Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Mika_L - 09.03.2017, 06:06:31
-
Katsastuksessa tuli hylky rakkaalle volvolleni :-[
Päästöjä ne yritti polkea autosta monta minuuttia ja arvasin siinä olevan jotain häikkää. Katsurin tullessa halliin tekemään lopputarkastusta sanoi hän, että K-arvo on liian korkea! Raja-arvo 1,5 ja mun volvon arvo oli 1,79!
Mitä kannattaa nyt tehdä? Huolto on tehty autoon 3000km sitten, jossa vaihdoin öljyt ja suodattimet. Moottorina toimii 2.0D teholisäys taso1 tehty, sekä dpf on poistettu ja egr ohjelmoitu pois pelistä.
Tänään menen testaamaan suuttimien paluuvirtauksen. Se jos on kunnossa niin olen ihan hukassa, että mitä teen!
-
Auts. Onko tuo ennen hyväksytty korkeammalla arvolla? Ilmeisesti auton tyyppikilvestä löytyy tuo 1,5?
Tässä artikkeli joka saattaa selittää asiaa hieman: https://tekniikanmaailma.fi/autot/trafi-paivitti-dieselautojen-katsastusohjeita-aiheuttaa-yllattavia-hylkayksia/
Toivotaan että jollain säädöllä asian saa korjattua sillä ainakaan EGR:n pääasiallinen tehtävä ei ole vähentää savutusta vaan NOx -emissioita. Hiukkassuodattimella voi olla joku osuus asiassa.
-
Ei ehkä muu auta kuin suunnata softapajalle takaisin ja pyytää parempi softa...
K-kertoimen raja on ollut 1,5 vuosikausia, tyyppikilvessä on todennäköisesti vielä tiukempi arvo.
-
Jotain todella pahasti pielessä tollaisilla arvoilla, joko softassa tai muualla. Itsellä oli Debilissä poistettu DPF vm. 2009 V50 2.0D:stä, ja viimeiset katsurin lukemat oli alle 0,6. En nyt muista kenen softaa käyttävät mutta 175hp valehtelivat että olisi uusi teho.
-
Mitään ei ole muutettu vuoden aikana. Vuosi sitten 0,7.
-
Ilmanputsarin vois vaihtaa, samalla putsata MAF-anturin ja tsekata mahdolliset ahtopainevuodot. Sitten pidempi lenkki pienellä vaihteella ja suurilla kierroksilla, jotta pakoputki puhdistuu. Sitten osaavalle pajalle päästötestiin. Siellä osaavat ottaa kantaa, mikä vois olla vialla, jos ei edelleenkään mene rajoihin.
-
Mulla oli vuosi sitten 0.7, syksyllä korjattiin 1 suutin, arvo sen jälkeen 0.1.
-
Mulla oli vuosi sitten 0.7, syksyllä korjattiin 1 suutin, arvo sen jälkeen 0.1.
Miten suuttimen vika löytyi? Mulla mitattiin torstaina paluuvirtaukset. Ne oli hyvät. Tänään pitäisi konehuoneessa tutkia mahdollisia vikoja.
-
Onko asia edennyt? ???
-
Tampereella käytiin hakemassa ohjelmalla volvoon parempaa päästöä, mutta ei tahtonut sekään auttaa riittävästi. Tankkiin laitettiin suuttimien puhdistusaine ja tupruttelu väheni pikkaisen. Eilen hain päästölapun, jolla pitäisi leima tulla. Ei ne päästöt ole vielä kuitenkaan hyvät! Suuttimien vaihtoa taitaa olla tulossa.
Onko siemenssin piezot korjattavissa ja millä hinnalla? Uudet suuttimet on ihan helvetin kalliit.
-
Tampereella käytiin hakemassa ohjelmalla volvoon parempaa päästöä, mutta ei tahtonut sekään auttaa riittävästi. Tankkiin laitettiin suuttimien puhdistusaine ja tupruttelu väheni pikkaisen. Eilen hain päästölapun, jolla pitäisi leima tulla. Ei ne päästöt ole vielä kuitenkaan hyvät! Suuttimien vaihtoa taitaa olla tulossa.
Onko siemenssin piezot korjattavissa ja millä hinnalla? Uudet suuttimet on ihan helvetin kalliit.
Tammer dieselistä kannattaa kysyä korjausta suuttimille