Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: vesterinen_99 - 24.03.2017, 17:42:28

Otsikko: b230k ja bendix-renix
Kirjoitti: vesterinen_99 - 24.03.2017, 17:42:28
Moro!
Tosiaan menin vaihtamaan autoa ja kaupoissa tuli 1987 vm. b230k 740 (Päätyjakaja)
Ei autosta sen enempää. Lähinnä mua ihmetyttää tää bendix-renix, ja sen toiminta. Tai se miten sen kuuluisi toimia ja mitäkö tuo tekee  :D
Oon yrittäny tosta lueskella, muttei mistään oikeen tuu sopivaa tietoa.
Auton ostaessa se koko pönttö oli irrallaan ja myyjä sanoi että ''laitat ton ja siihen noi kaks johtoo niin alkaa toimia''
No, otin neuvosta kiinni ja myös osa hyppäsi kiinni.

En oikeen käsitä miten tuo toimii, kun siihen ei edes puolanjohto mene, apparin tornissa ihan oikea ihmisten puola josta johtoa menee jakajaan. Kuitenkin sen laitettua piti jakajaa kääntää, koska startatessa potkii vastaan. On nyt ääriasennossa ja vieläkin tuntuu että tahtois iskeä vastapalloon. Toki huomattavasti vähemmän. :idiot2:
Ja seuraavaks tulee se jännin osio. JOKAINEN sivu jonka tuosta murikasta löysin kertoo, että siitä menee johdot kampi-akselin asentotunnistimeen, vaan ei mene. Ei ole koko tunnistinta.
Auto mulla jokapäiväsessä ajossa ja kilometrejä tulee. Olis ihan kiva saada tää toimimaan kun kulutuskin on melko mojova :D
Konehuoneessa majailee myös perinteisen näköinen sytytyksen pääteaste.
Onko tässä nyt taas mitään järkeä. Mun silmään näyttäs että yritetään yhdistää vähän liian montaa laitetta.. :(
Jos kovin monimutkaseks menee niin heitän vaikka pystyjakajan tai ostan jonkun säädettävän ohjauksen ;D
Neuvoja, kommentteja ja *ittuilua vaan kehiin!