Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: juhal - 21.08.2011, 20:49:27

Otsikko: Tuplakaasarien värinänvaimennuskumit turbokäytössä
Kirjoitti: juhal - 21.08.2011, 20:49:27
Elikkä yks kappale dellortto dhla turbokoneessa ja ostin nuo misabin värinänvaimennuskumit siihen. Mitenkä mahtaa nuo kumit pelata ahdetussa koneessa, pullahtaako heti pihalle tms? Entä onko muun mallisia värinänvaimennuskumeja olemassa turbokäyttöön?
Otsikko: Vs: Tuplakaasarien värinänvaimennuskumit turbokäytössä
Kirjoitti: la_bot - 21.08.2011, 22:42:15
misabit on ihan hyvät miulla on kanssa ja ei mitään ongelmaa, pitäs ainakin 1,5 bar sietää jossei enempikin ne kaasarit pitää vaa vetaa kireemmälle kun vapareissa niin säästyt pullahtamiselta. jätä kiinnityspulteissa olevien rikkojen ja kumin väliin noin 1mm niin on sopiva kireys.. kai tilasit ne pulttien kumit ja rikat myös?  ::)
Otsikko: Vs: Tuplakaasarien värinänvaimennuskumit turbokäytössä
Kirjoitti: juhal - 22.08.2011, 19:30:46
(http://www.freetechnics.fi/200109%20056p.jpg) Tollaset kumit löytyy.
Otsikko: Vs: Tuplakaasarien värinänvaimennuskumit turbokäytössä
Kirjoitti: la_bot - 23.08.2011, 19:31:35
hyvä homma ei muutakun kiinni ja kovaa ajoa ;) älä sit vedä tosiaan liian tiukkaan ettei lohkea kaasari :P
Otsikko: Vs: Tuplakaasarien värinänvaimennuskumit turbokäytössä
Kirjoitti: vogge - 04.09.2011, 01:51:43
itellä ei kyl ole 48DHLA:ssä mittää kumeja tein paperista tiivisteen ja ohuelti silokoni väliin ja avot!!

http://kuvablogi.com/nayta/3233354/ (http://kuvablogi.com/nayta/3233354/)
Otsikko: Vs: Tuplakaasarien värinänvaimennuskumit turbokäytössä
Kirjoitti: juhal - 06.09.2011, 21:50:56
itellä ei kyl ole 48DHLA:ssä mittää kumeja tein paperista tiivisteen ja ohuelti silokoni väliin ja avot!!

http://kuvablogi.com/nayta/3233354/ (http://kuvablogi.com/nayta/3233354/)

Kuulemma saattaa jossain tapauksissa ruveta bensanpinta väreilemään ja menee seokset persiille, siitä tais olla täälä tai vanhalla foorumilla oikeen penkkilappukin todisteena.  Ja toinen asia on se, että ainakin dhla40 lortoista hajoaa kohon kiinnitykset pitemmän päälle tärinästä.
Otsikko: Vs: Tuplakaasarien värinänvaimennuskumit turbokäytössä
Kirjoitti: Spoileri - 06.09.2011, 22:11:24
Kuulemma saattaa jossain tapauksissa ruveta bensanpinta väreilemään ja menee seokset persiille, siitä tais olla täälä tai vanhalla foorumilla oikeen penkkilappukin todisteena.  Ja toinen asia on se, että ainakin dhla40 lortoista hajoaa kohon kiinnitykset pitemmän päälle tärinästä.

Juu, se varmaan riippuu koneen tasapainotuksesta, kierrosalueesta jne. mutta sitä on kyllä sattunu, että yläkierroksilla värinä saa sopan helmeilemään ja seos karkaa laihalle. Ilmeisesti näin, koska mikään säätö ei tuohon auttanut, mutta kumien kanssa saatiin käynti heti kohdilleen. Onhan noita kaasareita tietysti ihan tehdasasennuksena ollut kovilla tiivisteillä. Ja tosiaan kohoja meni itselläni kolme kappaletta paperitiivisteiden kanssa.