Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Korisarjat ja alustamuutokset => Aiheen aloitti: remes - 28.02.2017, 19:13:08
-
Otsikoin tämän nyt koko 60-sarjan kattavaksi, jos meni pieleen niin modet korjatkaa ja heittäkää stickyksi tuohon muiden joukkoon?
Itse tiedustelisin olisiko jollain tietoa onko 60-sarjan FWD - AWD alustoissa eroa fyysisesti vai pelkästään akselimassojen osalta? D2 coilisarjaa saisi tuolta Racelta asialliseen hintaan mutta nyt puuttuu todellinen tieto sopivuudesta. Etupää tuskin heittää mihinkään mutta ainakin vanhemmissa malleissa (esim. V70N) on takapäässä ollut ilmeisesti eroja joten tästä tämä epäilys. Oikeata tietoa kaivataan..
-
Otsikoin tämän nyt koko 60-sarjan kattavaksi, jos meni pieleen niin modet korjatkaa ja heittäkää stickyksi tuohon muiden joukkoon?
Itse tiedustelisin olisiko jollain tietoa onko 60-sarjan FWD - AWD alustoissa eroa fyysisesti vai pelkästään akselimassojen osalta? D2 coilisarjaa saisi tuolta Racelta asialliseen hintaan mutta nyt puuttuu todellinen tieto sopivuudesta. Etupää tuskin heittää mihinkään mutta ainakin vanhemmissa malleissa (esim. V70N) on takapäässä ollut ilmeisesti eroja joten tästä tämä epäilys. Oikeata tietoa kaivataan..
Muistutetaan vielä varmuudeksi ennen tilausta, että sulla on R-Design malli missä on matalampi alusta valmiiksi(olikos -15mm) ::)
Eli tarviiko huomioida alustasarjaa hommatessa tuo R-Design malli? Poikkituki tuos R-Designissä on myös vakiona jäykistämässä kallistuksia. Tuskin auton rungossa mitään eroa on R-Design mallissa, mutta yksikin pultinreikä eri paikassa voi tehdä hommasta mielenkiintoisen ;D
-
No niin, itselle tuli siis silloin keväällä H&R:n jouset joihin olen tyytyväinen. Koppa tippui sen n.15mm R-Designin vakiosta minkä speksit lupaavatkin. Toimivat myös siedettävästi radalla kohtuu varovaisella ajolla, Botnialla vakio jarrut rajoittivat enemmän luottamusta vetää kunnolla sekä alla olivat normaalit katurenkaat mutta iskarit hoitivat hommansa mun mielestä aika hyvin!
Vielä on mietinnässä kuitenkin D2:t tai BC:t josko jommat kummat tulisivat alle.
Takapäässä tuntuu tulevan camberirajat vastaan hyvin äkkiä. Omassa on muutosleimalle ohjearvot viturallaan vaikka madallusta ei kovin kummoisesti ole. Lisäksi 235/35-20 Nangkangit on kuluneet sisäreunasta aika ikävästi...
Parit vaihtoehdot löysin tähän säätöongelmaan: http://www.ebay.co.uk/itm/Hardrace-Rear-Camber-Kit-Hardened-Rubber-Volvo-S60-V60-10-XC60-08-/322499137376?epid=826988856&hash=item4b16724f60:g:JXsAAOSw~y9ZBnaF (http://www.ebay.co.uk/itm/Hardrace-Rear-Camber-Kit-Hardened-Rubber-Volvo-S60-V60-10-XC60-08-/322499137376?epid=826988856&hash=item4b16724f60:g:JXsAAOSw~y9ZBnaF)
http://www.ebay.co.uk/itm/Megan-Rear-Camber-Arm-Kit-Fits-Volvo-V60-XC60-S60-11-16-MRS-VW-0290-/382042388627?epid=2097527404&hash=item58f3803893:g:40gAAOSwGy5Y8Qt8 (http://www.ebay.co.uk/itm/Megan-Rear-Camber-Arm-Kit-Fits-Volvo-V60-XC60-S60-11-16-MRS-VW-0290-/382042388627?epid=2097527404&hash=item58f3803893:g:40gAAOSwGy5Y8Qt8)
Onko jollain täällä käytössä noita vai pitääkö lähteä itse pulskasti testaamaan?
-
Volvo V60 D4 2014, tarviiko hankkia uudet iskarit jos autoon hankkii 2cm matalemmat jouset?
-
Volvo V60 D4 2014, tarviiko hankkia uudet iskarit jos autoon hankkii 2cm matalemmat jouset?
Pitäisi toimia pienellä madalluksella alkuperäisetkin. Itsellä jopa hieman hävisi pintakovuudesta noilla H&R:n jousilla. Nyt kuitenkin BC:n coilisetti tilauksessa ja Hardracen säädettävät cambervarret taakse odottelee hyllyssä.
-
Pitäisi toimia pienellä madalluksella alkuperäisetkin. Itsellä jopa hieman hävisi pintakovuudesta noilla H&R:n jousilla. Nyt kuitenkin BC:n coilisetti tilauksessa ja Hardracen säädettävät cambervarret taakse odottelee hyllyssä.
Onko ehdottaa jotain jousia suoraan? Ei tarvitse olla halvimmat , mutta ei tarvi myöskään kalleimmat olla.
-
Onko ehdottaa jotain jousia suoraan? Ei tarvitse olla halvimmat , mutta ei tarvi myöskään kalleimmat olla.
H&R tai Eibach. Muita tuskin tarvitsee edes katsoa kun ko. setit ovat varmasti laadukkaita ja nykyään saa näitäkin hyvin edullisesti. Itse tilasin Saksasta Ebayn kautta n.170eur kun täältä olisivat olleet melkein 300eur.
-
Näyttää olevan 30mm madallusta noissa H&R jousissa, onko liikaa?
edit: tarkoitan siis liikaa vakio iskareille :)
-
Näyttää olevan 30mm madallusta noissa H&R jousissa, onko liikaa?
edit: tarkoitan siis liikaa vakio iskareille :)
Mulla on H&R:t vakioiskareiden kanssa ja toimivat hienosti, ei mitään pomputtamista tai pohjaamista. Nyt joku viisaampi voisi sanoa että onko tässä R-Designissa eri iskarit kuin normialustaisessa, joku sporttiversio tämä on kun -15mm matalampi alkuperäisillä jousillakin. En jaksa ainakaan uskoa että tolpat sen lyhyemmät olisi vielä tällä madalluksella. Pitää kaivaa google esille...
-
Näyttää olevan 30mm madallusta noissa H&R jousissa, onko liikaa?
edit: tarkoitan siis liikaa vakio iskareille :)
Minulla Eibachit ja vaki-iskarit eikä vielä ainakaan mitään ropleemaa mihinkään suuntaan. Itselläkin hävisi pintakovuus Eibachien asennuksen jälkeen. Ajomukavuus ja ominaisuudet paranivat kertaheitolla parempaan suuntaan.
Mulla on H&R:t vakioiskareiden kanssa ja toimivat hienosti, ei mitään pomputtamista tai pohjaamista. Nyt joku viisaampi voisi sanoa että onko tässä R-Designissa eri iskarit kuin normialustaisessa, joku sporttiversio tämä on kun -15mm matalampi alkuperäisillä jousillakin. En jaksa ainakaan uskoa että tolpat sen lyhyemmät olisi vielä tällä madalluksella. Pitää kaivaa google esille...
Tolpat kai ovat ainakin jonkun verran jäykemmät kuin normit. Pituudesta ei ole niin varmuutta
-
Moro
Tulipa sitten hommattua pitkän Volvottomuuden jälkeen S60 163hp koneella 'vm08...sitä tuossa tuumailin että alusta pitäisi saada alemmaksi Eibachilta ja G&M:ltä saa näköjään sopuhintaan jousisarjaa ,onko kellään kuvaa miten tämä madaltaa vakioiskareilla vai keuliiko kauheasti??
Sit näytti olevan Completoksella 35/25 jousisarjaa kokemuksia tai kuvaa?? :)
-
Minulla Eibachit ja vaki-iskarit eikä vielä ainakaan mitään ropleemaa mihinkään suuntaan. Itselläkin hävisi pintakovuus Eibachien asennuksen jälkeen. Ajomukavuus ja ominaisuudet paranivat kertaheitolla parempaan suuntaan.
Tolpat kai ovat ainakin jonkun verran jäykemmät kuin normit. Pituudesta ei ole niin varmuutta
Vanha viesti mutta onko nyt kokemuksia miten vakiokepit pelas - 30mm jousien kans?
-
Vanha viesti mutta onko nyt kokemuksia miten vakiokepit pelas - 30mm jousien kans?
Omassa S60 ollut nyt Eibachin -30mm jouset alla vakioiskarien kanssa varmaan reilut puoli vuotta ja ei ongelmia. Voin vain ja ainoastaan suositella näitä jousia. Vakion pintakovuus häviää täysin ja tilalle tulee jämäkämpi mutta arkiajossa kuitenkin mukavampi kyyti. Kaupan päälle auto asettui vielä nätisti vaakatasoon ja sopivalle korkeudellekin omasta mielestä.
Paras 160e sijoitus minkä olen autoon tehnyt. 8)
-
Vanha viesti mutta onko nyt kokemuksia miten vakiokepit pelas - 30mm jousien kans?
Hyvin, ei mitään ongelmaa vakikeppien kanssa mitkä mulla oli siinä reilut kolme vuotta
Enkä tätä saa lisäämään uutta lainausta, mutta menee just niinku 8-pätkä tuossa yllä jutustelee
-
Omassa S60 ollut nyt Eibachin -30mm jouset alla vakioiskarien kanssa varmaan reilut puoli vuotta ja ei ongelmia. Voin vain ja ainoastaan suositella näitä jousia. Vakion pintakovuus häviää täysin ja tilalle tulee jämäkämpi mutta arkiajossa kuitenkin mukavampi kyyti. Kaupan päälle auto asettui vielä nätisti vaakatasoon ja sopivalle korkeudellekin omasta mielestä.
Paras 160e sijoitus minkä olen autoon tehnyt. 8)
Jep tämä vahvisti, pitää laittaa tilaukseen :) mistä löyty tuohon hintaan vai oliko se tuolla edellä mainittu? ;D
-
Jep tämä vahvisti, pitää laittaa tilaukseen :) mistä löyty tuohon hintaan vai oliko se tuolla edellä mainittu? ;D
Itse tilasin aikoinaan Saksasta aze-tuning.de:stä. Saa sieltä näköjään tälläkin hetkellä Eibachin jousia tuohon reiluun 150€:oon
-
Itse tilasin aikoinaan Saksasta aze-tuning.de:stä. Saa sieltä näköjään tälläkin hetkellä Eibachin jousia tuohon reiluun 150€:oon
Taisi olla sama pulju mistä itsekin tilasin ebayn kautta. Ei mitään ongelmia.
-
Onko kellää kokemusta Kilen jousista? :)
-
Omaan S60 -13 houkuttais tilata joko Eibachin tai H&R:n jousisarjat.
Autodocin sivuillaa näyttäis madaltavan 30mm molemmat. Onko jollain alla kyseiset jouset vakioiskareilla? Saisiko kuvia myös?
-
Omaan S60 -13 houkuttais tilata joko Eibachin tai H&R:n jousisarjat.
Autodocin sivuillaa näyttäis madaltavan 30mm molemmat. Onko jollain alla kyseiset jouset vakioiskareilla? Saisiko kuvia myös?
Itselle laitoin juuri Eibachin 30mm pudottovat jouset V60:seen vakioiskareille ja ajo muuttui kyllä paremmaksi. Perä asettui selvästi nätimmin alaspäin kuin vakio jousilla.
(https://i.ibb.co/KxWNMKb/IMG-20200313-092832.jpg) (https://ibb.co/KxWNMKb)
(https://i.ibb.co/4FR6TPJ/IMG-20200312-102829.jpg) (https://ibb.co/4FR6TPJ)
-
Tuohon malliin asettui oma D5. Vakioiskarit ja Eibach -30mm jouset. Olen kyllä erittäin tyytyväinen ottaen huomioon että sarjan saa ebayn kautta noin 170e hintaan.
(https://i.ibb.co/MGNswb4/IMG-20200314-095736.jpg) (https://ibb.co/MGNswb4)
(https://i.ibb.co/YZ27yP3/IMG-20200314-095716.jpg) (https://ibb.co/YZ27yP3)
-
Ykköskopan V60 Deeku hybridiin tartteis alustasarjaa. Nopeella etsinnällä näihin ei saa mitään kiinteitä settejä vaan ainoa vaihtoehto on tilata BC-Racing coilit. Mamasanilla osaavat ilmeisesti auttaa, että tulee sopivan jäykillä takajousilla ja sellasilla papruilla että saa alustan muutoskatsastettua?
Onko kellään käytännön kokemuksia noista coileista näissä hybrideissä ja sattuisko vielä muistamaan jousien jäykkyyksiä?
Ja ilmeisesti BC:n sarjassa ei tule mukana yläpäitä eteen, vaan on käytettävä vanhoja? Näissä ei taida autossa olla edessä eikä takana camber-säätöjä ollenkaan?
-
Ykköskopan V60 Deeku hybridiin tartteis alustasarjaa. Nopeella etsinnällä näihin ei saa mitään kiinteitä settejä vaan ainoa vaihtoehto on tilata BC-Racing coilit. Mamasanilla osaavat ilmeisesti auttaa, että tulee sopivan jäykillä takajousilla ja sellasilla papruilla että saa alustan muutoskatsastettua?
Onko kellään käytännön kokemuksia noista coileista näissä hybrideissä ja sattuisko vielä muistamaan jousien jäykkyyksiä?
Ja ilmeisesti BC:n sarjassa ei tule mukana yläpäitä eteen, vaan on käytettävä vanhoja? Näissä ei taida autossa olla edessä eikä takana camber-säätöjä ollenkaan?
Jeps, vakio yläpäillä pitää laittaa. Mulla on Silver Projectin yläpäät joissa camberin säätö sekä 3 eri pykälää casterille. Takana Hardracen säädettävät tukivarret camberin säädöillä, originaaleissa ei sielläkään säätöjä.
-
-11 D5, alla -30mm H&R jouset normipumpuilla, renkaat kuvassa 215/50-17. Avasin varjoja reilusti kuvasta niin erottuu kaaret paremmin.. Edit: jahas, mitäs se kuva noin rajaantuu?..
(https://i.ibb.co/pytcv1q/IMG-20200713-192337-2.jpg) (https://ibb.co/pytcv1q)
-
Ykköskopan V60 Deeku hybridiin tartteis alustasarjaa. Nopeella etsinnällä näihin ei saa mitään kiinteitä settejä vaan ainoa vaihtoehto on tilata BC-Racing coilit. Mamasanilla osaavat ilmeisesti auttaa, että tulee sopivan jäykillä takajousilla ja sellasilla papruilla että saa alustan muutoskatsastettua?
Onko kellään käytännön kokemuksia noista coileista näissä hybrideissä ja sattuisko vielä muistamaan jousien jäykkyyksiä?
Ja ilmeisesti BC:n sarjassa ei tule mukana yläpäitä eteen, vaan on käytettävä vanhoja? Näissä ei taida autossa olla edessä eikä takana camber-säätöjä ollenkaan?
Tähän on nyt tullut vaihtoehto, jonka löysin itse metsästäessäni alustasarjaa tuohon omaan hybridiin. Hinta tosin on hieman kovahko pelkistä jousista vielä....:
https://vhctours.com/product/volvo-v60-hybrid-lowering-springs/ (https://vhctours.com/product/volvo-v60-hybrid-lowering-springs/)
-
Tuliko kellekkään selvyyttä tohon etu ja nelivedon alustan eroihin? Onko samat alustat molemmissa?
-
Moro. Tuli tuollainen -15 S60 D4 AWD laitettua ja (maltillisesti) madaltamaanhan sitä jossain vaiheessa pitäisi alkaa, sen verran korkea on nyt vrt. vanhaan vaggilaiseen, jossa oli tehtaan sporttialusta. Ei ole R-Design, mutta konehuoneesta löytyvästä poikkituesta päätellen R-Designin alusta kuitenkin löytyy.
Näistä Eibachin -30 mm madallusjousista näyttäisi olevan paljon hyviä kokemuksia, joten nuo nyt itsellänikin ajatuksissa. Pari asiaa kuitenkin mietityttää. Autolla on rullattu jo sellainen reipas 150 tkm, joten vieläköhän kannattaa vakioiskareiden kanssa pelkkiä jousia alkaa sovittelemaan? Ja toisena asiana tuo camber, josta jotain jo puhuttu, etteivät säädöt riittäisi. Pitääkö huolestua takana kallistuksesta tuolla ajatellulla alustalla, mitä seurauksia käytännössä olisi muuten vakiosetillä, mutta noilla Eibachin jousilla?
-
Mielessä olisi madaltaa V60 ei-rdesign Eibachin -30mm jousilla iskarihuollon yhteydessä ja kesävanteiksi polttelisi Volvon 19" oem vanteet 235/40 rengastuksella. Täytyykö tällä kombolla laittaa jotain käännön rajoitinta ettei raavi lokareita? Minkä takia Volvon ohjekirjassa on maininta, että 19" vanteita ei saa asentaa muuhun kuin sport-alustaan?
Onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon tällä kombolla?
-
Onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon tällä kombolla?
Mulla on samoilla jousilla S60:ssä 8x20 ET49 orkkis-Cratukset alla 225/35 rengastuksella ja ainakaan näillä ei ole mitään ongelmia enkä ole laitellut mitään rajoittimia. Tuo sun ehdottama kokohan on korkeussuunnassa muutaman millin isompi mutta en jaksa uskoa että noin pienellä erolla on vielä merkittävää vaikutusta.
-
Mulla on samoilla jousilla S60:ssä 8x20 ET49 orkkis-Cratukset alla 225/35 rengastuksella
Selkee! Löytyisikö sulta kuvia, että miten istuu tällä setillä?
-
Selkee! Löytyisikö sulta kuvia, että miten istuu tällä setillä?
(https://i.ibb.co/10XyWPv/IMG-20200909-174527-01.jpg) (https://ibb.co/10XyWPv)
Tuollainen räpsy nyt äkkiseltään löytyi.
-
Kun XC60 laittaa -40mm jouset, saako ohjauskulmat kohilleen, vai pitääkö jotain lisäosia asentaa samalla?
-
Kun XC60 laittaa -40mm jouset, saako ohjauskulmat kohilleen, vai pitääkö jotain lisäosia asentaa samalla?
Vastausta kysymykseesi en tiedä mutta minua kiinnostaa miksi haluat madaltaa citymaasturia jonka ideana olen ymmärtänyt olevan vähän korkeampi maavara.
Ulkonäkökään ei mielestäni parane kun rako renkaan ja lokasuojan välissä on pienempi yläosassa kuin etu ja takareunassa. Näyttää kuin olisi ilmajousitus antautunut.
-
Koska XC60 näyttää sen paremmalta minkä matalampi. Jos rahaa olis, niin laittaisin korkeussädettävän alustan. Lisäksi en tarvitse 20cm maavaraa, ehkä matalampi auto söisi vähempi löpöä, kallistelee kurveissa vähemmän... vois samalla kysyä miksi lastuttaa autoa, jos se kulkee 100 hepallakin 120km/h ja lujempaa ei saa ajaa. ::)
-
Lisäksi en tarvitse 20cm maavaraa, ehkä matalampi auto söisi vähempi löpöä, kallistelee kurveissa vähemmän...
Miksi sitten olet ylipäätään hankkinut "maasturin" ELK?
-
Käytännössä auto kuin auto näyttää madallettuna paremmalta ja on parempi ajaa. Poislukien tietysti jotkut urheiluautot.
Toki mielipiteitä madalluksesta ei kysytty, vaan pyöränkulmista.
Siihen en tiedä XC60 kohilla varmaa vastausta, mutta pyöräntuenta on kovin saman oloinen oman s80 kanssa, s80takapyörän camberia ei saa tehtaan arvoihin 40mm madalluksella ilman lisäpalikoita, mutta käytännössä renkaat on muutenkin jo aivan sileät ennenkuin sisäreuna kuluu puhki.
Nykyään ei kai enää muutoskatsastukseen pyörä kulmista lappua taas tarvitsekaan. Mulle osaava paikka teki sopivan...
Itellä h&r jouset S80 ja on kyllä todella paljon parempi kuin alkuperäisenä. Pintakovuus hävisi, silti kallistelee.paljon vähemmän.
-
Tuli tuossa opittua kantapään kautta,että r-desing -15mm alustan korkeutta on laskettu etupäässä jousilautasella…
Eli ainoa oikea iskari siihen on Volvon(sachs:hin) tolppa RA02 koodilla. Volvon koodit:
3132318 L
ja
3132319 R
Vara-osa putkat myy ihan VIN koodillakin väärää tolppaa, joka sitten nostaa keulaa sen 15mm.
Perkele.
-
Eli tyhmää kysymystä!
Tuli tuossa kokeiltua suhteellisen Meaty rengastusta rd alustalliseen v60 vm 2011.
Autotallissa odottaa -30mm eibachit.
Madaltuuko auto nyt -15mm vai -30mm nykyisestä. Tästä on kahta tietoa ja tuossa ylempänä mainittiin jousilautanen niin silloinhan rd tippuu kokonaisuudessa -45mm ainankin keulan osalta?
-
Tuli tuossa opittua kantapään kautta,että r-desing -15mm alustan korkeutta on laskettu etupäässä jousilautasella…
Eli ainoa oikea iskari siihen on Volvon(sachs:hin) tolppa RA02 koodilla. Volvon koodit:
3132318 L
ja
3132319 R
Vara-osa putkat myy ihan VIN koodillakin väärää tolppaa, joka sitten nostaa keulaa sen 15mm.
Perkele.
Perkele. Allekirjoitetaan tämä.
BC-Racing alle ja kaikki on nyt paremmin.