Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: hurtta - 04.03.2017, 17:18:28
-
Ei käy ku toisella lohkopuolella? siis kolmella.toinen puoli-lämpenee.edest kats, oik,kylmä.- poltaisi vähän putkessa.TAI ei ollenkaa.. Uusittu, tulpat,jakajan kansi, ,puristukset ok.syttyohjain,(korjaamo)- tänään katsottu kipinä, näyttäis suuttimet toimivan, johtosarja purettu ja tarkastettu,puolakin vaihdettu. siis vm 2.8 vm87 aut.
-
Jos sinne tulee joka mukille kipinää, ja suuttimista bensaa, eikä silti käy kuin toisella lohkolla, niin jäljelle jää sotkeentuneet tulpanjohdot tai pysähtynyt tai seonnut venttiilikoneisto.
Onko puristukset mitattu?
-
Puristukset mitattu korjaamolla ja ok lapun mukaan, kipinä katsoin molemmin puoli keskeltä,Huomenna katsoa kaikki, kokeilin sytkää kannen ja imusarjan numeroiden mukaa, ei edes yritänyt.(palasin vanhaan järjestykseen,)Mikä on sytytys järjestys. suuttimet nostin ylös minusta ok ja paine hyvä. mitkä anturat joille johdot lähtevät suutin johdoista molemmin puolin imusarjan alla.(pyöreä ja näkyvät 1 ja 2 välistä välikannessa?)
-
Tuossa on aika hyvä kuva sytytysjärjestyksestä:
http://workshop-manuals.com/volvo/780/v6-2849cc_2.8l_sohc_b280f/Page-518001.png
Onko siellä sitten nakutusanturit tuossakohtaa.. en tiedä, mutta eipä niiden pitäisi noin merkittävästi vaikuttaa. Jos se on oikea lohko kylmänä niin öljyntäyttöaukosta voisi koittaa tirkistellä näkyykö siellä ylipäätään liikettä, eli jos on mennyt jakoketju poikki. Tosin kuvittelisin sen meluavan jotenkin muutenkin.
-
sytkäjärjestys on oikein, joka tulpalle kipinä,vaihettu vanhat tulpat takas,vähän parempi kipinä, pyörittäjä oli syönyt jakajan kannesta rajusti paria nastaa,(ollut vinossa tai irti) Haettava uusi kansi, pyörittäjä,tulpat.Ja jatkettava ens vk-loppuna.
-
osia vaihdettu,uusia jakajan kansi,pyöriä,tulpat.-lupaili kovasti käyntiin, kaikilla sylintereillä,Tarjosin startti-apua imuputkeen,epäiltiin bensa pulaa,suuttimet puhdistettu kaasuttimen puhdistusaineella, paineen säädin vaihdettu, suodin uus,,tankki ja letkut vaih-puhdistettu ja uudet pensat, Nyt ei Kipinää, puolalla, Virtalukonpohja?? puola??
-
Virtalukon pohja vaihdettu,käytetty. ei vaikutusta, puolan vaihdolla kipinä palas,ei käy kun muutaman sekunnin,pitempää startatessa paukkuu putkeen..
-
tiedä tommosen veekutosen sielunelämästä mutta voiko toisen lohkon ajotus olla pielessä, kerta putkessa paukkuu?
-
Putkessa voi paukkua jos starttailtu ilman kipinää... mulla joskus paukku niin että etupönttö halkes ja koko Soukan lähiasujamisto tuli parvekkeille katsomaan kuulaana pakkasaamuna että wtf... (B27E kjet)
Tsekkaa että ne nokat on ehjät ja kohillaan... sitten sama virranjakajalle... sitten katot että tulpat on ok... sitten vaikka kuumennat ne tulpat ja ruuvaat äkkiä kiinni... sitten vasta menet ja käännät avaimesta auton käyntiin... Voit toki tarkistaa että suuttimista tulee tavaraa... (mut luulen että ongelma ei ole bensan saannissa.)
-
Nyt tarvis. Venttiili välykset . Mitat tietää. Ja nokkien merkit. Oisko joku hyvä sivu josta näkis?
-
Tuossa venttiilien säätö
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/Venttiilien%20s%C3%A4%C3%A4t%C3%B6.jpg?img=img1280)
Ja jakopää
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/SCN_0001.jpg?img=img1280)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/SCN_0002.jpg?img=img1280)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/SCN_0003.jpg?img=img1280)
-
Mistä olette hommanneet jakoketjut. Toimittajat vähentyneet. Hinnat nousseet :
-
Ei niitä tarvitse vaihtaa, jos eivät ole rikki. Katsot vain kiristimen ulkoneman max. 8mm. Minulla on 427tkm ajettu B280E eikä ole ikinä vaihdettu, ulkonema on 6mm, eikä ääntele.