Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: fleshnugget - 04.03.2017, 12:49:50
-
Onnistuiskohan kennon paikkaus sillai et jäähynestettä ja vähän paikkausainetta kattilaan jota lämmittää, letkut kennolle sisään (hanalle menevä) ja ulos (pitää etsiä) ja vaik halvalla porakonepumpulla hiljasella vauhdilla kierrättäis? Onko ihan järjetön idea? Vai tarviiks ne painetta systeemiin? ->Kovempi nopeus pumppuun?
En haluais noita paikkausmömmöjä sotkea koko systeemiin, eikä myöskään innosta ton takia ruveta (ainakaan vielä) kojelautaa purkamaan.
-
Eipä tuossa paljon häviä, vaikka kokeilet. Lämpöä tarvitaan, jotta litku kovettuu. Painetta tarvitaan, jotta litku pyrkisi vuodosta ulos. Halvat pumput ei vaan kestä lämpöä eikä ne oikein tee painettakaan...
-
Totta, tuskin siitä haittaa on. Muutenkin olis syytä jäähynesteet vaihtaa. Menee kokeiluun kunhan lumet on lähteny, ei oo kummonen vuoto mut silti. Luulin et hanan vaihto riittäis mut vielä sieltä tihuttaa.
-
Kanelilla(jauhe) onnistuu yleensä parhaiten, nämä "paikkaus" yritykset. Lisäksi sillä saa mukavan tuoksun.
Tämä ei siis ole vitsi!
-
Paikkausaineet on yleensä kyllä sellasia "nyt äkkiä myyntiin" virityksiä.
Paria eri merkkistä kamaa kokeillut satasen autoihin missä muovikenno, vuoto loppui kyllä. Mutta muutaman kuukauden päästä repesi koko pääty irti kennosta.
Ja toinen alkoi vuotaa toisesta paikkaa kennoa. :2funny:
Metallisella kennolla voisi siis toimia paremmin, ehkä.
-
Jos se kenno on irti niin samalla vaivalla käyttää jossain korjauksessa jos vuoto on pieni. Esim: Oulussa on takalaanilassa hyvä jäähdytinkorjaamo joka paikkaa pieniä vuotoa ja voi vaikka pelkkiin päätyihin tehdä uuden kennon :)
-
Eipä ole kenno irti, siksi tässä kyselen. Jos olisi niin hoitaisin kunnolla kuntoon. Edessä on jokatapauksessa jossain vaiheessa puhaltimen moottorin vaihto. Ja olen tietoinen et paikkausaineet voi tehä hallaa. Siksi meinasinkin kokeilla kierrättää nestettä aineen kanssa pelkän lämppärin/kennon läpi jottei aiheuta ongelmia syylärissä tai moottorissa.
Jotenkin kuvittelin, että 240:sen kenno olisi metallia. Onko tosiaan muovinen? -92 malli, ilmastoinnilla.
-
Eipä ole kenno irti, siksi tässä kyselen. Jos olisi niin hoitaisin kunnolla kuntoon. Edessä on jokatapauksessa jossain vaiheessa puhaltimen moottorin vaihto. Ja olen tietoinen et paikkausaineet voi tehä hallaa. Siksi meinasinkin kokeilla kierrättää nestettä aineen kanssa pelkän lämppärin/kennon läpi jottei aiheuta ongelmia syylärissä tai moottorissa.
Jotenkin kuvittelin, että 240:sen kenno olisi metallia. Onko tosiaan muovinen? -92 malli, ilmastoinnilla.
kyllä se metallinen mielestäni on,puliukko tarkoitti varmaan että niihin autoihin mihin kokeillut niin niissä on ollut muovinen,ei puhunut 240 volvosta?
-
kyllä se metallinen mielestäni on,puliukko tarkoitti varmaan että niihin autoihin mihin kokeillut niin niissä on ollut muovinen,ei puhunut 240 volvosta?
Joo juurikin näin, unohtu mainita, että olivat saksalaisia laatutuotoksia.