Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: optima - 27.02.2017, 17:17:15
-
Tervehdys
Nyt olisi apu ja vinkit tarpeen. Kysymys kuuluu. Mikä olisi todennäköinen syy kun auto ei käynnisty sen jälkeen kun sen parkeerasin. Eli kaikki oli kunnossa tullessani. Pyörittää mutta ei lupaa. Vikakoodit luettu vieressä olleen autokorjaamon toimesta. Ei koodeja. Polttoaine paine nousee, kampiakselin asentotunnistin antaa arvoa. Tankki puolillaan, kahta eri avaintakin koitettu. Mikä ton ny vois halvaannuttaa, kun ei minkäänlaista vikakoodia?
-
Mikäköhän vuosimalli? Joissakin PSA:n 2-litraisissa on ollut kaasu/sammutinläppä jumissa. Jollakulla polttoainelinjassa ilmaa ja olipa hiljattain jollakin myös johtosarjavika. Mahdollisuuksia siis on... Haulla löytyy monta keissiä.
-
Mikäköhän vuosimalli? Joissakin PSA:n 2-litraisissa on ollut kaasu/sammutinläppä jumissa. Jollakulla polttoainelinjassa ilmaa ja olipa hiljattain jollakin myös johtosarjavika. Mahdollisuuksia siis on... Haulla löytyy monta keissiä.
Vuosimalli 2011 ja volvon omalla 163hv d3 koneella. Jotain sähkövikaa epäilen, mutta kun ei vikakoodia.
-
Nouseeko se polttoaineen paine tarpeeksi suureksi?
Oletko kokeillut apuvirralla?
-
Nokka-akselin asentotunnistin. EGR jäänyt auki.
-
Kopauta tankkia hantinpuolen pohjasta moskalla, aika varmasti tankin siirtopumppu pimeenä. Ei jätä koodia.
Lähetetty minun Apollo Lite laitteesta Tapatalkilla
-
Kopauta tankkia hantinpuolen pohjasta moskalla, aika varmasti tankin siirtopumppu pimeenä. Ei jätä koodia.
Lähetetty minun Apollo Lite laitteesta Tapatalkilla
Jos kerran rail-paineet nousee niin eiköhän se polttoainettakin saa.
-
Kopauta tankkia hantinpuolen pohjasta moskalla, aika varmasti tankin siirtopumppu pimeenä. Ei jätä koodia.
Oma ex-S80 jätti pari kertaa tielle juuri tämän vian takia. Hämeenlinnan Volvon pikahuollosta sain saman vinkin ja ostin kumivarasankin sitä varten ;). Minulle kylläkin jäi tapauksista molemmilla kerroilla vikakoodi alentuneesta pa-paineesta. Sitten vaihdatin siirtopumpun.
-
Kopauta tankkia hantinpuolen pohjasta moskalla, aika varmasti tankin siirtopumppu pimeenä. Ei jätä koodia.
Lähetetty minun Apollo Lite laitteesta Tapatalkilla
Kiitos avusta. Kyse oli siis juurikin tuosta siirtopumpusta. Jännä että ei antanut vikakoodia, ja että ei edes sammuttamisen jälkeen edes luvannut kun käyntiin yritti. Muutaman kerran kumivasaralla tankin pohjaa kolauttelin ja käyntiin kun palmun alta. Nyt toimii moitteetta, mutta kuinka kauan ei voi tietää. Uusi pumppu 550-600 € ja kuulemma johtosarja 80€. Näin kertoivat sinisellä.Työtä jonkun verran, tankki pois jne. Sulattaa kuulemma liittimen kun alkaa olla lopuillaan tuo pumppu. Löytyisköhän pumppua mistään edullisemmin?