Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: MaLa - 20.08.2011, 00:51:05
-
Tervehdys.
Tietoa kaivataan.
Pitääkö paikkansa, että kyseiseen moottoriin ei löydy pakosarjan jälkeistä pakoputkenosaa mikä sisältää katin muuta kuin alkuperäisenä osana. Jos siis haluaa uuden ja Suomesta.
Biltemalta ei löydy ja Motonetissäkin oli jotain epäselvyyttä sopivuuden kanssa, niiden koneelta löytyy versio mikä käy -97 asti mut niiden kirjassa oli sellanen versio mikä oli eri moottorinumerolla ja siitä puuttu jousto-osa. Oli kuitenkin 2,4 ja 20v kahdella lambdalla ja sopis -00 asti.
Onko jollain kokemusta...?
Bilialla maksaa n. 900 euro alkuperänen ja tää motonet versio 300 euroa.
Kiitos vastauksista jo etukäteen
-
Ei ole tullu ehdotuksia.
No mulla ratkennu ongelma sillä tavalla, että volvoprossa hitsasivat alkuperäiseen kattiin uuden jousto-osan. 65 euroa makso kyseinen osa. No katselin sitä katin jälkeistä putkea ja kun oli "ruosteinen" niin sain hyvän tekosyyn laittaa tilalle BSR 2.5" putkisto. Sopii hyvin vaikka on vetokoukku. Äänet on ihan kohtuulliset. Ei paljoa vakiota kovemmat, mut sopivasti kuitenkin. Nyt toivotaan vaan armoa katsastusjumalilta. Mahtaakohan olla kenelläkään kokemuksia vastaavasta putkistosta ja onko ollut ongelmia katsastuksen suhteen?
-
Yhdellä tutulla pomppas (V40) katsastus juuri putkistosta.
Kuulopuheiden perusteella ongelma oli, et edell. omistaja oli vaihtanut putkiston, joka kulki eri reittiä kun alkuperäinen.
Itse putkisto olis kuulemma kelvannut, vaikka "melkosta viemäriputkee" kooltaan olikin, jos se olis kuljetettu auton alla
orkisputken reittiä mukaillen.
Mut niin ku sanottu, tää oli vaan sen versio tarinasta.
-
Ite olen kuullu ongelmista jotka johtuu puuttuvista "merkinnöistä" ei alkuperäisissä putkistoissa.
Sit olis tämmönen tulkinta kans olemassa, et jos katalysaattori on alkuperäinen niin loppuosa saa olla tarviketavaraa järkevästi toteutettuna.
Itellä siis putken halkaisia on 0.5" tuumaa alkuperästä suurempi, muuten käyttää alkuperäisiä ripustuspisteitä ja väyliä. Katalysaattori alkuperäinen Volvon leimoilla.
Laitan infoa kun tulee katsastus ajankohtaiseksi. Aikaa riittää helmikuulle asti.
-
Ite olen katsastanut bsr catbackilla pari kertaa ilman sanomista. Autona s70 vm 97. Jostain lukenut että katin jälkeen saa putkea vaihtaa mutta oliskohan ollu johonkin tiettyyn vuosimalliin asti.
-
Tyyppihyväksytyssä autossa pitää putken olla E-hyväksytty.
Tyyppihyväksyntä tuli volvoissa S/V70 sarjasta alkaen, eli esim. 850 ei vielä ole tyyppihyväksynnän alainen.
Tosin, tuohon putkiston hyväksyntään on monia tulkintoja, muistaakseni myös riittää että putki on ETA-maissa valmistettu.
Aika laajasti myös sovelletaan ohjetta, että putken noin kaksi viimeistä metriä saa vaihtaa hyväksymättömään...
Eli katsastajasta tuo on hyvin paljon kiinni, että kelpaako.
Itse ei kuitenkaan kannata alkaa hitsailemaan putkea mistään rännitorvesta sinne alle, se tuskin menee missään läpi.
BSR:n putki kyllä on aika hiljainen ja muutenkin asiallisen näköinen, eli en usko ongelmia tulevan...
-
Nyt on auto katsastettu BSR catback putkistolla. Ei mitään reaktiota tai mainintaa äänistä tai mistään muustakaan. :)
-
Nyt on auto katsastettu BSR catback putkistolla. Ei mitään reaktiota tai mainintaa äänistä tai mistään muustakaan. :)
Jos kaikki muuten on ok niin harvoin kukaan jaksaa tuohon puuttua. Toisinaan sitten sellainen natsikin löytyy...