Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: keklol - 14.03.2017, 14:50:10
-
Käytin V70, -07, 157 tkm, sinisellä vuosihuollossa.
Mekaanikko ei onnistunut vaihtamaan jarrunesteitä, sillä takasatuloiden ilmausruuvit ovat "umpiruosteessa". Satulan lämmitys pillillä ei ollut auttanut.
Ratkaisuksi tarjottiin satuloiden vaihtoa, mikä ei ole ihan ilmainen operaatio, ainakaan alkuperäisosilla.
Onko kukaan onnistunut irrottamaan ruostuneita ilmausruuveja?
-
Käytin V70, -07, 157 tkm, sinisellä vuosihuollossa.
Mekaanikko ei onnistunut vaihtamaan jarrunesteitä, sillä takasatuloiden ilmausruuvit ovat "umpiruosteessa". Satulan lämmitys pillillä ei ollut auttanut.
Ratkaisuksi tarjottiin satuloiden vaihtoa, mikä ei ole ihan ilmainen operaatio, ainakaan alkuperäisosilla.
Onko kukaan onnistunut irrottamaan ruostuneita ilmausruuveja?
Joskus lähtee kun lämmitttää muutaman kerran ja koputtelee ruuvin kantaan. Jos menee poikki niin poraa suurimman osan pois ja kierretapilla uus jenka
-
Meinaan kanssa keväällä käydä Hiacen ilmausruuvien kimppuun kuumentamalla ja crc:n kylmä-ruosteenirroitus-spraylla vuoron perään, koputtelemalla ja poralla ja vastakierretapeilla varautuneena. Ainahan nuo kannattaa rikkoa ensin itse ennenkuin satulasta maksaa koska jos se ruuvi katkeaa mutterin juuresta sillä voi kuitenkin ajaa korjaamolle.
Volvosta kun katkaisin ilmausruuvin(jonka olin vuotta aiemmin avannut) siihen hitsattiin mutteria korjaamolla kunnes lähti auki. Nyt laitoin tervaa ruuveihin katsotaan miten seuraavalla kerralla käy.
-
Mulla oli sama juttu ja hain biltemalta uuden satulan, tais olla 89 e.Sain kyllä myöhemmin katkenneen ilmausruuvin pois myöskin hitsaamalla siihen mutterin ja lähti helposti.
-
Ite oon saanu silleen nuo auki että oon viikonpäivät liotellu päivittäin jollain ruosteenirrotus aineelle, crc, wd40 tms. Tuntuu aikasa ku niillä liottelee ni ruoste poistuvan. Ja jos on mutterin kulmat satu pyöreeks, ni sitten Knipeksin siirtoleukapihtien ostoon, muilla on turha kokeilla.
-
Kannattaisiko puhtaisiin kierteisiin laittaa kupari tai alumiinitahnaa?