Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Ägäne2 - 25.03.2017, 16:06:40
-
Eli 850 lakkasi käynnistymästä. Ja omasta mielestä startin täytyi olla paskana, koska avainta kääntäessä kuului naksuntaa. Ostin siihen sitten uuden startin ja vaihdoin sen tänään, mutta kun urakka oli ohitse, niin ei onnistunut käynnistäminen, eikä edes naksunut enää.
Nyt en sitten osaa sanoa, mikä voisi olla ongelmana, että osaisiko joku neuvoa miten selvittää missä vika?
Ei tota minun mielestä ainakaan väärin voi tuohon kiinnittää ja johdoissa ei näyttänyt olevan mitään vikaa.
-
Akku tyhjä tai sökö, akun navat huonolla hapella, maadoitus vika ja katso vaikka virta kynällä tuleeko heräte startille.Uusi vai käytetty startti jonka vaihdoit ja onko automaatti.
-
Akku ihan ensimmäisenä tarkastukseen
-
Ei ole akusta tai navoista kiinni on testattu.
Auto on manuaali ja startti ostettu uutena. Pitäisi ainakin ottaa maihin ja koitin virtamittarilla mittailla tuleeko herätettä ja kyllä sain lukemia, että ei kai sekään ongelmana jos nyt mittasin oikein.
-
Virtalukon pohja,entä jos antaa herätevirta johtoon suoraa virtaa ja varovaisuutta sitten sen kanssa ;) eipä ou ensimmäinen startti joka uutena on sökö on kokemusta,varsinkin jos on halpis semmonen.
-
Kaippa mulle on sitten vaan myyty valmiiksi paskana ollut osa. Vaikea uskoa että olisi mikään virtalukko tai mikään muu hajonnut sen 2h aikana.
Täytyy vielä leikkiä noitten johtojen kanssa, että varmistuu ettei ole menny paskaksi asennuksen aikana, vaikka näillä näkymin kyllä näyttää siltä että ovat ihan kunnossa.
-
Koneen maadotus vaihdelaatikon kyljessä rikki?
-
Veikkaisin maadoitusongelmaa moottorin ja rungon välillä. Mulla oli taannoin samantyyppinen ongelma eli startin solenoidi löi kyllä päälle mut starttomoottori ei lähtenyt pyörimään...startin vaihto ja sama ongelma.
Vika korjaantui kun laitoin akusta suoraan uuden maadoituskaapelin (10 mm2) moottorin runkoon, taisi olla vaihdelaatikon kiinnityspultin alle.
-
Ongelmana oli itse uusi startti, vaikka ei tullut aluksi mieleenkään, että se voisi olla susi syntyessään. Vaihdoin vielä vanhan kiinni ja nuijin sitä tuhannen vasaran voimalla, niin sen jälkeen lähti käyntiin. Ei tässä sitten muuta kun uutta starttia tilaamaan
-
Eipä tosiaan ole ameriikan ihme että uusikin on sökö. :nohnoh :nohnoh
-
Jos se uusi startti nyt oikeasti on viallinen niin mistäs tuollaisia saa ostaa??