähnyt enkä aio odottaa siihen saakka - voi olla jo myöhäistä. 60tkm välein vaihdatan, eli liki joka vuosi :)
-
tuo loota öljyn vaihto on mysteeri.... virallinen ohje/suositus on erilainen kuin yleisesti sen suhteen toimitaan.
-
virallinen ohje/suositus on erilainen kuin yleisesti sen suhteen toimitaan.
Virallinen tieto volvon huoltolapussa on muistaakseni 80tkm/5v.
-
Ja välillä "virallisesti" sanotaan että 4v tai 100tkm. Mikähän ihme homma Volvolla on noiden öljynvaihtojen kanssa? Mietin että onko syynä se että ihmiset kuitenkin vaihdattelisivat mitälie öljyjä kuka missäkin nuukuuttaan. Ja sitten he tulisivat Volvolle valittamaan että vaihteisto ei toimi.
Juuri muuten kuulin siniseltä että viimeisimmissä 6v geartroniceissa öljy on eri kuin aiemmissa. Näinkö on? Väitetysti tälle uudelle ei olisi vaihtoehtoja vaan öljy tilattava Volvolta. Noh, tämähän lähes satavarmasti tarkoittaa sitä että mun XC:ssä on nyt väärät öljyt :facepalm: Melko varmasti olisi mennyt väärät vaikka olisi ollut aiempikin geartronic. Näinhän se ruukaa mennä ;D
-
tuo loota öljyn vaihto on mysteeri.... virallinen ohje/suositus on erilainen kuin yleisesti sen suhteen toimitaan.
sama valkeni minullekin.....
-
Ihmetyttää sekin että miten huollot eivät koeta myydä laatikkoöljyn vaihtoja kun se olisi heille oikein mainiota bisnestä. Kaikkea muuta extraa jäärapoista lähtien kyllä kaupitellaan. Ehkä on tullut ohjeistus että ei saa ehdottaa ellei asiakas kysy. Tyrkyttäminen kyseenalaistaisi Volvon huolto-ohjelman pahan kerran (?)
-
Mitä sitä suotta myymään parin satasen öljynvaihtoa, kun hetken kun odottaa niin saa myydä jo vähinään koko venttiilipöydän laatikkoon. :facepalm:
-
Mitä sitä suotta myymään parin satasen öljynvaihtoa, kun hetken kun odottaa niin saa myydä jo vähinään koko venttiilipöydän laatikkoon. :facepalm:
Tämä. Lisäksi nuo laatikon öljynvaihdot ei onnistu jokaiselta "mekaanikolta" jotka pystyvät laittamaan rakseja siihen ma-huollon checklistaan. Eli tuottavuus. On kannattavaa myydä tarkastuspalvelua eikä tule vastuukysymyksiä jos se loota laukeaa heti öljynvaihdon jälkeen.
-
Tämä. Lisäksi nuo laatikon öljynvaihdot ei onnistu jokaiselta "mekaanikolta" jotka pystyvät laittamaan rakseja siihen ma-huollon checklistaan. Eli tuottavuus. On kannattavaa myydä tarkastuspalvelua eikä tule vastuukysymyksiä jos se loota laukeaa heti öljynvaihdon jälkeen.
Mutta kun minä tarkoitan oikeita merkkihuoltoja. Mielellään ne vaihtaa kun pyytää. Ikinä eivät kysele että miksi vaihdatat. Oppimismuistin nollauksesta sanoivat V70 tapauksessa että ei suositella mut jos asiakas haluu niin saa öljynvaihdon kanssa ilmaiseksi. Ikinä eivät ole mitään vaihteistotarkastuksia ehdottaneet.
XC öljynvaihto on muuten kymmenisen prosenttia kalliimpi. Tiedä sitten onko muuta syytä kuin että niitä (ehkä) käy merkkihuolloissa hieman enemmän vielä (kanta tuoreempaa) niin on myyjän markkinat.
-
Bilian omamekaanikkohuoltoa juuri tarkoitan. Ma-huollossahan lähinnä ruksitaan paperiin, ainoat toimenpiteet on moottorin öljynvaihto ja raitisilmasuodattimen vaihto. Niitä on sitten kalliimpia ja halvempia mutta samat toimenpiteet. Myöskään jarrunesteen vaihtoa tai ilmastoinnin huoltoa ne ei myy ellet pyydä.
-
Missä huollossa muuten ne jarrunesteet vaihdetaan vai vaihdetaanko nekin lisätyönä? Luulisi että Volvon ma huolto-ohjelmaan jarrunesteet kuuluu kun jarrut aika oleellinen osa turvallisuutta. Kuuluuko ilmastoinninkaan huolto mihkään ma huoltoon? ???
Edit: siis että koskaan eivät vaihda jarrunesteitä eivätkö huolla ilmastointia ilman lisätyötä? Ei vaikka 200tkm taulussa ???
-
Ei nekään kuulu, itse olen tilannut erikseen.
-
Jaaha, lienee syytä hommata SAH kanta-asiakaskortti sitten. Ilmansuodatin, dieselsuodatin..? Niitäkään ei vissiin ma huolloissa vaihdeta?
-
Mitää maksaa vaihdatta öljyt automaattilaatikkoon? Jostain olen kuullut sellaisen käsitteen kuin huuhtelemalla vaihdetaan. Mahtaako olla mitään perää?
-
Mitää maksaa vaihdatta öljyt automaattilaatikkoon? Jostain olen kuullut sellaisen käsitteen kuin huuhtelemalla vaihdetaan. Mahtaako olla mitään perää?
Valtuutetussa huollossa taitaa maksaa about 250-350€, riippuen siitä kuinka paljon öljyä kuluu juurikin siihen huuhteluun. Tuo huuhtelu on ainoa oikea tapa suorittaa tuo vaihto.
-
Valtuutetussa huollossa taitaa maksaa about 250-350€, riippuen siitä kuinka paljon öljyä kuluu juurikin siihen huuhteluun. Tuo huuhtelu on ainoa oikea tapa suorittaa tuo vaihto.
Sah:lla 320Eur 2014 XC AWD. Siis se 6 speed geartronic. 40eur kalliimpi ku vanhan liiton 6 speed öljynvaihto. Väittävät että eri öljy
-
Sah:lla 320Eur 2014 XC AWD. Siis se 6 speed geartronic. 40eur kalliimpi ku vanhan liiton 6 speed öljynvaihto. Väittävät että eri öljy
Taisi 2010 muuttua laatikossa rakenne ja öljyt.
-
Taisi 2010 muuttua laatikossa rakenne ja öljyt.
Uusi öljy on 31256774?
-
Uusi öljy on 31256774?
En osaa sanoa. Toisessa topicissa vain tuota arvottiin että onko muuttunut vai.
-
En osaa sanoa. Toisessa topicissa vain tuota arvottiin että onko muuttunut vai.
Tuo on 2011 eteenpäin
-
Mitää maksaa vaihdatta öljyt automaattilaatikkoon? Jostain olen kuullut sellaisen käsitteen kuin huuhtelemalla vaihdetaan. Mahtaako olla mitään perää?
330€ sanottiin äsken merkkiliikkeen huollossa kun kysyin. S80 2.4D vm. -10. Omamekaanikko selitti juuri tuosta, että öljyä menee yli tilavuuden juuri tuon huuhtelun vuoksi.
Omamekaanikko valisti, että kojetauluun tulee kyllä ilmoitus kun anturi havaitsee, että automaattilaatikon öljy pitää vaihtaa. Onkohan kukaan tälläistä ilmotusta nähnyt? Kyseessä XC60 Geartronic 6v tuolloin, nyt uudempi 8v.
Em. mekaanikko sanoi minulle, että ei ole koskaan nähnyt kyseistä ilmoitusta vaikka on tullut hinurilla autoja pihaan, joissa ei laatikko enää toimi. Ehkä sitä ei kannata jäädä odottelemaan.
-
Itse vaihdan autoihin 60-90tkm välein, riippuen ihan siitä että minkälaista ajoa autolle tulee (taajama/maantie). 4, 5 & 6 vaihteiset askit huuhtelemalla. Uusi 8v vaihteinen pelkästään laatikon tyhjentämällä kun ulkoista öljynlauhdutinta (anteeksi, jäähdytintä) ei ole.
Enkä itsekään ole muistaakseni ikinä nähnyt tuota ilmoitusta mikä pyytää vaihtamaan öljyt. Silloin on kyllä liian myöhäistä...
-
Tämä menee samaan piikkiin kun syttynyt punainen valo jossa öljykannun kuva - moottorivaurio on juuri syntynyt ? :2funny:
-
Merkkihuollossa oli muistaakseni vm. -12 6 vaihteiselle geartronicille seuraava "suositus": Taksiajossa 60 tkm välein, muuten 100 tkm välein. Öljyä meni muistaakseni huuhtelemalla vaihtaen noin 10 litraa / about 350€. "Virallisesti" noita lootan öljyjä ei kai tarvitsisi vissiin ikinä vaihtaa.
-
Merkkihuollossa oli muistaakseni vm. -12 6 vaihteiselle geartronicille seuraava "suositus": Taksiajossa 60 tkm välein, muuten 100 tkm välein. Öljyä meni muistaakseni huuhtelemalla vaihtaen noin 10 litraa / about 350€. "Virallisesti" noita lootan öljyjä ei kai tarvitsisi vissiin ikinä vaihtaa.
Mitä olen omia volvoja käyttänyt Volvolla huollossa niin vaihdosta ei puhuta suosituksena vaan samalla tavalla erikseen tilattava lisätyö kuin vaikka nokkaremmi. Samalla tavalla merkitty aika ja kilometrit siihen huoltolappuun kuin remmille. 6 vaihteisessa on vaihtoväli 80tkm/4v muistaakseni.
-
Riippuu ihan automerkistä ja mallista ja missä vaihtaa. Autosalvassa maksoi 330e huuhtelemalla minun V60 2014.
-Vatanen
Mitää maksaa vaihdatta öljyt automaattilaatikkoon? Jostain olen kuullut sellaisen käsitteen kuin huuhtelemalla vaihdetaan. Mahtaako olla mitään perää?
-
Mitä olen omia volvoja käyttänyt Volvolla huollossa niin vaihdosta ei puhuta suosituksena vaan samalla tavalla erikseen tilattava lisätyö kuin vaikka nokkaremmi. Samalla tavalla merkitty aika ja kilometrit siihen huoltolappuun kuin remmille. 6 vaihteisessa on vaihtoväli 80tkm/4v muistaakseni.
Nyt on pakko oikaista ja sanoa että ei pidä paikkaansa. Vaihteistoöljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan mutta jakohihna kuuluu. Tämä on merkittävä ero.
Näin lukee ihan bilian "omamekaanikko vastaa" sivullakin:
"Jakohihnan vaihtoväli on merkitty huolto-ohjelmaan, joten vaihtotarve huomioidaan kyllä huollossa."
"Vaihteistoöljyjen vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan (paitsi powershift-vaihteiston osalta), mutta siitä yleensä muistutetaan merkkihuollossa."