Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: kebakko - 10.03.2017, 17:13:38
-
Mikä olisi "järkevä" paino vauhtipyörälle vapaastihengittävään viritettyyn 2.3l vinokoneeseen. Mietinnässä on ollut, että tietysti teräsvauhtipyörä eikä alkuperäisestä valupyörästä lähdetä ottamaan siivua pois. Olisi tiedossa 4.3kg vauhtipyörä jossa starttikehä koneistettu pyörään ja toinen vaihtoehto olisi blingfactoryn 7.4kg painava vauhtipyörä. Kärsiikö tuolla 4kg pyörällä jo ajettavuus ja moottorin käyttäytyminen niin paljon ettei sitä katuautoon jolla tullaan ajamaan lähes päivittäin kannata edes miettiä :idiot2:
-
Itselläni on ollut noin kevyt joskus, eikä ainakaan itseäni haitannut mitenkään. Aika raskaat muutkin pyörivät massat vinokoneessa, niin kompensoi aika hyvin kevyttäkin pyörää. Tietysti tämähän on ihan makuasia.
-
Mitä kevyempi pyörä niin sitä enemmän tarvitaan kierroksia. Onhan vakio pyörät melko painavia. Jokusen kilon vakiosta voi napata pois niin ei huomaa eroo.