Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Kalikkala - 14.03.2017, 19:31:17
-
Stage 2 ohjelmasta saanu keskusteluista käsityksen, että on tarpeen tullen todella repivää voimaa, mutta miten stage 1 eroaa normiajossa kakkosesta, jos ei oteta huomioon lappu lattiassa huristeluu? Toinen pitäis iskee v70 d5 185hp automaattiin sisään, mutta taas tuntuu päätöksenteko vaikeelta :idiot2:. Itellä suht rauhallinen ajotyyli, mutta voimaa pitäisi löyty tarvittaessa normiajossaki (ei nyttekään voimaton ole..mutta..). Aski ilmeisesti muuttuu tarkemmaksi ottaa sitten kumman tahansa stagen?
-
Ottaisin sinuna ilman muuta stage 2. Minulla on kokemusta vastaavista lukemista vastaavassa moottorissa eikä ole valittamista. Ei Rica mutta vaikea uskoa että Rica olisi jotenkin huonompi.
Normiajossa suurta hupia on liikenneympyrästä poistuminen ja rampilla kiihdyttäminen. Kevyt kaasunpainallus ja kylläpä lähtee hän ;D Poljinta ei todellakaan tartte pohjaan painaa
-
Kakkonen ;)
-
Olikos niin että kakkosen ja Isoftloaderin mukana tulee myös ykkönen? Tirsk.
-
Pitäis tulla kaikki alemmat ohjelmat mukana loaderissa, jos sen nappaa mukaan.
Mietityttää vaan 2 tason herkkyys normiajossa vai onko vaan jalasta kiinni? :)
-
Pitäis tulla kaikki alemmat ohjelmat mukana loaderissa, jos sen nappaa mukaan.
Mietityttää vaan 2 tason herkkyys normiajossa vai onko vaan jalasta kiinni? :)
Geartronic kyllä pitää huolen että ei ole liian äkkijyrkkä...
-
Olikos niin että kakkosen ja Isoftloaderin mukana tulee myös ykkönen? Tirsk.
Juuri noin. Eli kaikki alemmantason softat tulee mukaan 8)
-
Dodii. Tänään lyöty stage 2 sisään ja ilta kruisailtu, jotta saa vähän eroja selville. Vaihteiston kuminauhamaisuus poissa ja tilalle huomaamattomammat nopeat vaihdot. Ei turhia vaihtoja, vaan käyttää oikeesti sitä vääntöö, mitä löytyyki. Ajaminen todella sulavaa ja kaikkea hallitaan jalalla :D. Reagoi välittömästi pedaaliin, mutta ei ole hyökkivä, jos et itse halua :P. Niinkus joku on kommenteissa jo sanonu "tämmösii näitten pitäis olla tehtaalt tullessaan" eli voi kyllä suositella, niin ei tartte autoo vaihtaa :)
-
Dodii. Tänään lyöty stage 2 sisään ja ilta kruisailtu, jotta saa vähän eroja selville. Vaihteiston kuminauhamaisuus poissa ja tilalle huomaamattomammat nopeat vaihdot. Ei turhia vaihtoja, vaan käyttää oikeesti sitä vääntöö, mitä löytyyki. Ajaminen todella sulavaa ja kaikkea hallitaan jalalla :D. Reagoi välittömästi pedaaliin, mutta ei ole hyökkivä, jos et itse halua :P. Niinkus joku on kommenteissa jo sanonu "tämmösii näitten pitäis olla tehtaalt tullessaan" eli voi kyllä suositella, niin ei tartte autoo vaihtaa :)
Moi, saisiko päivitystä, miten on kestänyt hilut kasassa, ja paljonko kerinnyt tulla kilometrejä kyseisellä optimoinnilla?
-
Mulla vanhempi auto mutta stage2 ollut kohta 2 vuotta ja 50tkm, auton voimalinja yhä kunnossa. Toki ei tää auto kaupunkirevittelyyn ole tarkoitettukaan vaan maantieajoon. Huuhtelin mannoilit automaattilaatikkoon pari vuotta sitten ennen tuota operaatiota. Ajanut kesät talvet tolla ei ole tullut ykköstä edes kokeiltua. Autolla ajettu 340tkm. Kulutus ehkä pikkasen laskenut, kirjanpidon mukaan. Ei ainakaan noussut.
-
Hyvin on kottero kestänyt kasassa. Otin XC60 D5 2014 -malliin reilu 2 vuotta sitten Stage 2 -ohjelman sekä isoftloaderin. Nyt takana kohta 70tkm ohjelman kanssa illman ongelmia. Nyt auto ajettu jotain 172tkm. Mukanahan tosiaan tulee vakio-ohjelma, eco -ohjelma, stage 1 sekä stage2. Mietin itsekin, että onko tuo stage 2 (luvattiin 275hv) jopa liian raju tuohon pönttöön, mutta kattia kanssa.
Isoin muutos tosiaan oli vaihteiston toiminta, muuttui paljon miellyttävämmäksi ja kuminauhamaisuus katosi. Myös ohituksissa nyt jaksaa vetää yläkierroksillakin, eikä veto aina hyydy ennen vaihteen vaihtamista (vakiona alkoi hyytyä jo ennen 4000rpm/min, mutta stage 2 antaa sinne 4700-4800rpm/min vielä hyvän vedon). Ajattelin, että talveksi voisi aina vaihtaa vaikka stage1 ohjelman, mutta eipä ole tarvinnut. Nyt auto tuolla ohjelmalla tuntuu normille ja kun vaihtaa esim vakio ohjelman huoltoon viennin ajaksi, niin kyllähän tuo auto tuntuu olevan kuminauha taas siinä vaiheessa. Tosin mitään rakettiahan tuosta ei tullut tuolla stage 2 -ohjelmalla todellakaan. Miellyttävämpi ajaa ja ohituksissa mukavampi. Ei voi kuin suositella ajomukavuuden kannalta. Ainut sellainen välillä repivä ominaisuus on ollut vain käyttäessä adaptiivista vakkaria. Jos nopeuspyyntö on laitettu vaikka 130km/h motarilla ja joku jarruttaa edessä esim 80km/h lukemaan. Kun auto lähtee siitä taas vakkarilla kiihdyttämään 80 -> 130km/h niin voi kiihdytys olla välillä vähän repivä/nykivä. Vaikka jossain oli mainintaa, että tämän Stage 2 -virityksen jälkeen olisi kiihtyvyys sellaista, että voisi mennä auto paremmin kuin vaikka BMW:n 530d tai Audin esim A6 3.0 tdi mallit. Totuus on se kyllä, että ainakin XC60 -mallin kohdalla tuollainen perus A6 3.0 tdi esim 230hv koneella näyttää sulle perävalot... Tuo geartronic pitää siitä tehokkaasti huolen.
-
Hyvin on kottero kestänyt kasassa. Otin XC60 D5 2014 -malliin reilu 2 vuotta sitten Stage 2 -ohjelman sekä isoftloaderin. Nyt takana kohta 70tkm ohjelman kanssa illman ongelmia. Nyt auto ajettu jotain 172tkm. Mukanahan tosiaan tulee vakio-ohjelma, eco -ohjelma, stage 1 sekä stage2. Mietin itsekin, että onko tuo stage 2 (luvattiin 275hv) jopa liian raju tuohon pönttöön, mutta kattia kanssa.
Isoin muutos tosiaan oli vaihteiston toiminta, muuttui paljon miellyttävämmäksi ja kuminauhamaisuus katosi. Myös ohituksissa nyt jaksaa vetää yläkierroksillakin, eikä veto aina hyydy ennen vaihteen vaihtamista (vakiona alkoi hyytyä jo ennen 4000rpm/min, mutta stage 2 antaa sinne 4700-4800rpm/min vielä hyvän vedon). Ajattelin, että talveksi voisi aina vaihtaa vaikka stage1 ohjelman, mutta eipä ole tarvinnut. Nyt auto tuolla ohjelmalla tuntuu normille ja kun vaihtaa esim vakio ohjelman huoltoon viennin ajaksi, niin kyllähän tuo auto tuntuu olevan kuminauha taas siinä vaiheessa. Tosin mitään rakettiahan tuosta ei tullut tuolla stage 2 -ohjelmalla todellakaan. Miellyttävämpi ajaa ja ohituksissa mukavampi. Ei voi kuin suositella ajomukavuuden kannalta. Ainut sellainen välillä repivä ominaisuus on ollut vain käyttäessä adaptiivista vakkaria. Jos nopeuspyyntö on laitettu vaikka 130km/h motarilla ja joku jarruttaa edessä esim 80km/h lukemaan. Kun auto lähtee siitä taas vakkarilla kiihdyttämään 80 -> 130km/h niin voi kiihdytys olla välillä vähän repivä/nykivä. Vaikka jossain oli mainintaa, että tämän Stage 2 -virityksen jälkeen olisi kiihtyvyys sellaista, että voisi mennä auto paremmin kuin vaikka BMW:n 530d tai Audin esim A6 3.0 tdi mallit. Totuus on se kyllä, että ainakin XC60 -mallin kohdalla tuollainen perus A6 3.0 tdi esim 230hv koneella näyttää sulle perävalot... Tuo geartronic pitää siitä tehokkaasti huolen.
Minkälainen operaatio on vaihtaa softat sillä loaderilla? Kauanko kestää?
Houkuttais laittaa, mutta yllättävää lukea että ei ilmeisesti 275hp:kaan riitä XC60 kaltaiselle möykylle. Siis jos isoa hupia haluaa. Vanha V70 lähti hieman pienemmillä tehoilla kuin riivattu. Pystyi pemaripojille antamaan shokkihoitoa jos sattui lapsettamaan ::)
-
Minkälainen operaatio on vaihtaa softat sillä loaderilla? Kauanko kestää?
Houkuttais laittaa, mutta yllättävää lukea että ei ilmeisesti 275hp:kaan riitä XC60 kaltaiselle möykylle. Siis jos isoa hupia haluaa. Vanha V70 lähti hieman pienemmillä tehoilla kuin riivattu. Pystyi pemaripojille antamaan shokkihoitoa jos sattui lapsettamaan ::)
softan vaihto kestää max. 2 minuuttia.
https://www.youtube.com/watch?v=0c5nJmySmZk
ei tuolla nyt kovin ihmeellistä shokkihoitoa tarjota.
-
Minkälainen operaatio on vaihtaa softat sillä loaderilla? Kauanko kestää?
Houkuttais laittaa, mutta yllättävää lukea että ei ilmeisesti 275hp:kaan riitä XC60 kaltaiselle möykylle. Siis jos isoa hupia haluaa. Vanha V70 lähti hieman pienemmillä tehoilla kuin riivattu. Pystyi pemaripojille antamaan shokkihoitoa jos sattui lapsettamaan ::)
Todella helppo ja nopea ladata aina haluttu ohjelma sisään, pari minuuttia. Kahta eri ohjelmaa voit kerrallaan pitää isoftloaderin muistissa. Tietokoneella voit näitä kahta muokata, mitä palikassa on aina mukana. Sanotaan, että tosiaan raketti tuosta ei tule, mutta ero on TODELLA iso vs vakio 215hv. Myös tuo 210km/h rajoitus poistuu. Eritoten laatikon toiminta muuttui jo niin paljon, että en kadu yhtään tuon stage2 -ohjelman ostoa ja tosiaan se tärkeä ohituskiihtyvyys. Kiitokset siitä asiantuntevalle asentajalle ja opastuskin oli 10+, eli Ateho ja Ilkka.
-
Näyttäis saavan ihan hyvin tehoa myös tuohon minun xc60. Vakio 163hp 420nm. rica 245hp 500nm. :)