Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: tomant - 19.08.2011, 23:31:32
-
Tervehdys. Mersu 190E:n turbokoneeni perässä oli noin 300 Nm kestävä kytkin, joka luisti ja olen vaihtamassa sitä SREn kytkimeen, jonka pitäisi kestää 500Nm. Kytkinasetelmaksi tulee SRE 88 3082 999 781 (esim. Volvo S60 turbo) sekä jäykkää kytkinlevy, jossa orgaaninen pinta ja Mersun keskiö. Kysyisin hieman neuvoa, kun täällä löytyy asiantuntemusta kytkimistä.
Oletteko tehneet jotain vauhtipyörälle sen jälkeen mun se tulee konepajalta hiottuna? Paineasetelman pinta ainakin on karkeapintainen, mutta vauhtipyörän pinta on kokolailla sileä. Entäs, jos vakiokytkin on luistanut ja se vaihdetaan SRE-kytkimeen? Millaista sisäänajoa suosittelette SRE-kytkimelle?
Neuvoista kiitollinen, tomant
-
Reipasta ajoa vaan heti. Ei se kytkin sisäänajoa tarvitse. Luistattamallahan sen saa pilalle.
-
OK, kiitos! Tarkoitus on saada kärry kuntoon ennen Boxer Speeddaytä.
tomant