Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Tupe98 - 11.03.2017, 12:59:49
-
Terve taas vaihteeksi tännekkin :)
Nyt olisi semmoista ongelmaa että b200f alkaa käymään epätasaisesti tyhjäkäynnillä/hitaan kaupunkiajon jälkeen ja sytyttää vikavalon palamaan. Käy aika varmasti rikkaalla kun tupruttaa normaalia enemmän usvaa ja bensa haisee, polttoaineenkulutuskin on noussut.
Nollasin vikakoodit ja taas noin 20min päästä sytytti vikavalon, no käytin ykkössulaketta irti ja valo sammui eikä sen jälkeen ole vielä syttynyt(ajoin sulakkeen käytön jälkeen maantieajoa korkeammilla kierroksilla). Lambdan olen putsannut muutama kuukausi sitten kun oli sama ongelma ja vika poistui, mutta nyt taas alkoi oireilemaan. Missä mahtaa olla vika? Lambdassa? Ihmettelen tuota lambdan putsausta kun sen jälkeen toimi aivan moitteettomasti pari kuukautta :idiot2:
-
Vikakoodit?
-
Vikakoodit?
Eilen luin mutta en muista muita kun tuon 1-1-3 eli lambdaan viittaa. Uudestaan en oo lukenu 1-sulakkeen irtikäytön jälkeen.
-
Tuli tuossa mieleen semmoinen päähänpisto että voiko esim tyhjäkäynnin lisäilmaventtiili olla tukossa jos auto on käyny rikkaalla jonkun aikaa ja on ajeltu menemään? Kaasuläppä?
-
Kannattaa varmaan toista lambdaa kokeilla jos mahdollista.
-
Kannattaa varmaan toista lambdaa kokeilla jos mahdollista.
Joo uusi lambda on hommattu mutta en ole vielä vaihtanut kun mietin että jos siellä on jotain muuta vikaa niin saattaa tuo uusi lambda ottaa itseensä.
Vikakoodit luin eilen: 1-1-3, 2-3-1&2-3-2. Lambdaan nuo koodit ainakin viittaisi?
-
Vikakoodit luin eilen: 1-1-3, 2-3-1&2-3-2. Lambdaan nuo koodit ainakin viittaisi?
1-1-3* Lambda-säätö Väärä seos, Lambda-anturin johdotus viallinen Korkea polttoaineen kulutus
2-3-1* Seos laiha/rikas osakuormalla Laiha; ilmavuoto, matala polttoaineenpaine, viallinen lambda-anturi Kylmänä heikko käynti, korkea polttoaineen kulutus
2-3-2* Seos liian laiha/rikas tyhjäkäynnillä Rikas; korkea polttoaineenpaine, vuotava suutin Moottorin epänormaali toiminta
Eli tarkista polttoaineen paine, lambdan johdotus ja muut asiaan liittyvät komponentit. Tarkista myös ilmavuodot (imusarjan letkut).
-
1-1-3* Lambda-säätö Väärä seos, Lambda-anturin johdotus viallinen Korkea polttoaineen kulutus
2-3-1* Seos laiha/rikas osakuormalla Laiha; ilmavuoto, matala polttoaineenpaine, viallinen lambda-anturi Kylmänä heikko käynti, korkea polttoaineen kulutus
2-3-2* Seos liian laiha/rikas tyhjäkäynnillä Rikas; korkea polttoaineenpaine, vuotava suutin Moottorin epänormaali toiminta
Eli tarkista polttoaineen paine, lambdan johdotus ja muut asiaan liittyvät komponentit. Tarkista myös ilmavuodot (imusarjan letkut).
Lambdan johdotukset olen testannut ja on kunnossa, nuo imusarjan letkut pitää tarkistella, polttoaineen painemittari pitää käydä shoppailemassa ja tarkistella myös se puoli.
-
imusarjan tiiviste
-
En usko että vika on imusarjan tiivisteessä. Vaihdoin äsken lambdan ja siellä oli paikallaan Delphin lambda, nyt on alkuperäinen Bosch. Pitää käyttää vielä ykkössulaketta 15min irti että ecu:n opitut arvot nollaantuu ja katsoa miten käy. Luulen että tuolla korjaantuisi.
-
Mainitaan nyt tännekkin tulevaisuutta varten jos jollain on samaa ongelmaa, että vika oli Delphin varaosa lambdassa. LH2.4 on tunnetusti ranttu noista antureistaan, etenkin lambdasta. Nyt on Boschilainen tilalla ja toimii taas kuin unelma.
-
Mainitaan nyt tännekkin tulevaisuutta varten jos jollain on samaa ongelmaa, että vika oli Delphin varaosa lambdassa. LH2.4 on tunnetusti ranttu noista antureistaan, etenkin lambdasta. Nyt on Boschilainen tilalla ja toimii taas kuin unelma.
Yhdessä duunissa vaihdettiin noita Delphejä yleensä kaksi kertaa. Eka Delphi ja sitten Bosch. Ei ne tunnu toimivan missään. :D