Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: tony89 - 19.08.2011, 18:26:59
-
elikkä omassa volvossa on pieniä käynti ongelmia. kone on b230f ja turbotettu sellainen. löytyy nyt matalammat männät ja eaglen veivit sisästä. mutta tse ongelma on nyt sellainen että auto toimii tyhjäkäynnillä ihan oikein mutta kaasua kun painaa nii kone vain hyytyy ja turbo alkaa tuottaan painetta. oikein hitaasti kun painaa kaasua niin ottaa kierroksia. koneessa on kokeiltu nyt erilaisia suuttimia ja ei muutu miksikään. sytytyksessä on uudet osat ja ajoitukset katsottu kohalleen. alkaa jo usko loppumaan mikä tuosa on vikana. keväällä toimi ihan oikein turbon kanssa mut enää ei.
-
Nakuttaako? Jos niin tekee niin sytkä menee sen verta reisilleen että voi alkaa menokin loppumaan. Immukin voi reistailla.
-
ei nakuta. sen verran sain tutkittua nyt että kaasua kun painaa sen verran että alkaa reistaileen nii 1 ja 4 pytylle tulee kipinä aivan oikein ja oikeaan aikaan mutta 2 j3 pytyltä katoaa kipinä kokonaan. immua epäilen kyl itsekin että finaalis mut uus sen verta hinnakas että voi olla että jää volvo oottelemaan ohjelmoitavaa ruiskua.
-
ei nakuta. sen verran sain tutkittua nyt että kaasua kun painaa sen verran että alkaa reistaileen nii 1 ja 4 pytylle tulee kipinä aivan oikein ja oikeaan aikaan mutta 2 j3 pytyltä katoaa kipinä kokonaan. immua epäilen kyl itsekin että finaalis mut uus sen verta hinnakas että voi olla että jää volvo oottelemaan ohjelmoitavaa ruiskua.
No jos kipinä katoaa kahdelta pytyltä, mutta tulee muille, niin ei ole oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin tulpat, johdot tai jakajan kansi tai pyörijä.
Immu ei saa kipinää hukkumaan mitenkään.
Edit: jos b230f ja turbotettu, niin kait on ihan turbon boksitkin kiinni?
-
No jos kipinä katoaa kahdelta pytyltä, mutta tulee muille, niin ei ole oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin tulpat, johdot tai jakajan kansi tai pyörijä.
Immu ei saa kipinää hukkumaan mitenkään.
Syynä voi olla myös risa puola (liian matala kipinäjännite).
Se tosin edellyttäisi eroja puristuksissa pyttyjen välillä (korkeimpien paineiden pytyissä kipuna ei jaksa lyödä), jotta se käyttäytyisi kuten tapauksessasi.
Jännää sinällään on se, että kipuna on kadoksissa nimenomaisesti keskimmäisistä pytyistä.
Ja Vaahteramäen eemelillä (IMM) ei todellakaan ole mitään tekemistä kipinähäiriösi kanssa tai sitten fysiikkaa pitää laittaa uusiksi. ???
Joten tsekkaa tulpat, piuhat, jakajan kansi ja pyörijä. Lopuksi sitten puola, jollei mikään muu ole avuksi.
-
no tuossa on kaikki sytytyksen osat laitettu aivan uudet koska temppuili noin vanhoillakin mutta ei uusilla osilla muuttunut miksikään.