Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: HeGee` - 14.03.2017, 08:04:05

Otsikko: B230fd & M47 stefat
Kirjoitti: HeGee` - 14.03.2017, 08:04:05
Kytkimen vaihto olisi ajankohtainen ja kytkinkaavelissa hiukan öljyä, joten olisi varmaan syytä vaihtaa kampuran takastefa sekä kytkinakselin tiiviste. Myös laatikon takastefa ja vaihteensiirtäjän stefa menevät vaihtoon. Olikohan jollain stefojen mittoja tiedossa vai joutuuko siniseltä hakemaan? Nopea googletus kun ei toivottua tulosta tuottanut.
Otsikko: Vs: B230fd & M47 stefat
Kirjoitti: seiskanelonen - 14.03.2017, 11:58:25
Kokemuksen perusteella ehdottomasti siniseltä, eivät maksa juurikaan enempää mutta pitävät varmasti.
Otsikko: Vs: B230fd & M47 stefat
Kirjoitti: skaaba - 14.03.2017, 13:38:41
Jos pääset pällistelemään stefoja paikan päälle, niin uskaltaa tarvikkeenkin ottaa. Laadukkaammissa on useampi tiivistävä huuli. m90 laatikkoon jouduin viimeksi hakemaan hädässä Volvolta etustefan. 33e maksoi ja pidän aika kalliina. Takastefa löytyikin kotoa jo tarvikkeena. Maksoi muistaakseni 11e ja hyvin on pitänyt. Merkkiä en tähän hätään muistakaan..

Vaihdevivun stefa on sama laatikoissa m46/47/90. Sen olen hakenut motonetistä. Tavallinen yksihuulinen stefa metallisella ulkoreunalla. Pikkustefan vaihto laatikko paikallaan vaatii näppäriä sormia. Muutenkin stefojen huolellinen asennus on lähes yhtä tärkeää, kuin itse osan laatu. Saa sen aidon Volvo-osankin hakattua pilalle asentaessa.
Otsikko: Vs: B200K & M47 stefat
Kirjoitti: pta - 27.02.2018, 02:19:45
Tuli ympäristöhaitasta korjauskehotus: Vika Moottori/vaihteisto öljyinen. Täältä löytyi sopiva vanha threadi valmiiksi.

Minulla vajaa vuosi ja 5000 km sitten vaihdettu Elringin kampiakselin takastefa vuotaa. Se näytti asennttaessa paremmalta kuin Reintzin alakerran tiivistesatsin mukana tullut. Vieläkään sinne ei mene Reintz vaan hain sen nyt siniseltä kuten myös tuon siirtäjän stefan. Alkuperäinen taisi olla inan tekemä.
Edit: Elring näytti ehjältä, mutta ilmeisesti vuoti silti. Kohta sen näkee vuotaako yhä. Uutta tiivistettä varten sorvasin asennustyökalun, joten uusi stefa on ainakin 100-varmasti suorassa ja 10 mm syvyydessä kampiakselin takapäästä mitattuna.