Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: AnteroV70 - 12.03.2017, 19:05:39

Otsikko: V70 2.4d 2005, Turbo--> ahtopaine yms.
Kirjoitti: AnteroV70 - 12.03.2017, 19:05:39
Moi!

Olisiko jollain turbosta Volvon omaa osanumeroa? Tuntuu olevan monta numeroa ja uutta haettaessa haluaisivat vanhan osanumeron mutta eihän sitä saa tossa pihamaalla kastelematta itseään.
Kyseessä siis Euro 3- koneella oleva malli Garretin VNT ahdin alipainesäädöllä. Siihen löytyy 3 eri osanumeroa, onkohan niillä eroa?

Alle 1000rpm kiekoilla vilkuttelee moottori tarvitsee huollon tekstiä ja imusarjalle menevät letkut ihan juoksevassa öljyssä. Onhan tuo sinistä pöllytellyt jo tovin, 100tkm oikeastaan.

Ja jos jollain kokemusta GGturbosta ko. mallissa niin kertokaa toki maksaako vaivaa laittaa moinen vai alkuperäistä tilalle.
Otsikko: Vs: V70 2.4d 2005, Turbo
Kirjoitti: AnteroV70 - 15.03.2017, 18:54:37
Ggturbo tilattu. Ehkä huomenna saa ja vkl asennus. Tarvitseekohan noita kelloja usein näissä säätää vai menneekö ns. Tehdasasetuksilla?
Otsikko: Vs: V70 2.4d 2005 ahtopaine yms.
Kirjoitti: AnteroV70 - 28.03.2017, 18:49:47
Turbot vaihdettu. vetoja tuli lisää. Vanhassa ei välystä ollenkaan mutta hiukan läpäisi öljyä. Siipien kärjet imupuolelta hiukan pyöristyneet. Tämä ilmeisesti aiheutti sen vihellyksen koska vuotoja ei ollut ja nyt ei vihellä.
Imusarjan puhdistin samaan syssyyn ja se olikin aivan hirveässä kunnossa.

Vika loisti edelleen taulussa ja tarkasti VNT-ohjaus venttiilin (TCV). Se ei aina katkaissut virtausta vaikka syötti sinne 12v. Sen vaihdoin myös.
Nyt on vetoja ihan eri lailla mutta edelleen uupuu vetoja. Ja herjaa ahtopaineanturia (ECM-140A) ja pistin sen sitten tilaukseen.

Vikakoodi tulee ainoastaan tyhjäkäynnillä kun auto liikkuu ja Torque ilmoittaa että tyhjäkäynnillä (705rpm) olisi 2,3psi ahtoja. Onkoha se normaalia? Maksimi ajossa näyttäisi olleen n.22psi.