Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: modsman - 01.04.2017, 15:00:13
-
Mitenkäs puhdistus V70 mkII T5 mallissa?
Tutulla on öljynsyönti ongelmana. Ei huohota lainkaan mittatikusta. Epäilemme kuitenkin huohotusjärjestelmää kun auton puristepaineet ovat hyvät. Ei öljyvuotoja.
Turbo ei vingu. Eikä savuta missään olosuhteissa.
Muitakin ehdotuksia otetaan.. ELK
-
Eipä turboissa ole mitään mikä menis tukkoon. Se huohotin purkki on aivan tyhjä, siellä ei ole liekkiverkkoja. Aika epätodennäköistä on että karstaa olis niin paljon että ne letkut menis tukkoon
-
Eipä turboissa ole mitään mikä menis tukkoon. Se huohotin purkki on aivan tyhjä, siellä ei ole liekkiverkkoja. Aika epätodennäköistä on että karstaa olis niin paljon että ne letkut menis tukkoon
Kiitos tiedosta! Jos päädymme purkkiin kurkistamaan niin onko iso savotta?
Öljyä täytyy lisätä jotain 4-5l vaihtovälin aikana. Öljyt/suodatin vaihdettu 10-15tkm välein? Onko miten paha kulutus?
Auto kulkee tosi hyvin. Mittarissa rapiat 300tkm.
Luulimme aluksi että auto savuttaa kun polttelee karstoja mut talvirenkaat ne kärysi hajun perusteella.
Öljynä käytetty sinisen suositusta Mobil 3000. Käyttävät tätä näihin autoihin oletuksena.
-
Öljynkulutus vaikuttaa aika samanlaiselle joka monessa autossa on. Niin turboissa kuin vapareissakin. Veikkaisin ohjurinkumeja pääsyyksi kuten vanhemmissakin koneissa.
Eipä turboissa ole mitään mikä menis tukkoon. Se huohotin purkki on aivan tyhjä, siellä ei ole liekkiverkkoja. Aika epätodennäköistä on että karstaa olis niin paljon että ne letkut menis tukkoon
Kyllä turbon imupuolelle menevä letku voi mennä ihan hyvin tukkoon karstasta. Varsinkin lämmitimen kohdalta jossa on aika pieni reikä.
-
Omalle kulkineelle kelpasi myös Mobil 3000 turhan hyvin, ei tosin ihan tuollaisia määriä kuin aloittajalla, mutta kun vaihdoin öljymerkin Castrolin vastaavaan, öljyn kulutus pieneni huomattavasti. Älkää kysykö miksi, en tiedä itsekään :idiot2: Minkään vian aiheuttamaa ei suuri öljynkulutus minulla ollut.
-
350t mittarissa, öljynä tuo 3000:n, litran joutuu 10tonnilla lisäämään.
-
Tässä on hieman havainnekuvaa englannin kielellä, ja kuvista voi päätellä, että tukkoon voi mennä muutakin kuin pelkkä huohotinpurkki :nohnoh
http://www.brakeandfrontend.com/volvo-pulling-the-plug-on-plugged-oil-traps/ (http://www.brakeandfrontend.com/volvo-pulling-the-plug-on-plugged-oil-traps/)
-
Tässä on hieman havainnekuvaa englannin kielellä, ja kuvista voi päätellä, että tukkoon voi mennä muutakin kuin pelkkä huohotinpurkki :nohnoh
http://www.brakeandfrontend.com/volvo-pulling-the-plug-on-plugged-oil-traps/ (http://www.brakeandfrontend.com/volvo-pulling-the-plug-on-plugged-oil-traps/)
Oho, ihmettelin että turbomallit olis viattomia. Tuossahan pitää purkaa ihan urakalla. Imusarjan irroitus lienee pakollinen?
-
350t mittarissa, öljynä tuo 3000:n, litran joutuu 10tonnilla lisäämään.
Kaverilla saman verran kuluttaa. Enemmän kuluttavat eivät kuitenkaan mitenkään oireile. Ehkä isompi kulutus voi hyvinkin johtua huohottimen rööreistä.
-
Hyvin yleistähän noissa on huohotuksen tukkeutuminen. 160tkm välein huolto ohjelmaan kuuluu kampikammion huohotuksen tarkastus/puhdistus.
-
^Tuleepa sopivasti tuo huolto vastaan niin täytyypä mekaanikolta kysäistä että mikäs tilanne tuossa meidän ässässä on. (150.000km/vuosihuolto)
-
Ite melkein vaihtaisin sen pöntön ja letkut uusiin jos alkaa purkamaan, pesussa lähti kyllä mustaa pesunesteen mukaan, mutta ei sitä kovettunutta ainesta taida saada ilman kunnon rassaamista irti. Oli aika talkoot koko hommassa kun vertaa hyötyyn, jota ei ainakaan oman auton mittatikussa erottanut. Castrol, Volvon orkkis ö-suodatin ja aina moottorin lämpimäksi ajaminen on omassa autossani rauhoittanut öljyn kulutusta, joutuu sitä lisäämään 350tkm ajettuun, mutta ei läheskään niin paljon kun aiemmin.
-
Ite melkein vaihtaisin sen pöntön ja letkut uusiin jos alkaa purkamaan, pesussa lähti kyllä mustaa pesunesteen mukaan, mutta ei sitä kovettunutta ainesta taida saada ilman kunnon rassaamista irti. Oli aika talkoot koko hommassa kun vertaa hyötyyn, jota ei ainakaan oman auton mittatikussa erottanut. Castrol, Volvon orkkis ö-suodatin ja aina moottorin lämpimäksi ajaminen on omassa autossani rauhoittanut öljyn kulutusta, joutuu sitä lisäämään 350tkm ajettuun, mutta ei läheskään niin paljon kun aiemmin.
Kuulostaa talkoot sen verran hapokkaalta että kokeilen aluksi vaihtaa öljymerkkiä kunhan tulee ajankohtaiseksi.
Kiitos kertomastasi.
-
Kun kone on käynnissä ja nappaa öljytikun tai öljykorkin pois niin ei puske savua/höyryä.. Mitään ei tapahdu.
Jos pistää muovin siihen reiän päälle ei pullistu/liimaudu. Aavistuksen imee muovia.. Juuri ja juuri huomaa..
Onko huohotin kunnossa tämän testin perusteella?
-
En ole kokeillut muovihansikkaalla mut aika vaisusti imee pakastepussia.
Lainaus vanhemmasta ketjusta:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=WTlak66gkL4#t=198
Tuohon tapaan siellä tulisi olla alipainetta. Jos se ei ime hansikasta tyhjäksi, niin systeemi on viallinen.
-
Kokeilin pussitemppua myös turbottomaan joka imi huomattavasti kovempaa.