Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: pta - 04.03.2017, 16:14:19
-
Siellä lienee pahvitiiviste (kuvassa (http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=243588&ukey_make=865&ukey_model=20457&modelYear=1989&ukey_category=7095) nro 11) kytkinkopan ja askin välissä. Voiko sen korvata silikonilla vai onko tuon pahvitiivisteen paksuudella jokin merkitys? Siellä on kuitenkin kytkinakselin laakerin ja kytkinkopan välissä jotain shimmejä...
-
Muistaakseni vihreä kantisissa oli mainittu, että tiivisteen paksuus lasketaan yhteen välyksen kanssa ja sen perusteella laitetaan shimmejä. http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/ 700-sarjan alta löytyy m47 ja 200-sarjan alta m45-vaihteisto
-
Iso kiitos linkistä :) Niinhän se oli, että alkuperäisen paksuisella tiivisteellä se olisi syytä kasata jos ei tahdo alkaa shimmaamaan sitä uudelleen. Marmorilla vaan ei ollut tiivistettä :(
Pitäisi siis vaihtaa alkuperäisen kytkimen tilalle uusi about 350 000 ajettuun autoon. Onko mitään toivoa saada tuota pahvitiivistettä ehjänä irti? Kuinka yleistä on, että näistä kytkinakselin stefa vuotaa? Olin siis ajatellut vaihtaa sen samalla vaivalla. Näinhän nämä projektit yleensä alkavat...
Tästä on kampuran takapään stefa tiputellut viimeiset 100 000 km ja se nyt ainakin menee vaihtoon.
-
Iso kiitos linkistä :) Niinhän se oli, että alkuperäisen paksuisella tiivisteellä se olisi syytä kasata jos ei tahdo alkaa shimmaamaan sitä uudelleen. Marmorilla vaan ei ollut tiivistettä :(
Pitäisi siis vaihtaa alkuperäisen kytkimen tilalle uusi about 350 000 ajettuun autoon. Onko mitään toivoa saada tuota pahvitiivistettä ehjänä irti? Kuinka yleistä on, että näistä kytkinakselin stefa vuotaa? Olin siis ajatellut vaihtaa sen samalla vaivalla. Näinhän nämä projektit yleensä alkavat...
Tästä on kampuran takapään stefa tiputellut viimeiset 100 000 km ja se nyt ainakin menee vaihtoon.
Mittaa työntömitalla siitä vanhasta paksuus ja käy hakemassa vaikka motonetistä tiivistepaperia ja leikkaa siitä uusi jos ei löydy alkuperäistä. Itellä ei ainakaan oo tuo kytkinakselin stefa vuotanut, mutta ei oo kyllä hirveän montaa laatikkoa tarvinut käsissä pyöritellä. Samalla, kun vaihteisto on lattialla niin kannattaa katsoa, että voisiko sen kytkinakselin stefan tarvittaessa vaihtaa irroittamatta kytkinkoppaa jos sen haluaa vaihtaa, kun en nyt muista näkyikö se stefa kytkinkoppaan.
Edit: kotipaikalla, kun kävin tänään niin kävin tallissa kattomassa rikkinäisestä m45 tuon kytkimen painelaakerin putken/kytkinakselin niin ei se stefa näy kytkinkoppaan
-
Nyt tämä lähti sujumaan, kun vihdoinkin marmorilla keksivät, että heillä sittenkin on tuollainen tiiviste ja sain sen kouraani. Toivottavasti se on yhtä paksu kuin vanha, ettei tarvitse alkaa enää shimmeillä pelaamaan.
Silloin kun hain tilaamani stefan, niin myivät tiivisteen kohdalla kokonaan eioota ja sanoivat sitä vain pölytiivisteeksi.
Kiitos kaikille avusta :)
PS: Kuiva tuokin laatikko oli etupäästä. En korjannut ehjää vaan jäi osat hyllyyn.