Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Volvo Cars - 31.03.2017, 19:34:50

Otsikko: Aprilli 2017: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: Volvo Cars - 31.03.2017, 19:34:50
Dynaamista muotoilua, urheilullista ajettavuutta ja huippusuorituskykyä -- Täysin uusi Volvo S90R Polestar

Volvo S90:n uusi R-versio yhdistävää erinomaisella tavalla sporttisen ulkoasun, dynaamista ajettavuutta painottavan alustan ja huippusuorituskyvyn – tarjolla on jopa 429 hevosvoimaa tehoa.

- Uusi R-malli on täydellinen valinta suorituskykyä painottaville yksilöille, jotka arvostavat tyylikkäitä yksityiskohtia. Olemme uudessa S90R-mallissa lisänneet auton visuaalisuutta ja kiinnittäneet erityistä huomiota yksityiskohtaisuuteen, kertoo Volvon markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun varajohtaja Doug Speck.

- S90R madalletulla alustalla, pitkittäin asennetulla T9-moottorilla ja valinnaisilla 22 tuuman vanteilla todellakin vetää juuri oikeasta päästä. Anna erittäin mukavien uusien urheiluistuinten helliä sinua ja uppoudu intensiiviseen ajokokemukseen, Doug Speck lisää.

(https://preview.ibb.co/jUZ9yv/s90_rwd.jpg)

Ainutlaatuinen muotoilu

S90R mallissa on dynaaminen ja ilmeikäs keula. Kehyksetön mattamusta säleikkö sisältää kiiltävät tummat raidat, silkkimetallielementin ja hienostuneen R-tunnuksen. Kulmien päiväajovalot vahvistavat auton matalaa ja dynaamista yleisilmettä. Erikoistilauksesta on saatavilla myös keltaiset ajovalot.

- Etupyöräkotelot ovat pieni muotoilullinen yksityiskohta, joka korostaa auton urheilullista asennetta. Etupuskurin pyöristetty pää kietoutuu dynaamisten Axiom-vanteiden ympärille. Vanteet ovat saatavilla uusina 20 ja 22 tuuman versioina, kertoo ulkomuotoilujohtaja Fedde Talsma. Klassista muotokieltä arvostavien iloksi varustelistalta löytyy myös Lévin-peltivanteet.

Takana ainutlaatuinen diffuusori aerodynaamisilla elementeillä saa seuraa pyöreistä huipputeknisistä R-pakoputkista.

Uuden sukupolven sisustus

Uusi urheiluistuin on R-mallissa vakiona. Se sisältää mustaa nupukkikangasta ja rei’itettyä nahkaa. Sinisellä kirjaimella oleva R-logo korostaa sporttista luonnetta. Kokonahkaistuimet ovat saatavilla lisävarusteena.

- Uusi urheiluistuin tarjoaa erinomaista sivutukea aina reisistä olkapäihin asti. Se on täydellinen lisä todelliseen kuljettajan autoon ja säilyttää samalla perinteisen mukavuuden, josta Volvo on ollut tunnettu jo vuosikymmenien ajan, Doug Speck sanoo.

Mukautuva digitaalinäyttö sisältää mahdollisuuden vaihtaa kolmen eri teeman välillä. Jokaisella teemalla on omat asetuksensa ja toimintonsa. Vaihtoehdot ovat Elegance, Eco ja Performance. R-mallissa Elegance-teema sisältää innostavan sinisen sävyn. Muotoilutyöryhmä on keskittynyt paljon eri sisustusyksityiskohtiin, jotka korostavat erityistä R-tunnelmaa.

-Yhdistämällä reikämäiset elementit mustaan nahkaan ja kontrastitikkauksiin työryhmä on luonut matkustamon, jossa kaikki yksityiskohdat ovat täydessä sopusoinnussa. Kaiken kruunaa musta kattoverhoilu. Uusi ruostumattomasta teräksestä valmistettu levy kirkkaansinisellä R-kirjaimella on yksi upea yksityiskohta, Doug Speck toteaa

Urheilullinen ajokokemus ja jopa 429 hevosvoimaa

R-malli on saatavilla pitkittäin asennetulla nelisylinterisellä 2,3 litraisella T9-bensiiniturbomoottorilla, jonka tarjoamat 304 hevosvoimaa tehoa ja 440 Nm vääntöä välittyvät takapyörille. Lisävarusteena tilattavalla Polestar-virityspaketilla on mahdollista kasvattaa moottorin tehoja. Paketti sisältää uuden pitkäiskuisen kampiakselin (jolla tilavuutta kasvatetaan 2,5 litraan) ja huolella säädetyn LH 2.4 moottorinohjauksen joka nostaa moottorin tehot yhdessä E85 polttoaineen kanssa 429 hevosvoimaan asti.

Nopeampi kiihtyvyys

T9-version kiihtyvyys uusilla ohjauspyörään asennetuilla vaihdevalitsimilla (AW71 automaattivaihteiston Sport-tila) on luokkansa huippua. S90R T9 kiihtyy 0-100 km/h jo 4,9 sekunnissa.

Matalampi ja vankempi alusta

R-Sport -alustaa on madallettu 15 millimetrillä normaaliin S90 Dynamic-alustaan verrattuna. Jouset ovat 15 prosenttia jäykemmät kuin normaalin S90:n dynaamisessa alustassa. Tämä mahdollistaa johdonmukaiset reaktiot ja suuren ajonautinnon.

- Ajokokemuksen tulisi olla niin saumaton, että se tehostaa dynaamisuutta ilman, että alusta tuntuu liian raa’alta. Jos alusta on liian jäykkä, jopa sileä asfaltti voi tuntua kuoppaiselta. Tavoittelemme urheilullista mutta ylellistä tuntumaa, sanoo Volvon tutkimus- ja kehitystyön varajohtaja Peter Mertens.

S90R sisältää takana iskunvaimentimet, jotka suorittavat puristus- ja paluuvaimennuksen saman venttiilin kautta. Tämä mahdollistaa lyhyemmän ja nopeamman nestevirtauksen, jonka ansiosta vaimennin reagoi nopeammin.

Jäykemmät holkit torjuvat heilahteluja, ja liikkeet ovat hallitummat. Takavaimentimet koriin yhdistävät holkit ovat 20 prosenttia jäykemmät kuin Dynamic-alustassa. Etuholkki on jopa 400 prosenttia jäykempi, mikä torjuu pyörien pomppimis- ja ravistusliikkeitä.

Valikoiduilta jälleenmyyjiltä (Autosalpa Kouvola) on saatavilla myös Puck-erikoismalli, jonka korotettu maavara mahdollistaa dynaamisen ajon myös huonommilla teillä.

Kaarreluistonesto

Aivan kuten normaaliversioissa, R-mallissa on elektronisia järjestelmiä, jotka terävöittävät ajokokemusta.

Kaarreluistonesto käyttää tehon vektorointia ja tarjoaa sulavampaa kaarreajoa. DSTC-ajovakauden hallintajärjestelmä sisältää monia toimintoja, jotka parantavat ajo- ja turvallisuusominaisuuksia:

● Lisävakautustoiminto. Gyroskooppisen kallistuskulma-anturin ansiosta luistonestojärjestelmä voi toimia nopeammin ja tarkemmin.

● Moottorivastuksen ohjaus estää pyöriä menettämästä pitoa moottorijarrutuksen aikana liukkailla tienpinnoilla ajettaessa.

● DSTC-järjestelmässä on myös urheiluasetus, jonka avulla kuljettaja voi kytkeä luistonestotoiminnon pois käytöstä.

● Pohjolan olosuhteisiin tarjolla on myös D24 luistonestojärjestelmä, joka estää vetävien pyörien luiston kaikissa tilanteissa.

Kuljettajakeskeistä vetovoimaa

Uusi S90R -auto on saatavilla kaikilla markkina-alueilla. Volvo odottaa, että noin kymmenen prosenttia asiakkaista valitsee R-version, mutta luku voi kasvaa yli 30 prosenttiin joillakin markkinoilla, kuten Isossa-Britanniassa ja Australiassa.

- R-malleista yli puolet päätyy ostajille, jotka ovat tällä hetkellä vielä vanhojen 200-700-900 -sarjojen omistajia. Näillä autoilla on myös merkittävä rooli asiakaskuntamme keski-iän alentamisessa, Doug Speck sanoo.

Suomeen R-mallit saapuvat loppukesästä 2017. Hinnat julkistetaan huhtikuun aikana. Esittelyvideon uutuudesta löydät tästä linkistä (https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ). Toimi nopeasti, video on nähtävillä ainoastaan 1.4.2017.
Otsikko: Vs: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: Diaz - 01.04.2017, 17:31:04
Mielenkiintoista nähdä myydäänkö Suomessa yhtään. T8 ja autoveron vaikutus varmaan ihan pikkaisen karsii ostohaluja R-mallin kohdalla.

Edit: eipä tullut luettua ihan loppuun asti :D
Otsikko: Vs: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: Taavi.H - 02.04.2017, 01:16:56
Voipi olla ettei tätä S90Rwd mallia ihan äkkiä nähdä valikoimissa! :D :D
Otsikko: Vs: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: Ari E - 02.04.2017, 01:48:21
Justiin möin talon pilkkahintaan ja laitoin emännän huoraamaan torille, että ois voinu maanantaina marssia Avain vaunuun. Nyt on kevyesti petetty olo :buck2:
Otsikko: Vs: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: Kaziganth - 02.04.2017, 01:56:18
Lainaus
● Pohjolan olosuhteisiin tarjolla on myös D24 luistonestojärjestelmä, joka estää vetävien pyörien luiston kaikissa tilanteissa.


;D
Otsikko: Vs: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: Slerbahuuli - 02.04.2017, 03:50:26
Eio varmari. :nohnoh:
Otsikko: Vs: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: razori - 02.04.2017, 10:11:32
huolella säädetyn LH 2.4 moottorinohjauksen joka nostaa moottorin tehot yhdessä E85 polttoaineen kanssa 429 hevosvoimaan asti.

....(AW71 automaattivaihteiston Sport-tila)....

 ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: Huikkoster - 02.04.2017, 11:46:49
Pakko myöntää että vasta kun alettiin puhumaan pitkittäisestä koneesta ja lh2.4:stä, muistin päivämäärän :D
Otsikko: Vs: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: Ribbe - 02.04.2017, 14:59:08
Kuka ylläpidosta onkaan tuon kirjoittanut, omaa lahjoja Corporate BS:n tuottamiseen :D.

Kuva jo paljasti, normi S90 johon vähän savua lisätyy. Vaikka olisi tänään kirjoitettu niin epäilisin aitoutta ;D.

Sitä en ihmettelin jos julkaisivat S90 Polestar mallin ja tehoakin olisi varmasti enemmän kuin tuossa kirjoituksessa.
Otsikko: Vs: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: TOK - 02.04.2017, 15:36:23
Kuka ylläpidosta onkaan tuon kirjoittanut, omaa lahjoja Corporate BS:n tuottamiseen :D.

Kuva jo paljasti, normi S90 johon vähän savua lisätyy. Vaikka olisi tänään kirjoitettu niin epäilisin aitoutta ;D.

Sitä en ihmettelin jos julkaisivat S90 Polestar mallin ja tehoakin olisi varmasti enemmän kuin tuossa kirjoituksessa.

XC90 T8:aan on Polestar-paketti olemassa mutta vajaaksi jää tuosta 429:stä... vaikutus suorituskykyyn on hämmentävän pieni, onneksi hintakin yhtä kevyt. No ehkä sitä 2.0 neloskonetta on tarpeeksi kiusattu jo tehtaalla...
Otsikko: Vs: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: Ribbe - 02.04.2017, 16:16:50
XC90 T8:aan on Polestar-paketti olemassa mutta vajaaksi jää tuosta 429:stä... vaikutus suorituskykyyn on hämmentävän pieni, onneksi hintakin yhtä kevyt. No ehkä sitä 2.0 neloskonetta on tarpeeksi kiusattu jo tehtaalla...
Se on pelkkä softa, mutta Polestar ottaa tuosta koneesta mekaanisilla muutoksilla vajaat 370hp. Siihen päälle kun laittais vielä sähkömoottoria niin olisi hyviät lukemat.
Otsikko: Vs: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: Taavi.H - 02.04.2017, 17:23:47
Minä tuon kirjoitin, mutta noin puolet tekstistä on peräisin ihan aidosta Volvon R-design lehdistötiedotteesta vuodelta 2013. :)

Edit: muokkasin otsikon, 1.4 meni jo. ;)
Otsikko: Vs: Lehdistötiedote: Uusi Volvo S90R Polestar
Kirjoitti: desire. - 03.04.2017, 01:01:54
Kuka ylläpidosta onkaan tuon kirjoittanut, omaa lahjoja Corporate BS:n tuottamiseen :D.

Kuva jo paljasti, normi S90 johon vähän savua lisätyy. Vaikka olisi tänään kirjoitettu niin epäilisin aitoutta ;D.

Sitä en ihmettelin jos julkaisivat S90 Polestar mallin ja tehoakin olisi varmasti enemmän kuin tuossa kirjoituksessa.
Kuva on ihan aito photoshoppaus!  :D