Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: salett46 - 12.03.2017, 11:22:09
-
Moikka. Nyt tarvitsisi viisaiden apua. Kyseessä -99 bensa 2.5 turbo.
Alkoi oireileen seuraavasti, Aamulla lähtee hyvin käyntiin, lämmöt nousee normaaliin, sitten alkaa välillä heittelemään normaalin ja alatason välillä. Sitten kun auton sammuttaa jää tuuletin huutamaan, ja muu ei auta kuin akun kengan irroitus. Ja sitten lämpinänä ei lähde millään käyntiin..saa sahata useaan otteeseen, ennen kuin lähtee käyntiin. Viittaisi tuo käyntiin lähtökin lämpömittariin, jos jossain väärässä asennossa niin ei meinaa lähteä käyntiin. Nyt tarvitsisin todella paljon apua, onko jokin kosketus häiriö vain mihin vika viittasi?? APUA. Vastaan pian jos kerroin asian jotenkin epäselvästi.
Kiitos etukäteen
-
Anturi vaihtoon vaan.
-
Mikä anturi pitäs vaihtaa??ja tuulettimella tarkoitin konehuoneessa olevaa jäähdyttimen tuuletinta.
-
Niin ja välillä syttyy moottorin vikavalo, sitten akunkengan irroitus sammuttaa sen. Eilen sit sain lukulaitteen lainaksi, mutta tottakai auto pelas moittettaa silloin..
-
Mikä anturi pitäs vaihtaa??ja tuulettimella tarkoitin konehuoneessa olevaa jäähdyttimen tuuletinta.
Moottorin lämpöanturi, sijaitsee termostaattikotelon alareunassa.
-
Saako anturin vaihdettua ilman,että nesteitä lasketaan pois? Ja voisiko olla kysessä jokin kosketushäiriö liittimessä, ku välillä pelaa hyvin ja toisinaan sit ei =(
Eilen sain vika koodit p0116 ja p0118
-
Paisari siit tulee tyhjäks, mut anturi aiheuttaa ainakin kyseisiä ominaisuuksia kun on menossa rikki.
Yleensä hajoavat "snap" tyylisesti mut toikin viittaa siihen että voi olla karvat irtoamassa anturista ja tärinän mukaan toimii..
-
Termostaatti kannattaa samalla vaihtaa sen anturin vaihdon yhteydessä. Joutuu kuitenkin sen termarikotelon kannen irrottamaan, kun anturi on siinä ylävesiletkun lähdön alla piilossa.