Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Popo - 06.03.2017, 08:17:58
-
Hei,
2014 vuoden v70 2,0T bi-fuel. Kun auto on seisonut yön yli -10 asteen pakkasessa niin sen jälkeen moottori käy huonosti ja ilmoittaa vikakoodia p0303 cylinder 3 misfire. Tulpat ja 3 sylinterin puola on nyt vaihdettu, ei vaikutusta ongelmaan.
Jostain syystä myöskään auto ei anna tällaisilla pakkasella käyttää kaasua polttoaineena ja siksi ongelma varmaan näyttäytyy vain bensalla ajettaessa. Kun kelit lämpenee niin auto toimii taas mallikkaasti.
Onko mitään vinkkejä mistä lähteä ongelmaa ratkomaan?
-
Suutin ehjä?
-
Suutin ehjä?
Suutinta ei ole vaihdettu, mutta luulisi oireilevan myös lämpimämmällä kelillä?
-
Suutinta ei ole vaihdettu, mutta luulisi oireilevan myös lämpimämmällä kelillä?
Vaikuttaisi siis olevan ongelma tuolla bensapuolella, kun kerran vaan bensalla oireilee. Entäs jos vaihtaa suuttimet ristiin jonkun toisen pytyn kanssa ja kokeilee siirtyykö ongelma tälle toiselle pytylle?
-
Vaikuttaisi siis olevan ongelma tuolla bensapuolella, kun kerran vaan bensalla oireilee. Entäs jos vaihtaa suuttimet ristiin jonkun toisen pytyn kanssa ja kokeilee siirtyykö ongelma tälle toiselle pytylle?
Tuota varmaan pitää seuraavaksi kokeilla. Nyt auto oli pari tuntia tallissa lämpimässä ja sen jälkeen ei taas mitään ongelmaa ollut :idiot2:
-
Sinulla on Prinsin kaasulaitteisto? Vaikuttaako jos vaihdat manuaalisesti bensalle/kaasulle? Prins mittaa lämpötilaa ja säätää kaasun tuloa sen mukaan. Onko kaasunsuodatin vaihdettu milloin? Ota suodattimelle tuleva liitin irti, putsaa ja laita takaisin, voi auttaa häiriöihin. Niin ja tsekkaa se 3 sylinterille tuleva kaasusuutin ja liittimet jakajalta.