Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Tuomas-89 - 19.03.2017, 16:49:45
-
Tuttavan puolesta kyselisin seuraavia
Radio mykkä,hakee kanavat ja pyörittää CD:tä joskus kuulemma saattaa alkamaan huutaa täysillä.
Peruutustutka vaatii huollon.. Koodeja luettu.. Onko toi radio tutkan kanssa tekemisissä?
Nämä kaikki tuli :D
JARRUN OHJAUSMODUULI
BCM-0155 ?
BCM-0100 OHJAUSYKSIKÖIDEN KOMMUNIKAATIO
MOOTTORIN OHJAUSMODUULI
ECM-586F KONFIGUROINTI VIKA (Lisälämmittimen automaattinen käynistys, ohjelmoitu pois)
ECM-6665 ?
ECM-28E0 ?
ECM-135F ILMANMASSA ANTURI
ECM-1507 TURBON OHJAUS
ECM-5880F ?
ILMASTOININ OHJAUSMODUULI
CCM-0040 ILMANLAADUN ANTURI
CCM-DD12 VASEN ISTUIMEN LÄMMITIN
CCM-DD30 OIKEAN PUOLEN ISTUIMEN LÄMMITIN
TAKAELEKRONIIKAN MODUULI
REM-4F42 PERUUTUKSEN VAROITUS ANTURI 1
REM-4F43 PERUUTUKSEN VAROITUS ANTURI 2
REM-4F44 PERUUTUKSEN VAROITUS ANTURI 3
REM-4F45 PERUUTUKSEN VAROITUS ANTURI 4
REM-6A01 LUKITUKSEN RELE,KESKUSLUKITUS,VASEN TAKAOVI
YLÄELEKRONIIKAN MODUULI
UEM-0080 SADETUNNISTIN
KESKUSELEKRONIIKAN MODUULI
CEM-8F12 VALOKEILAN/SÄTEEN ASETUKSEN OHJAUS / CEM AJOVALOJEN SÄTEEN KORKEUDEN OHJAUS.
CEM-8F18 XENON LAMPPU VASEN
CEM-8F1C XENON LAMPPU OIKEA
CEM-9C03 ANTENNI/VALORENGAS
CEM-5F39 HEHKUN ILMAISIN/ANTURI
VAIHTEISTON OHJAUSMODUULI
TCM-0A31 KOMMUNIKAATIO OHJAUSYKSIKKÖ
-
Mun V70 -06 D5 vaivaa tämä sama homma. Ajattelin tempaista radio irti ja katsoa onko siellä konkkia kuivunut tai vastaavaa.
Oirehti ennen mykistymistä siten, että pari kertaa talvessa alkoi kaiuttimista kuulua ulinaa vaikka radio ei ollut edes päällä. Poistui kun räpsäytti pitkiä valoja.
Peruutustutkahan mykistää radio piippauksien ajaksi. Tapahtuukohan tuo siten, että peruutustutka ohjaa radion "mute" tilaan ja piippailee vai hoitaako radio piipittelyt peruutustutkan käskystä? Peruutustutka ei taida käyttää kaikkia kaiuttimia.
Tuo mykistyminen ja ulina voisi johtua myös peruutustutkasta jos käyttää tuota "Mute" vaihtoehtoa.
Missähän peruutustutkan boksi/ohjain mahtaa sijaita?
-
Itse itseäni kompaten. Trankut oli sisällä kuumuneet, joten juotoksien uusiminen ja samalla kertaa audio prossan uudelleen juottaminen auttoi.
Kyseessä oli siis HU-650 ja sinilappuisella vahvistimella vänkärin penkin alla. HU-850 vaikuttaa netin perusteella kärsivän saman tyyppisitä ongelmista...
Nyt seuraillaan, että kauanko pelaa :D
-
Missähän peruutustutkan boksi/ohjain mahtaa sijaita?
Tavaratilan vasemmalla sivulla on tuo PAM moduuli.
(http://i.ebayimg.com/images/g/TOMAAOSwZVlXjKZP/s-l300.jpg)
-
Onko tuo ilmoitus "peruutustutka vaatii huollon" yhteydessä jotenkin radioon? Saako edellämainittua ilmoitusta pois peruutustutkan korjaamalla vaikka olisi muunmerkkinen radio asennettu?
-
Taitaa olla yleinen vikailmoitus joka voi johtua monesta eri koodista ja syystä, eli vikakoodin lukuun
-
Vikakoodit pitää luonnollisesti lukea, mutta onko se peruutustutka riippuvainen alkuperäisestä radiosta? eli rupeanko "korjaamaan" peruutustutkaa turhaan jos jälkiasenteinen radio kuitenkin aiheuttaa tuon herjan näytössä?
-
Jälkiasenteinen radio ei aiheuta tuota ilmoitusta, mutta tutka ei kaikessa yksinkertaisuudessaan toimi aftermarket-soittimen kanssa.
-
Pitääpä lukea vikakoodit. Tärkeintä olisi tässä vaiheessa saada se herja pois näytöltä. Seuraavaksi sitten voi miettiä jos etsisi alkuperäisradion.
-
https://www.swedesolutions.com/product/canbus-interface-for-p2/ (https://www.swedesolutions.com/product/canbus-interface-for-p2/) jos luen oikein tuolla voisi onnistua parkkitutkat moneen muuhunkin radioon
-
::) Siel on hirvitarrojakin. :o
Oikeen volvo tekstillä.
Dave Bartoniahan volvo alko jahtaamaan ja joutui luopuun tuotteista joissa volvo teksti...
Sori ot. ELK
-
Vikakoodit luettu, herjaa kaikkia neljää anturia. Pitää koittaa tutkia jos olisi johtosarjassa vika sen PAM moduulin ja antureiden välillä ennenkuin tilailee mitään osia.
-
Irroitin puskurin ja mittasin johtosarjan, oli kunnossa. Kaikki anturit näyttää ääretöntä vastusta, eli voisiko olla mahdollista että kaikki olisi rikki. Näin toki vikakooditkin sanoi.. Onko ehdottaa hyväksihavaittuja halppissensoreita? Katsoin että ebay on ainakin pullollaan vaihtoehtoja..
-
Irroitin puskurin ja mittasin johtosarjan, oli kunnossa. Kaikki anturit näyttää ääretöntä vastusta, eli voisiko olla mahdollista että kaikki olisi rikki. Näin toki vikakooditkin sanoi.. Onko ehdottaa hyväksihavaittuja halppissensoreita? Katsoin että ebay on ainakin pullollaan vaihtoehtoja..
Just jumppailin parkkitutkaongelmien kanssa ja seuraava analyysi perustuu puhtaasti omaan testailuun. Eli toimiva sensori ei anna ääretöntä vastusta minkään kombinaation kautta, eli virta-maa, virta-signaali, maa-signaali. Myös liian pieni vastus kertoo rikkinäisestä anturista, eli vastuksen pitää olla sopiva. Eli ehkä sinulla on kaikki anturit rikki.
Mutta joo, itse ostin Esen SKV:n halpisanturin. Paha sanoa, että onko tuote laadukas vai ei, koska ollut käytössä vasta muutamia viikkoja. Luulisin, että kun hinta on 10e/kpl, niin laatu ei ole ihan samalla tasolla kuin originaalit, jotka maksavat 100e/kpl, mutta aika näyttää.
https://aeromotors.fi/kataloog/article/8544367/28skv009-esen-skv
-
Kiitoksia vinkistä, tilasin nuo linkkaamasi tutkat, katsotaan jos niillä saataisiin herja pois näytöltä.
-
4kpl edellämainittua halppistutkaa korjasi herjan. Kaikenkaikkiaan suoraviivainen operaatio oli tutkat vaihtaa.
-
Hyvä tietää että systeemi ei ole niin tarkka minkä valmistajan anturit siellä on
-
Hyvä tietää että systeemi ei ole niin tarkka minkä valmistajan anturit siellä on
Eipä se siitä ole tarkka.
Joskus tarvikeantureita on joutunut vaihtamaan toisen heti perään, koska ensimmäinen ei ole toiminut ollenkaan. Riippumatta siitä millaisesta paketista on ottanut. Joissain antureissa on ollut vielä "hauska" ominaisuus, että virrat päälle käännettynä toimii, muttei enää sen jälkeen kun auton käynnistää.
-
Toiminnastahan ei ole takeita, kun autossa on se tarvikemankka niin ei piipitykset kuulu. (vink vink, tarvetta olisi ehjälle alkuperäiselle) Herja lähti kuitenkin infonäytöstä, joten ainakin diagnostiikan mielestä on kunnossa.