Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: karvajose - 01.03.2017, 19:16:51
-
Eli autona S80 -05 415tkm. Tyhjäkäynnillä pitää nakutusta/säksätystä, joten mittailin vidalla suuttimien korjausarvot.
1. 7,01 mmol
2. 6,25
3. 6,07
4. 0
5. 32,79
Olenko ymmärtänyt oikein että tuo 5.pytyn suutin on sökö? Epäilyttää myös tuo 4. suutin kun arvo on noin paljon pienempi kun muissa..
-
5 suuttimen vaihtamalla alkaa jo toimia ja 1,2 ja 3 yli ohjearvon mutta vielähän noilla pääsee. Kun vaihdat ensin sen 5. Suuttimen niin lukaseppas sit uudestaan korjaus arvot
-
...voihan noita korjauttaakkin, dieselhuolloissa.
-
Jos auton moottorinohajinyksikössä on vanha ohjelmistoversio, niin nuo korjausarvot eivät merkkaa mitään. Itse vaihdoin turhaan suuttimia, kun yritin etsiä syytä suurelle kulutukselle, mutta ihan uudellakin suuttimella korjausarvot olivat ihan mitä sattuu. ECM:n päivityksellä korjausarvot tulivat "kuntoon", mutta itse alkuperäinen vika oli ihan muualla.
-
^ Samaa mieltä. Muutenkin nuo korjausarvot ovat oudot kun kaikkien yhteenlaskettu summa pitäisi olla 0.
-
Kiitoksia asiantuntemuksesta :) pitänee varata ensi viikolla wetteriltä essential huolto, kun siinä ilmeisesti saa päivityksiä mukana.
-
Enpä vielä saanut aikaa päivitykselle varattua, joten irrotin joutessani hehkut irti ja katsoin että miltä ne näyttää.. ( jossain ketjussa puhuttiin vuotavan suuttimen paikallisestamista tutkimalla hehkut). 2 ja 5 pytyn hehkut oli varrestaan todella karstaiset ja eivät meinanneet millään lähtä irti, joutui liottamaan crc:llä ja päästää muutaman kirosanan ;D . Muut hehkut oli varresta kirkkaat ja lähti tosi nätisti irti. Voisko tästä päätellä myös jotain?
-
Noniin, eli volvo käytetty wetterillä huollossa, muuten meni hyvin mutta onnistuivat hukkaamaan huoltokirjan :nohnoh Service 2.0 päivityksen jälkeen alkoi korjausarvot näyttämään järkevämmiltä
Kylmällä moottorilla:
1. -1,11
2. 0,8
3. -1
4. 1,9
5. -0,58
Lämpimänä:
1. -0,34
2. 0,59
3. -0,66
4. 0,56
5. -0,14
Eli ei varmaan kannata ruveta suuttimia vaihtelemaan, kun näyttää arvot olevan aika tasaiset.. Mutta nakutus/säksätys lämpimällä koneella vaivaa edelleen, liekö venttiilinnostajat finaalissa?
-
katoppa railipainetta kun alkaa säksättää jos heittelee kovinki paljon niin vaihda polttonesteen säätöventtiili siitä korkeapainepumpun päästä ..
-
Tyhjäkäynnillä paine heitteli 330k-360k hPa.. taitaa olla vielä normaalia.
-
Tyhjäkäynnillä paine heitteli 330k-360k hPa.. taitaa olla vielä normaalia.
Vanha aihe jo, mutta tulevaisuuden varalle jos joku painii samojen asioiden kanssa. Paineen vaihteluksi max 10% sallitaan eli tuossa lainatussa vaihtaisin korkeapainepumppuun määränsäätimen, selvästi on viallinen kun noin heiluu.