Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: VOLLE-S40 - 21.08.2011, 20:53:23
-
Tuossa juuri palasin kotiin ja ajokilometrejä tuli vähän yli 200 ja tuossa pariasaataametriä ennen kotia nopeuden ollessa noin 60km/h syttyi mittaristoon varotuskolmio ja kaikki kattovalot syttyi ja paloivat noin 5sec. Muistaakseni ajotietokoneen näyttöön ei tullut mitään ilmoitusta.
Pitäisi varmaan käyttää pihannokassa niin sais selville missä vika mutta saakose näin jälkeempäin luettua vai pitäisiko ko. vian olla sillä hetkellä päällä?
Onko kellään tullut tuollaista vastaan?
-
Ei ole vastaan tullut.. Voisiko ovi olla raollaan tai ovikytkin temppuilla (oven johtosarja?). Ovi tärähtää vaikkapa kuopassa sopivasti ja räppää valot päälle. Nehän sammuvat viiveellä ja ovesta varoitetaan kolmiolla. Mitään tietoa ei jää luettavaksi jos vika/tilanne poistuu päältä.
-
Ovet oli kyllä varmasti kiinni. Ovikytkin tai oven johtosarja vissiin temppuilee jossakin ovessa :(
-
Varoituskolmion syttyminen voi johtua myös kuopasta jos vetävä pyörä vähän sutaisee tyhjää. Ei tarvitse aina olla vauhtia eikä vetoakaan kovasti päällä.
-
Varoituskolmion syttyminen voi johtua myös kuopasta jos vetävä pyörä vähän sutaisee tyhjää. Ei tarvitse aina olla vauhtia eikä vetoakaan kovasti päällä.
Tuota nuin. Tuo varotuskolmio joka on tuossa ajotietokoneen näytön alapuolella keskellä mittaristoa ei kyllä minulla ole syttynyt vaikka sutia on pyörinytkin eturenkaat, Eikös sutimisen vilkkuva kolmio ole mittariston vasemmassa alalaidassa?
-
Varoituskolmion syttyminen voi johtua myös kuopasta jos vetävä pyörä vähän sutaisee tyhjää. Ei tarvitse aina olla vauhtia eikä vetoakaan kovasti päällä.
Tuota nuin. Tuo varotuskolmio joka on tuossa ajotietokoneen näytön alapuolella keskellä mittaristoa ei kyllä minulla ole syttynyt vaikka sutia on pyörinytkin eturenkaat, Eikös sutimisen vilkkuva kolmio ole mittariston vasemmassa alalaidassa?
Tässä taidetaan tosiaan puhua eri kolmioista...
-
OK, selvä homma. Jostain syystä luistoneston varoituskolmio on minulle vaan niin kovin tuttu... :2funny: Luistonesto muuten mukautuu ajotyyliin ja joskus tuntuu että se reagoi erittäin herkästi ja joskus taas saa kiihdyttää reippaastikin eikä se välitä mitään.
Sorry, en edes muista mitä se mittariston keskellä oleva varoituskolmio tarkoittaa. 1. viestissä ei yksilöity tarkkaan, mitä varoituskolmiota tarkoitettiin ja menin siksi vipuun. :-[
-
Eikös se keskellä oleva ole vain i-kirjain (i=info, vai oliko siinä sittenkin huutomerkki=huomio) joka kertoo että viesti olisi ajotietokoneella. Esim juurikin se ovi auki -viesti, joka lähtee veke kun ovi heti sulkeutuu.
-
Eikös se keskellä oleva ole vain i-kirjain (i=info, vai oliko siinä sittenkin huutomerkki=huomio) joka kertoo että viesti olisi ajotietokoneella. Esim juurikin se ovi auki -viesti, joka lähtee veke kun ovi heti sulkeutuu.
On siellä se punainen kolmiokin... ;)
Sivunumero 48 (http://www.volvocars.com/fi/Documents/UserManuals/V50/V50_owners_manual_MY10_FI_tp10854.pdf)
Ja Risto voi verestää muistia samalta sivulta mitä kolmio tarkoittaa. :D
-
Kiitos vaan vinkistä! ;D
Kerrattuani merkityksen voisin kuvitella että jos ovikytkimet pätkivät, auto voi luulla että nyt joku yritti avata oven auton liikkuessa ja varoittaa tilanteesta.
-
Voi olla, että sinne txt näyttöön ei ole pärähtänytkään näyttöön tekstiä, mutta kyseinen viesti olisi varmaan ollut luettavissa kuitenkin sieltä painamalla sitä viiksen read painiketta.
Jos siis syynä on joku ovikytkintiedon vääristymä, kuten hyvinkin oletettavaa on, kun sisävalot syttyi.
Punainen varoitusvalo syttyy, kun moottori on käynnissä ja avaa oven ja siitä näkyy txt viestikin.