Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: lolvo_ - 06.03.2017, 11:24:41
-
Eli -98vm 940 taka-akseliin olen vaihtamassa tasauspyörästöä. Onkohan minkään sortin kiristysmomentteja esimerkiksi tasauspyörästön laakerien "pukeille" mikä lienee nimeltään (poskilaakerit?) sekä tasauspyörästön iso hammasratas. Oleellisin varmaan mikä on tasauspyörästön laakeripukkien oikea kireys ettei liian tiukkaan mene ja syö laakereita.
-
Eli -98vm 940 taka-akseliin olen vaihtamassa tasauspyörästöä. Onkohan minkään sortin kiristysmomentteja esimerkiksi tasauspyörästön laakerien "pukeille" mikä lienee nimeltään (poskilaakerit?) sekä tasauspyörästön iso hammasratas. Oleellisin varmaan mikä on tasauspyörästön laakeripukkien oikea kireys ettei liian tiukkaan mene ja syö laakereita.
www.k-jet.org (http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/)
Tuolta löytyy kaikenlaista specsiä
pukit 50-70nm
lautaspyörä 70-80nm tavallisilla pulteilla (DIN933), 90-110 laippapulteilla (DIN6921) ja ohjeen mukaan täytyisi laittaa uusilla pulteilla