Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Rontti- - 11.03.2017, 18:48:52
-
Elikkäs alunperin vikana oli katkennut abs kehä kuskin etukulmassa. Vaihdettu anturi ja uus kehä. Nyt temppuilee edelleen välillä ja antaa vikakoodia bcm 0011 eli anturia etuvasemmalla herjaa. Saattaa toimia monta päivää ja satoja kilometrejä koodin nollauksen jälkeen ja sitten saattaa herjata koko ajan vaikka nollaa vika muistin. Mielenkiintoisena lisänä tekee välillä liikkeelle lähtiessä ennen herjan syttymistä että nopeus mittari näyttää n.puolta todellisesta nopeudesta ja automaatti loova ei älyä vaihtaa isommalle ennen kuin kierrokset on melkein tapissa. Sitten ku ajotietokone lyö vian näyttöön mittari hyppää näyttämään oikein ja laatikko pelaa niin kuin pitää.
Mistä hitosta tätä nyt lähtis selvittämään? :-\
-
Testerillä livedataa katsomaan. Jokaisen renkaan pyörintänopeus tarkkailuun.
Napapultti jos on löysällä vetarin päästä niin voi aiheuttaa mielenkiintoista toimintaa abs/stc/dstc-järjestelmässä.
Kehän ja anturin välissä ei kestä olla 'magneettiset roskaa'.
-
Jos ei abs-boksia ole vielä tinattu, niin taitaa olla aika tarkistaa huonot juotokset liittimien nastoista. Sopisi hyvin tähän vikakuvaukseen..
-
Jos ei abs-boksia ole vielä tinattu, niin taitaa olla aika tarkistaa huonot juotokset liittimien nastoista. Sopisi hyvin tähän vikakuvaukseen..
Tässä vuosimallissa ei ole vanhempaa Ate Mk20 ABS-ohjainta, vaan uudempi Mk25. Liittimen nastat ovat puristus/prässäysliitoksella, eivät juotoksilla.
Toki noissa MK25-ohjaimissa on ollut vikaa muualla piirikortilla.
-
Vika korjaantu uudella anturilla. Nähtävästi näissäkin on uutena viallisia kappaleita.
Saas nähä mitä seuraavaksi V:>