Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: mikko1996 - 23.03.2017, 14:23:33
-
Tereve, volvo jätti tienpääle viikko sitten ja vika paikannettiin moottorin ohjausyksikköön.... tieto ei mennyt bensa pumpulle. No nyt on osa vaihdettu ja softa sisällä ja bensaa tulee :) mutta nyt kastelee tulpat. Puristus paineet on mitattu 1.14 bar 2. 6.5 bar 3. 4. 5.5 bar ja 5. 14 bar. Kone lupaa käynnistyä mutta ei lähede. Oisko kone niin märkä vain että bensa pesee mittaus tulokset? Ja autona on v70 2.4 vapari bensa vm02
-
Eihän tuo 2 ja 3 syl paine ole riittävä, pesisikö bensa öljyt pois jos ennen kyykähtämistä kerran toimi?
Suuttimet auki 2 ja 3 syl koko ajan eli boksivika?
Mittaa maadoittuuko kys suuttimet jatkuvasti käynnistettäessä vai katkooko?
-
Juu ei olekkaan, ohjearvo on 14 bar. Ei ole pesty?siis meinaatko että moottorin ohjausyksikös olis jotai hämminkiä? Vai mistä boksista tieto tulee? Paikalline volvo mies meinas että kone on märkä bensasta ja sen takia ei kannata luottaa sokeasti puristus paineisiin. Bensa "pesee" puristus paineet. Kipinä on hyvä ja jatkuva. Ei kantta kannata ensimmäisenä repiä irti.
-
Juu siis sama selkosuomella.
Jos 2-3 syl suuttimet on auki kokoajan niin varmasti öljy peseentyy pois sylintereistä ja puristuspaineet katoaa.
En mitään kannen repimistä ole edes ehdottanut vaan yhdyn asentajasi mielipiteeseen ja toistan että vikadiagnoosini on boksivika, eli siis vika siinä moottorinohjausboksissa tai sitten johtosarjavika.
MITATKAA VAIKKA SIITÄ 2-SYL SUUTTIMEN JOHDOSTA, KATKOOKO SE MAADOITUSTA STARTISSA VAI MAADOITTAAKO KOKO AJAN.
Jos ei katko niin vikana on edellämainitut vaihtoehdot.
Bensahan tosiaan pesee sylinterit jos sitä sinne jatkuvasti painetaan ja ainakin vanhemmissa tuo ruiskutus annetaan kahden sylinterin sykleissä eli voisi äkkiä ajateltuna tuo ehdotukseni olla ihan looginen.
Selvemmin en valitettavasti osaa ajatuksiani julkituoda, pahoittelut siitä.
-
Aivan, ymmärsin kyllä nyt mitä tarkoitat :) auto oli pajalla ja alkuperäseksi viaksi sanoivat että yksikölle/releele tulee "haamu" ohjaus joks ei kestä kuormitusta. Tarvii seuraavaksi mitata että katkooko se sytytystä. :) mutta olisko se sitte mahdollista et pajalla boksin asennuksessa olis käyny joku virhe :( jos näin on ni pajan varmaan pitäisi korvata jotain.... harmikun videota ei saa lisättyä :(
-
Puristukset on mitattu uudelleen ja olivat ok, aijemmat muttaukset olivat väärin.... :idiot2: Tarvitsee soitella korjaamolle missä mittasivat väärät lukemat. Kyllä se tuohon boksi vikaan alkaa viitata, liekö boksin vaihdossa tullut heilä joku virhe....